Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mijn vriend is mijn hand komen vragen, maar......

Pagina's : [1] 2 3

salimaforever
21-06-2004, 14:50

hij wordt geweigerd gewoon omdat hij een beni-touzine is, hij is heel anders dan ons wij zijn zowat van de moderne kant daarom! en ook omdat mijn vader die mensen niet kent!!! ik voel mij zo ongelukkig :tranen: wie heeft da ook eens meegemaakt wie kan mij raad geven????

UndercoverAngel
21-06-2004, 14:53
Wat erg voor je.. :( Ik kan helaas niks voor je doen.. Ik denk dat je gewoon goed met je ouders moet praten en ze duidelijk maken dat jij de rest van je leven met hem moet delen en niet hun.. Insha Allah zullen je ouders bijdraaien.. .:UcA:.

LadyLo
21-06-2004, 14:58
Ik heb eens eerder gelezen dat marokkanen de grootste rascisten zijn. Ik kan ze geen geen ongelijk geven, marokkanen onderling discrimineren elkaar en voelen zich al snel beter dan de ander. Meisje, jij kent je ouders het best en jij moet weten hoe je ze kunt overtuigen. Ik persoonlijk zou toch met hem trouwen en niet naar mn ouders luisteren, maar gelukkig heb ik een moeder die me zelfs met een chinees zou laten trouwen als hij maar moslim is, daar gaat het om. Misschien moet je gewoon even wachten en het dan nogmaals proberen, wie weet moeten ze eerst aan het idee wennen. Succes in ieder geval, ik zal voor je duimen!

girly_nice
21-06-2004, 15:47
Chinees..??!!! :confused:

mazhar
21-06-2004, 15:53

IK wil wel emt'n chinees trouwen, zolang als't maar een moslim is :D

Live4glory
21-06-2004, 15:56
Origineel gepost door LadyLo Ik heb eens eerder gelezen dat marokkanen de grootste rascisten zijn. Ik kan ze geen geen ongelijk geven, marokkanen onderling discrimineren elkaar en voelen zich al snel beter dan de ander. Meisje, jij kent je ouders het best en jij moet weten hoe je ze kunt overtuigen. Ik persoonlijk zou toch met hem trouwen en niet naar mn ouders luisteren, maar gelukkig heb ik een moeder die me zelfs met een chinees zou laten trouwen als hij maar moslim is, daar gaat het om. Misschien moet je gewoon even wachten en het dan nogmaals proberen, wie weet moeten ze eerst aan het idee wennen. Succes in ieder geval, ik zal voor je duimen! Ik ben toevallig een nep-Chinees ;) Wanneer kan ik langskomen?

fatiha_86
21-06-2004, 16:05
waar slaat dat nou weer op je moet gewoon met je ouders gaan praten safee dat is het meschien komt het wel goed Insch Allah ik hoop het voor je meid :zwaai: beslama

Mysticalia
21-06-2004, 16:48
Beni Touzine? so? het is toch een Moslim? en Marokkaan? :jammer: Laat desnoods een imam langskomen om met je ouders te praten. Ze mogen geen goede man voor je weigeren want daar komt fitna van (er is een hadit over maar ik ken de juiste woorden niet) Sterkte! :belgie:

LadyLo
21-06-2004, 16:53
Origineel gepost door Live4glory Ik ben toevallig een nep-Chinees ;) Wanneer kan ik langskomen? ;) Val alleen niet op chinezen :jammer:

Atlas_Gebergte
21-06-2004, 17:40
Origineel gepost door salimaforever hij wordt geweigerd gewoon omdat hij een beni-touzine is, hij is heel anders dan ons wij zijn zowat van de moderne kant daarom! en ook omdat mijn vader die mensen niet kent!!! ik voel mij zo ongelukkig :tranen: wie heeft da ook eens meegemaakt wie kan mij raad geven???? Sallaam Zuster, Ik vind dat je ouders niet moeten weigeren omdat hij ergens anders vandaan komt (uit marokko), kijk als hij een goede moslim is, dan mogen ze hem niet weigeren. Wat je kan doen is met je moeder over praten (gesprek van moeder tot dochter), maar ik raad je niet aan om hevig te reageren met weglopen ofzo, dat doen de meeste meiden. De ouders willen ook alleen het beste voor hun kinderen, en ik moet je zeggen bij mij telde de mening van me ouders heel erg zwaar mee. Nou insha allah komt het goed en moge Allah jullie steunen.

mocro_sammy
21-06-2004, 18:03
Praat met je ouders, willen ze je daarna nog steeds niets van hem hebben dan moet je ene keuze maken. Ik kan hier wel mooi psychologisch lulle.n. Maar ik heb zelf nooit zo'n situatie meegemaakt dus ik kan je niet echt goeide raad geven. Je moet voor jezelf stellen: is hij het waard om oneinigheid met mijn ouders te krijgen? Ik zou in ieder geval gewoon toch met die jongen verloven (als ik hem echt mocht/van hem hield ed) en als mijn ouders van mij houden (en dat doen ze) dan willen ze toch alleen dat ik gelukkig ben? En als ze zien dat die jongen mij gelukkig maakt dan zullen ze wel bijdraaien.

Nidel
21-06-2004, 18:29
Hey, Als ik je een tip mag geven waar je veel aan zal hebben . Bekijk het door de ogen van je ouders. Wat is het dat ze willen voor je ? een goede man ? Vertel dan wat voor iemand hij is, dat ie voor je zorgt en omgekeerd etc. Zo zal je waarschijnlijk nog belangerijke kenmerken kunnen halen als je moeder/vader/zussen broers tegen je praten hierover. Goed luisteren en je weet wat ze voor je willen en dat standpunt vergelijken met die van jou. En eventueel een tussenoplossing zoeken. Ivm met dat hij uit een andere streek komt kun je toch vertellen dat je ook wel eens naar andere plaatsen in marokko wilt gaan en niet steeds in dezelfde buurt. ( zoiets ongeveer want ik ken je doen en laten niet van jou en familie in Marokko) (dus sorry als ik hier verkeerd ben) Als je het mis hebt dan geef je dat ook toe en toon respect voor je ouders en nooit botweg zeggen dat jullie ernaast zitten maar probeer te begrijpen waarom ze zoiets zeggen en van daaruit kun je jezelf en je ouders/ andere familieleden begrijpen en tot iets komen dat tot een oplossing leidt. Veel succes

mazhar
21-06-2004, 18:37
Ik dacht net dat Bni Touzine neit modern was :eek: En dat ze hun vrouwen opsluiten enzo :hihi: :jammer:

Lady_moi
21-06-2004, 19:49
Ik begrijp da u ouders veel betekenen voor u en neem mijn reactie nix kwalijk maar.. Ik wist nie da er zo achterdochtige mensen bestonden!!!! Hoe kunt ge nu iemand weigeren om zo een belachelijke reden???? Ayemma in welke eeuw leven wij??? Praat met u ouders!!!! Ons geloof kent geen rassen!!!! Het is HUN RECHT NIE!!

Habibinur
21-06-2004, 19:56

Mh meid ik heb ook zoiets meegemaakt! Mijn moeder keurt mijn vriend af en hij durft hierdoor mijn hand nog niet te vragen. Maar als die dag komt dan ga ik met hem mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! het is een goede jongen en er is niks mis met hem ik heb veel respect voor mijn ouders maar dat moeten zij ook hebben!

Pagina's : [1] 2 3