Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Getrouwde vrouwlijke vriendin ?

Pagina's : [1] 2 3 4

Lebda_boy
21-06-2004, 00:13

Kan dat ik had een hele goede vriendin we konden over alles praten enzo ... maar nu is ze sindskort getrouwd .. een we hebben nog wel contact enzo maar haar man weet er niks van ze wilt het niet vertellen want anders gaat hij verkeerd denken zegt ze .. elke keer als ik haar spreek dan voel ik me gewoon schuldig tegen over haar man .. maar aan de andere kant zijn we gewoon beste vrienden zonder bij bedoelingen .. wat vinden jullie moet ik het contact verbreken of niet.

CHEELAB
21-06-2004, 00:19
mischien is het beter dat je het contact verbreekt kan mischien hard aankomen maar anders bezorg je haar mischien problemen ....

larrissa
21-06-2004, 00:24
Ja ik zou het contact verbreken, het is islamitisch gezien sowieso haram om met het andere geslacht bevriend te zijn, in die zin dat je met elkaar omgaat enzo. Je kan onbewust voor heel veel problemen in haar huwelijk zorgen, dat wil je denk ik ook niet.

tatouzient
21-06-2004, 00:41
zou jij wille da jou vrouw contact gaat hebbe met een andere man? Tatou.

samira_el
21-06-2004, 00:57

Origineel gepost door larrissa Ja ik zou het contact verbreken, het is islamitisch gezien sowieso haram om met het andere geslacht bevriend te zijn, in die zin dat je met elkaar omgaat enzo. Je kan onbewust voor heel veel problemen in haar huwelijk zorgen, dat wil je denk ik ook niet. Geef mij enkel en alleen 1 citaat uit de Koran waarin je kan lezen dat je niet bevriend mag zijn met het mannelijk geslacht? Ik wacht erop! Wat betreft je "goede" vriendin, ze is ****ing schijnheilig dat ze het niet tegen haar man zegt! Spreek haar aan op haar slecht gedrag, dat noem je tog geen huwelijk! Allahygoun

achie25
21-06-2004, 02:05
Origineel gepost door Lebda_boy Kan dat ik had een hele goede vriendin we konden over alles praten enzo ... maar nu is ze sindskort getrouwd .. een we hebben nog wel contact enzo maar haar man weet er niks van ze wilt het niet vertellen want anders gaat hij verkeerd denken zegt ze .. elke keer als ik haar spreek dan voel ik me gewoon schuldig tegen over haar man .. maar aan de andere kant zijn we gewoon beste vrienden zonder bij bedoelingen .. wat vinden jullie moet ik het contact verbreken of niet. De vraag die je jezelf moet stellen is: Zou jij het leuk vinden als jou vrouw achter je rug om met andere mannen omgaat?? Met of zonder bijbedoelingen?? Ik denk het niet. Ik raad je aan om het contact te verbreken...

achie25
21-06-2004, 02:07
Origineel gepost door samira_el Geef mij enkel en alleen 1 citaat uit de Koran waarin je kan lezen dat je niet bevriend mag zijn met het mannelijk geslacht? Ik wacht erop! Ik denk dat ik je niet hoef te vertellen dat je geen contact mag hebben met het andere geslacht als het geen mahram is.. Ik neem aan dat je dat ook weet..

hayar
21-06-2004, 02:14
ik vind het kunnen.contact hebben met een andre geslacht als je getrouwd ben, maar zonder bijbedoelingen. ik ben zelf getrouwd en me man kan mij niet verbieden om met andre mensen aftespreken, waar ik heel goed mee om ging voor dat ik trouwde, en ik hem niet!

achie25
21-06-2004, 02:21
Origineel gepost door hayar ik vind het kunnen.contact hebben met een andre geslacht als je getrouwd ben, maar zonder bijbedoelingen. ik ben zelf getrouwd en me man kan mij niet verbieden om met andre mensen aftespreken, waar ik heel goed mee om ging voor dat ik trouwde, en ik hem niet! Maar Allah heeft het jou wel verboden.. Een andere vraag: Mag jou man omgaan met andere vrouwen???

samira_el
21-06-2004, 12:22
Origineel gepost door achie25 Ik denk dat ik je niet hoef te vertellen dat je geen contact mag hebben met het andere geslacht als het geen mahram is.. Ik neem aan dat je dat ook weet.. Hey Achie, Zoiets heb ik gehoord ja! Alleen kom ik het niet tegen tijdens het lezen van de Koran? Als jij het zo goed weet, wil je dan aub mij de citaten doorgeven? Alvast bedankt!

mocro_sammy
21-06-2004, 12:28
Als ze ech een van jouw vriendinnen was zou ze jullie vriendschap niet geheim houden en als zij echt van haar man hield (misschien is het niet zo, wie weet) zou ze geen geheimen voor hem hebben. Ik zou iig niet met iemand willen omgaan die mij verbergt voor de mensne van wie hij/zij houdt.

samira_el
21-06-2004, 12:30
Origineel gepost door achie25 Maar Allah heeft het jou wel verboden.. Een andere vraag: Mag jou man omgaan met andere vrouwen??? Van mij mag hij inderdaad omgaan met andere vrouwen! Dan zou hij mij ook nog meer gaan waarderen :D Haha, nee maar ik begrijp wel dat nachtelijke afspraakjes etc. een probleem zouden zijn, maar gewoon een lunch moet toch kunnen :confused:

lai7la
21-06-2004, 13:09
Waar een man en vrouw allen zijn is een derde --> de duivel hij heeft recht om door te denken zoals zij het recht zou hebben als het andersom was geweest.

achie25
21-06-2004, 13:18
Origineel gepost door samira_el Hey Achie, Zoiets heb ik gehoord ja! Alleen kom ik het niet tegen tijdens het lezen van de Koran? Als jij het zo goed weet, wil je dan aub mij de citaten doorgeven? Alvast bedankt! De echte moslim gaat niet alleen uit van de quran maar ook van de soenna. Niet alles staat in de quran.. Maar ik ga even voor je op zoek naar de bewijzen hiervoor

samira_el
21-06-2004, 13:20

Origineel gepost door achie25 De echte moslim gaat niet alleen uit van de quran maar ook van de soenna. Niet alles staat in de quran.. Maar ik ga even voor je op zoek naar de bewijzen hiervoor Ik wil bewijzen uit de Koran, woorden die Allah subhana wa ta'ala heeft uitgesproken, geen woorden van 1 of andere wijze geleerde :) Buchari en Muslim mag nog wel, maar het liefst Koran

Pagina's : [1] 2 3 4