Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : waarom zeggen veel mensen dat alles ALMAKTAB is?

Pagina's : [1] 2 3 4

ilovemamie
21-06-2004, 14:09

waarom zeggen veel mensen dat alles almaktab is? Graag hoor ik jou mening over het woord almaktab want niet alles is almaktab Wasalaam

girly_nice
21-06-2004, 15:44
...:confused: weet 't ok niey:confused:... gr. mii A.K.A mocrozináá 4ever..!.!.!

Live4glory
21-06-2004, 15:48
Daarom :)

DaNGeRouZLy
21-06-2004, 15:50
Alles is maktab alleen ben je zelf verantwoordelijk wat je kiest goed of slecht je kan niet zeggen o het is mijn maktab dat ik het slechte pad op ga en vervolgens niet meer proberen om wel op het goede pad te komen. Allah Oe Alem

lai7la
21-06-2004, 15:51

omdat het zo is!!

latinalatifa
21-06-2004, 15:54
Origineel gepost door DaNGeRouZLy Alles is maktab alleen ben je zelf verantwoordelijk wat je kiest goed of slecht je kan niet zeggen o het is mijn maktab dat ik het slechte pad op ga en vervolgens niet meer proberen om wel op het goede pad te komen. Allah Oe Alem juist!

Casaouia_Style
21-06-2004, 16:45
Origineel gepost door ilovemamie waarom zeggen veel mensen dat alles almaktab is? Graag hoor ik jou mening over het woord almaktab want niet alles is almaktab Wasalaam ONNOZEL ZEG :jammer: a3oudou billah min ashitan arazjeem zeg! zeker is alles mekteb...vanaf moment dat leven in je is geblazen(toen je nog in je moeder zat) werd je hele leven voorgeschreven door Allah s.w.t van geboorte tot je sterfdag! dus ALLES is zeker mekteb...dingen die je eet, waar je gaat werken, met wie je trouwt enz enz enz

tarifisht
21-06-2004, 17:06
ik denk niet dat alles mektab is allah heeft je een bepaalde weg gelegd met daarin je geboorte en de dag dat je zal sterven en verder moet je zelf hoe je die weg moet volgen, je kan kiezen om het helemaal recht te houden door goeie daden te verichten of te blijven zigzagen op de weg maar je moet niet bij alles denken van oh het is makteb allah heeft je het leven gegeven als een soorte test die je zelf moet ondergaan als allah al alles had voorgeschreven want je heeft je leven dan voor nut???????? dus meid zorg voor dat je gewoon voor goeie daden zodat je ook op de goeie pad blijft ..... :zwaai:

ilovemamie
21-06-2004, 17:30
machallah zuster je hebt het goed verwoord ik zit nu op me werk en ik zal insha' allah morgen snel reageren ik denk niet dat alles almaktab is ....... je werk er zelf allemaal aan wa asalaam jullie zuster

misz_sanae
22-06-2004, 09:53
ALLES IS ALMAKTAB..KLAAAAAAAAAAAR!!!!!!!!!!!!!

achie25
22-06-2004, 09:58
Origineel gepost door misz_sanae ALLES IS ALMAKTAB..KLAAAAAAAAAAAR!!!!!!!!!!!!! Dus alle slechte dingen zijn ook elmekteb.. Als je zina pleegt, is dat dan ook elmekteb. Dus jij beweert dat Allah slecht voor je is.. A3oudou Billah mina shaytani rajeem... Er is een heel groot verschil tussen: Allah de verhevene weet alles en alles is elmekteb.. Als je dronken achter het stuur gaat zitten en met 150 k/u tegen een boom aanrijdt is het echt geen elmekteb...

Johanna
22-06-2004, 10:07
Origineel gepost door achie25 Dus alle slechte dingen zijn ook elmekteb.. Als je zina pleegt, is dat dan ook elmekteb. Dus jij beweert dat Allah slecht voor je is.. A3oudou Billah mina shaytani rajeem... Er is een heel groot verschil tussen: Allah de verhevene weet alles en alles is elmekteb.. Als je dronken achter het stuur gaat zitten en met 150 k/u tegen een boom aanrijdt is het echt geen elmekteb... :goedzo:

mister_ano
22-06-2004, 10:21
De waarheid wordt vaak herhaald, en alles is inderdaad elmektab, iedereen kiest zijn eigen weg, maar die heb je niet helemaal in de hand, 1 van de onderdelen van het geloof is het geloven in Qadr Allah, het voorbestemde, of het nou goed is of slecht, en een moslim hoort niet te praten met"als". Als ik dit had gedaan dat zus, Als ik dat had gedaan dan zo. Als opent de deuren van de sjitaan. Een moslim zou zichzelf eigenlijk nooit gek kunnen maken, bij een verkeerde beslissing, want hij gelooft in het voorbestemd hetzij goed of slecht. Allah swt heeft het zo gewild, het hele leven is een beproeving. Als je een tegenslag meemaakt, denk dan terug aan dit. "Als Allah het goede voor je wil, zal HIJ swt je beproeven" na elk geslaagde beproeving zal je in rang verhogen. En hoe hoger je imaan is des te meer beproevingen je krijgt en zwaarder natuurlijk.Wat je schouders aankunnen. a salaam aleikoum

Insef
22-06-2004, 10:29
Ik geloof wel in maktab maar ergens ook weer niet. Iedere maktab kan je namelijk ook zelf weer steuren. Duss tegenstrijdig allemaal.

achie25
22-06-2004, 10:35

Origineel gepost door mister_ano De waarheid wordt vaak herhaald, en alles is inderdaad elmektab, iedereen kiest zijn eigen weg, maar die heb je niet helemaal in de hand, 1 van de onderdelen van het geloof is het geloven in Qadr Allah, het voorbestemde, of het nou goed is of slecht, en een moslim hoort niet te praten met"als". Als ik dit had gedaan dat zus, Als ik dat had gedaan dan zo. Als opent de deuren van de sjitaan. Een moslim zou zichzelf eigenlijk nooit gek kunnen maken, bij een verkeerde beslissing, want hij gelooft in het voorbestemd hetzij goed of slecht. Allah swt heeft het zo gewild, het hele leven is een beproeving. Als je een tegenslag meemaakt, denk dan terug aan dit. "Als Allah het goede voor je wil, zal HIJ swt je beproeven" na elk geslaagde beproeving zal je in rang verhogen. En hoe hoger je imaan is des te meer beproevingen je krijgt en zwaarder natuurlijk.Wat je schouders aankunnen. a salaam aleikoum Als ik de deur uitga en ik krijg een ongeluk (Allah ihfed), dan is dat inderdaad voorbestemd. Maar als ik bewust iets slechts doe, zoals het plegen van zinna of het doden van iemand, dan is datgeen mekteb. Hoe kan Allah zina bijvoorbeeld verbieden en het jou dan laten verrichten...

Pagina's : [1] 2 3 4