Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Schrijf jij op je CV de Niet-Europese talen?

teardrop
11-01-2010, 15:20

Sollicitanten schrijven vaak bij het kopje 'Taal' van hen CV, dat ze Nederlands, Engels, Frans, Spaans kunnen spreken en/of schrijven. Maar schrijf jij ook bijvoorbeeld Marokkaans?? Als je dat spreekt? En als je Arabisch kunt lezen en schrijven schrijf je dat ook? Of een andere buitenlandse taal dat Niet-Europees is? Perzische, Turks, Afghaans, Surinaams etc.? Het gaat dan echt specifiek om de taal van je afkomst. Waarom wel en waarom niet? Bijv. Niet relevant of dan weten ze gelijk je afkomst etc. Licht toe zou ik zeggen!

marokkaanse240
11-01-2010, 17:32
Ik heb et er wel bij staan tamazight en arabisch is toch ook een taal ze zullen jaloers zijn die hollanders naast het nederlands engels frans ect.:hihi:

teardrop
11-01-2010, 17:36
Ik heb et er wel bij staan tamazight en arabisch is toch ook een taal ze zullen jaloers zijn die hollanders naast het nederlands engels frans ect.:hihi: Haha ja idd en jij schrijft erg specfiek een dialect van marokko :hihi: Maar heeft dat je benadeeld in je sollicitatieprocedure of nniet?

prototype01
11-01-2010, 19:38
Ja tuurlijk, met trots. 280 miljoen mensen spreken deze wereldtaal, mag je best op je CV hebben staan dan.

toshiba1
11-01-2010, 20:01

Sollicitanten schrijven vaak bij het kopje 'Taal' van hen CV, dat ze Nederlands, Engels, Frans, Spaans kunnen spreken en/of schrijven. Maar schrijf jij ook bijvoorbeeld Marokkaans?? Als je dat spreekt? En als je Arabisch kunt lezen en schrijven schrijf je dat ook? Of een andere buitenlandse taal dat Niet-Europees is? Perzische, Turks, Afghaans, Surinaams etc.? Het gaat dan echt specifiek om de taal van je afkomst. Waarom wel en waarom niet? Bijv. Niet relevant of dan weten ze gelijk je afkomst etc. Licht toe zou ik zeggen! Tuurlijk zet je dat erop. Je moet het zien als een skill en niet als een tekortkoming. Bij mij staat arabisch en berbers zelfs boven engels....... en wat betreft je afkomst....vroeg of laat komen ze er toch achter.

tamaziight_ukz
12-01-2010, 13:30
Tuurlijk zet je dat erop. Je moet het zien als een skill en niet als een tekortkoming. Bij mij staat arabisch en berbers zelfs boven engels....... en wat betreft je afkomst....vroeg of laat komen ze er toch achter. Hier ben ik het mee eens en bij je naam zullen ze al denk ik weten dat je geen nederlander bent..:rolleyes:

Experience
13-01-2010, 00:38
Ik kan het spreken dus ik schrijf het er gewoon bij.

SAPHIA
13-01-2010, 02:23
Why the freakin' not. Alle skills noteren.

nisrin83
13-01-2010, 13:52
Marokkaans? Arabisch of berbers zet ik er altijd wel op!

teardrop
13-01-2010, 17:26
Tuurlijk zet je dat erop. Je moet het zien als een skill en niet als een tekortkoming. Bij mij staat arabisch en berbers zelfs boven engels....... en wat betreft je afkomst....vroeg of laat komen ze er toch achter. Ja klopt, maar missichien dat als jij op schrijft 'beheersing marokkaans' dat je nadrukkelijk aangeeft dat je marokkaan bent, terwijl je idd aan je voor en/of achternaam kunt zien dat je van noord-afrika, middden-oosten komt of van niet-westers gebied. Maar vind het leuk hoe je beschrijft dat de marokkaanse taal - arabisch-berbers niet een tekortkoming is maar een skill 'een verrijking' :goedzo:

marokkaanse240
20-01-2010, 20:37
Haha ja idd en jij schrijft erg specfiek een dialect van marokko :hihi: Maar heeft dat je benadeeld in je sollicitatieprocedure of nniet? Ik heb express Tamazight geschreven i.p.v. berbers