Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Asielzoeker krijgt dubbele premie bij vrijwillig vertrek

Pagina's : [1] 2

Raihana
21-06-2004, 12:32

DEN HAAG - Asielzoekers die hier al minstens drie jaar zijn en vrijwillig Nederland willen verlaten, kunnen ruim €2300 meekrijgen. Daarnaast krijgen ze het ticket en de eventuele verscheping van huisraad vergoed. Een gezin met twee kinderen heeft recht op een premie mee van ongeveer €6000. Dat heeft minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gisteren gezegd in het Radio 1-Journaal. De regeling geldt alleen voor asielzoekers die hier onder de oude vreemdelingenwet zijn gekomen, dus voor 1 april 2001. Daarvan moeten er de komende tijd ongeveer 26.000 het land uit. Een deel daarvan is al uitgeprocedeerd, maar het merendeel zit nog in een procedure. Die laatste categorie kan ook gebruikmaken van de regeling als zij vertrekken. Asielzoekers die al vrijwillig terug zijn gegaan naar hun land van herkomst, kunnen niet met terugwerkende kracht een beroep doen op de regeling. Voor uitgeprocedeerden geldt dat zij alleen in aanmerking komen voor de premie als zij in de eerste fase van hun vertrek vrijwillig meewerken. Doen ze dat niet, dan wordt het vertrek voor hen geregeld en vervalt het recht op de premie. De precieze bedragen zijn €2320 voor een volwassene alleen, €6050 voor een gezin met twee kinderen en €965 voor elk volgend kind. De bedragen zijn ongeveer een verdubbeling van de oude regeling. Verdonk zei verder nog dat ze het advies van de commissie-Franssen over de taaleis voor inburgeraars zal overnemen. Die houdt volgens de bewindsvrouw in dat mensen die in Nederland komen wonen, net zo goed Nederlands moeten kunnen spreken als de gemiddelde Nederlander Engels spreekt. (ANP)

Raihana
21-06-2004, 12:36
Echt huichelaars en omkopers! Zo lang je maar vertrekt, hier nog zakgeld, en nu oprotten!

Raihana
21-06-2004, 12:56
Origineel gepost door NlLovester hahah zo hoort het! jammer van onze belastinggeld! die asielzoekers kosten ons handen vol geld! behalve natuurlijk voor diegene die bij de soos bedelen... Heb je ons NL Lover weer!! Uitgehuild om het pijnlijke verlies van Nederland? Ze3ma jammer van onze belastinggeld!!! :zwaai:

minga
21-06-2004, 13:01
...begrijp het niet..gaat slecht met de economie maar ondertussen kopen ze iedereen om...Dom wicht ook ze hadden haar in de sloot moeten gooien en niet alleen met ketchup moeten besmeuren......

minga
21-06-2004, 13:08

:lol: echt ik sta helemaal achter je schat hahaha!

Raihana
21-06-2004, 13:20
Origineel gepost door NlLovester tjah dat je hele familie bij de soos bedelt kan k niet helpen dus gij zult er geen problemen mee hebben :rolleyes: Ken jij mij vader, en de rest van mij familie dat je dat zegt? Praat over dat gene waar je kennis over hebt, en laat dat gene waar je geen kennis over hebt... Ps: en geen zelfmoordpoging doen, of rellen schoppen als NL verliest tegen Letland :D Huillebalk.

Heiba
21-06-2004, 13:24
Origineel gepost door Raihana Echt huichelaars en omkopers! Zo lang je maar vertrekt, hier nog zakgeld, en nu oprotten! ;) Oprotpremie.

Huey
21-06-2004, 13:30
Weet je hoeveel huizen je in Somalie kunt kopen voor 6000 euro.

Raihana
21-06-2004, 13:34
Origineel gepost door nadieh [QUOTE]Origineel gepost door Raihana Echt huichelaars en omkopers! Zo lang je maar vertrekt, hier nog zakgeld, en nu oprotten! [/QUOTE Heey wie is eigenlijk die ninja turtle op je avatar? Ik wilde zeggen: Jemem, maar goed ik zal normaal reageren... Ik weet niet wie die moslima is..

minga
21-06-2004, 13:35
:hihi: p.s ik staan hijgen in je nek? nee hoor dan pak ik je gelijk als ik datuberhaupt doe :D ;)

Raihana
21-06-2004, 13:41
Origineel gepost door NlLovester hahahaha zzzoooo die was hard :rolleyes: Vind je? Ik vond deze wel hard! Origineel gepost door NlLovester hoezo het was ook de scheidsrechter's fout die klootzak had nistelrooiy een penalty moeten geven en die 2de gele kaart was onterecht en zo kunnen we wel verder gaan ...maargoed wat gunnen jullie nederlanders veel zeg pfoe terwijl jullie hier wonen...

Raihana
21-06-2004, 13:50
Origineel gepost door Heiba ;) Oprotpremie. :D Misschien breng je ze wel op een idee, straks komt het nog in de wetboek. ''Oprotpremie's voor asielzoekers''

Heiba
21-06-2004, 13:54
Origineel gepost door Raihana :D Misschien breng je ze wel op een idee, straks komt het nog in de wetboek. ''Oprotpremie's voor asielzoekers'' :hihi: Laat ik dan maar gauw mn waffel houden!

onderduiker
21-06-2004, 13:56
Origineel gepost door Raihana Voor uitgeprocedeerden geldt dat zij alleen in aanmerking komen voor de premie als zij in de eerste fase van hun vertrek vrijwillig meewerken. Doen ze dat niet, dan wordt het vertrek voor hen geregeld en vervalt het recht op de premie. (ANP) ze zijn uitgeproduceerd, dus ze moeten toch het land verlaten, dit bedrag vind ik wel reëel omdat ze anders verder gaan protesteren tegen het uitvoeringsbeleid wat weer 3 jaar kan gaan duren en dit gaat dan nog veel meer kosten advocaten rechters hulpinstanties sociale uitkering enz. met deze oprot premie komen ze (nederland) er goedkoop vanaf

minga
21-06-2004, 15:18

nou vind het anders nergens voor nodig...ze kunnen toch werken aan het opbouwen van het land?........nee sinds de grenzen openstaan nemen de polen alle banen in..daarom willen ze ook van de asiel zoekers af...

Pagina's : [1] 2