Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : woedoe water

Jomielee
27-11-2002, 23:50

salaam, als je tijdens woedoe water in je keel krijgt tijdens het spoelen van je mond, en dus een beetje naar binnen krijgt, moet je die dag dan inhalen? heb gehoord van wel.. is mij nu al zo'n drie keer overkomen... graag serieuse reacties

malik21
28-11-2002, 00:09
Sallaam aleikum je moet ten eerste proberen weinig water te gebruiken, in ieder geval niet je hele mond vullen, verder goed voorover buigen zodat het niet achter in je keel komt. mocht het zijn dat er dan een druppel in je keel komt probeer het uit te spugen, als je er echt niets aan kan doen dan kun je gewoon door vasten. net als je per ongeluk vergeet dat het ramadan is en je eet een snoepje ofzo en opeens denk je "Shittt ik ben aan het vasten" maar je hebt het al doorgeslikt dan moet je doua doen dat allah je vergeeft en dan kun je verder vasten.. ze zeggen ook wel (heb ik in hadith gelezen) dat allah je dan gevoed heeft. maar owee als je expres een dag niet vast .. kun je nooit meer inhalen.

Jomielee
28-11-2002, 00:14
conclusie..ik hoef die dagen niet in te halen? het is zekerrrr per ongeluk gebeurt, maar bedankt in ieder geval voor je reactie broeder

malik21
28-11-2002, 00:19
Je hoeft het niet in te halen, het draait om nia. Er zal wel een imam zijn die zou zeggen dat je het moet inhalen. Maar ik denk dat nia belangrijker is. als je het niet expres doet dan hoef je het niet in te halen

Jomielee
28-11-2002, 00:22

choukran

Najib26
28-11-2002, 00:24
Wanneer er onopzettelijk water in de keel komt, verbreekt dit het vasten? Vraag: Wanneer een persoon zijn mond spoelt of neusgaten wast en het water komt tot zijn keel, wat niet opzettelijk gebeurd. Maakt dit het vasten ongeldig? Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Wanneer een persoon zijn mond spoelt of neusgaten wast, en het water komt tot zijn keel, dan is het vasten van desbetreffende persoon niet ongeldig, omdat hij dat niet met opzet gedaan heeft. Allah de Verhevene zegt:”En er is geen zonde voor jullie in de fouten, die jullie daarmee (per ongeluk) hebben gemaakt, maar wel in wat jullie harten zich hebben voorgenomen”.Soerat Al Ahzaab aya 5. (Van de fatawa van Sheikh Ibn Al ‘otheymien) Cyber-imam, St.Alwaqf, Moslim Jongeren Holland

Jomielee
28-11-2002, 00:40
choukran

FaDiKa
28-11-2002, 09:45
Jomieleeeeeee.......tickie tick..........hihihihihi