Bekijk originele versie : Wat Maakt Jouw Klaar Voor Het Huwelijk???
lalla_salma2003
22-06-2004, 10:48
ok this is my problem:
Er is mij een vraag gesteld....omtrent het trouwen: Wat maakt jouw klaar voor een huwelijk.
Nu weet ik wel wat mij klaar maakt voor het huwelijk: Ik ben er klaar voor om van iemand voor de rest van me leven te houden, ik ben er klaar voor om me te binden dat is gewoon een gevoel dat ik heb om gewoon fysiek en lichamelijk er te zijn voor iemand..waarvan ik gewoon weet dat het goed is....ik kan deze kans niet voorbij laten schieten want ik wil graag...maar hoe zet ik het om in woorden? Waardoor het wat duidelijker word voor de tegenpartij...want hij is bang dat ik spijt krijg in de toekomst omdat ik nog 19 ben en hij 27...
Maar waarom zou ik? ik vind het een topvent.
Het is een nette jongeman van 27 jaar,
Afgestudeerd bedrijfskunde
Eigen onderneming opgezet
Is veel bezig met religie
Heeft echt gewoon een doel voor ogen
En heeft veel ambities
Het klikt gewoon, maar die vraag die hij me gesteld heeft, heeft me een beetje verrast..ik had het niet zo gauw verwacht na een half jaartje...
Maar kan iemand me helpen? Misschien iemand die het zelf ook heeft meegemaakt?
I need some help.
Gr. Salma
Souraida
22-06-2004, 11:08
Als je van diegene houdt of ooit van denkt te houden, als je de verantwoordelijkheid van het huwelijk op je denkt te kunnen nemen, als die persoon goed voor je is en veel voor je over heeft, als je er een goed gevoel bij hebt dan zeg ik je: Doe het en laat je kans niet gaan!
Maar als je twijfelt en niet van die persoon houdt dan zou ik zeggen: Denk er maar een tijdje over na.
el_marakchia
22-06-2004, 12:17
als hij jou vraagt wat maakt jou klaar voor het huwelijk?
dan antwoord jij:
het feit dat ik tegenover jou sta (of zit) en dat ik weet dat dit kan uitlopen tot iets goeds.
het feit dat jij me dit vraagt weet jij toch al dat ik er ook klaar voor ben.
een huwelijk is iets wat voor twee mensen nieuw is. je mag dan wel 19 jaar zijn maar als die grijze massa is je koppie maar in tact is. het gaat niet om zijn of jou leeftijd. als jij van hem houd en je weet dat hij van je houd dan is er toch niets dat jou tegen mag houden.
age is just a number,
ga ervoor, loop je kans niet mis want anders ga je er spijt van krijgen
wens je heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel geluk
kus
Veel suc6 met je leven :)
Azzzizzz
22-06-2004, 12:27
het feit dat je me ten huwelijk vraagt, maakt mij klaar voor het huwelijk
het feit dat ik jou in mijn leven mis, maakt me klaar voor het huwelijk
het feit dat toe ben aan de Stap in het leven, maakt me klaar voor het huwelijk
het feit dat ik dit een feit is, maakt me klaar voor het huwelijk
het feit dat er maar een van jou is, maakt me klaar voorhet huwelijk
het feit dat op korte termijn de kinderbijslag wordt afgeschaft, maakt me klaar voor het huwelijk**
Mysticalia
22-06-2004, 12:29
Heb je Salaat istikharaah gedaan om te weten of hij wel diegene is voor jou?
Wie kan je beter leiden dan Allah swt en als Hij je leidt in zijn richting, dan heb je toch een antwoord? en dat van Je Schepper dmv die dou3a mashAllah! beter kan toch nie? :)
:belgie:
ik heb het door haal maar weg aub....genoeg zo
lalla_salma2003
22-06-2004, 18:41
dank dank dank voor jullie reacties.....ik heb weet nu wat ik zeggen zal ....
shoukran bezaf;)
Al Gair inchallah;)
Of je zegt ja. Of je maakt een einde aan de haramrelatie.
HaagseHafida
22-06-2004, 19:06
Origineel gepost door Najib26
wie zegt dat ze een haramrelatie heeft met die jongeman?
dat maak jij er, met je pessimistische kijk op het leven, van.
IkBenSaliha
22-06-2004, 19:07
Origineel gepost door HaagseHafida
wie zegt dat ze een haramrelatie heeft met die jongeman?
dat maak jij er, met je pessimistische kijk op het leven, van.
:hihi:
larrissa
22-06-2004, 19:37
Origineel gepost door Najib26
Damn jij hebt ook een kortzichtige blik op het leven. Zodra het over een mogelijk haramrelatie gaat heb jij je mening. Islam bestaat niet alleen uit kennis opdoen op het gebied van relaties. Hoe zit het met de rest van de soenna. Draag je een baard, draag je islamitische kleding, luister je muziek, geef je nog een hand aan het andere geslacht, zijn al je inkomsten wel halal, geef je sadaka, ben je wel goed voor je ouders, onderdruk je lustgevoelens door te gaan trouwen enz enz enz.
Je begint echt aardig irritant te worden, reageer ook eens op andere onderwerpen want we weten nu wel dat je tegen haramrelaties bent. En NEE ik heb nog nooit een haramrelatie gehad dus dat is niet de reden dat ik er wat van zeg.
tazaghiniagirl
22-06-2004, 19:46
Origineel gepost door larrissa
Damn jij hebt ook een kortzichtige blik op het leven. Zodra het over een mogelijk haramrelatie gaat heb jij je mening. Islam bestaat niet alleen uit kennis opdoen op het gebied van relaties. Hoe zit het met de rest van de soenna. Draag je een baard, draag je islamitische kleding, luister je muziek, geef je nog een hand aan het andere geslacht, zijn al je inkomsten wel halal, geef je sadaka, ben je wel goed voor je ouders, onderdruk je lustgevoelens door te gaan trouwen enz enz enz.
Je begint echt aardig irritant te worden, reageer ook eens op andere onderwerpen want we weten nu wel dat je tegen haramrelaties bent. En NEE ik heb nog nooit een haramrelatie gehad dus dat is niet de reden dat ik er wat van zeg.
walah ila... :( ...
ik begin nu ook steeds zynoen te krijgen..:stout:....
Vertrouwen respect en verantwoordelijksheidgevoel.. als je deze drie dingen bezit jegens je man/vrouw dan weet je dat t goed is...
Niet te vergeten je liefde voorje levensmetgezel
lalla_salma2003
22-06-2004, 20:16
ik heb helemaal geen relatie met hem.....hij wilt er zeker van zijn dat ik geen spijt krijg en dan wilt ie me hand vragen...kom niet praten over dingen waar jij niets over weet...dus over mij...jij weet niets over mij...jij weet enkel en alleen maar wat ik daarstraks daar heb geplaatst...dus hou je maar bezig met je eigen haramrelatie..want meestal zijn het de mensen zelf die zo reageren...en het ondertussen zelf doen:)...alsof jij nooit een haramrelatie hebt gehad....
Meiden en heren die ech serieus mijn vraag hebben beantwoord....hartstikke bedankt.
M3a Salama,
Salma;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.