Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : MAROKKAANSE POLITIE treedt op tegen GAY organisaties in TETOUAN...

Pagina's : [1] 2 3 4

MELILLENSE
20-06-2004, 18:34

Redada contra homosexuales en Marruecos Agencia Islámica de Noticias La policía marroquí realizó una redada contra un grupo de homosexuales que pretendían constituir una asociación de defensa de sus derechos. La redada tuvo lugar en Tetúan el martes día 1 de junio, y en ella fueron detenidas 43 personas —33 hombres y 10 mujeres. Según la agencia de prensa oficial MAP, los detenidos han sido puestos a disposición judicial acusados de “celebrar una reunión equívoca, ajena a las buenas costumbres de la sociedad marroquí y por constituir una asociación cuyos objetivos contradicen la moral pública ”. La homosexualidad ha sido una práctica tradicionalmente aceptada en el Norte de África durante siglos, conociéndose lugares donde se celebraban matrimonios entre musulmanes. Durante años, Marruecos fue considerado como un “paraíso homosexual” por los gays europeos, que acudían en busca de un clima de mayor tolerancia con respecto a la puritana Europa. Sin embargo, la homosexualidad es considerada un delito en Marruecos desde 1972, como consecuencia de la influencia de Arabia Saudí sobre la monarquía alauita. Actualmente, las condenas pueden llegar hasta a cinco años de cárcel. Entre los detenidos, se encuentran varios ciudadanos de origen ceutí, y se sospecha que alguno de ellos podría tener la nacionalidad española. La Federación Estatal de Lesbianas, Gays, Transexuales y Bisexuales (FELGT) ha exigido públicamente la liberación inmediata de los cuarenta y tres detenidos, pidiendo al gobierno español que garantice los derechos de los ciudadanos ceutíes apresados por la policía marroquí. Kort samengevat, Tetouan, 01 juni 2004: De Marokkaanse politie viel binnen bij een groep homosexuelen die een bijeenkomst hielden met de bedoeling een vereniging op te richten ter verdediging van hun rechten. 43 mensen werden aangehouden, waaronder 33 mannen en 10 vrouwen, en ter beschikking gesteld van de procureur onder beschudiging van 'het houden van een slechte bijeenkomst vreemd aan de goede gewoonten en zeden van Marokkaanse samenleving en het oprichten van een vereniging diens waarden strijdig zijn met de openbare orde en moraal' Homosexualiteit was een praktijk die traditioneel gezien geaccepteerd werd in Noord-Afrika. Gedurende jaren werd Marokko beschouwd als een homosexueel paradijs door Europese nichten die er naartoe trokken op zoek naar een toleranter milieu in tegenstelling tot het sterk puriteinse Europa. Niettemin, sinds 1972 wordt homosexualiteit in Marokko, onder invloed van Saoedie-Arabië, als een delict aanzien en kunnen de straffen oplopen tot 5 jaar cel. ..... Blijkbaar wordt er overal zowat schoon schip gemaakt met alle sexuele tendensen die strijdig zijn met de in het land geldende normen. Is het misschien daarom dat er ogenschijnlijk een explosieve 'groei' is van homosexueel gedrag in Europa, na jaren van ongebreideld plezier in Marokkaanse oorden van bedenkelijke moraal? Vinden jullie dat de Marokkaanse gerechtelijke instanties hiermee een stap in de goede richting hebben gezet inzake bescherming van de goede zeden en moraalbesef? MELILLENSE :belgie:

sidiahmed
20-06-2004, 18:38
Origineel gepost door MELILLENSE Kort samengevat, Tetouan, 01 juni 2004: De Marokkaanse politie viel binnen bij een groep homosexuelen die een bijeenkomst hielden met de bedoeling een vereniging op te richten ter verdediging van hun rechten. 43 mensen werden aangehouden, waaronder 33 mannen en 10 vrouwen, en ter beschikking gesteld van de procureur onder beschudiging van 'het houden van een slechte bijeenkomst vreemd aan de goede gewoonten en zeden van Marokkaanse samenleving en het oprichten van een vereniging diens waarden strijdig zijn met de openbare orde en moraal' Homosexualiteit was een praktijk die traditioneel gezien geaccepteerd werd in Noord-Afrika. Gedurende jaren werd Marokko beschouwd als een homosexueel paradijs door Europese nichten die er naartoe trokken op zoek naar een toleranter milieu in tegenstelling tot het sterk puriteinse Europa. Niettemin, sinds 1972 wordt homosexualiteit in Marokko, onder invloed van Saoedie-Arabië, als een delict aanzien en kunnen de straffen oplopen tot 5 jaar cel. ..... Blijkbaar wordt er overal zowat schoon schip gemaakt met alle sexuele tendensen die strijdig zijn met de in het land geldende normen. Is het misschien daarom dat er ogenschijnlijk een explosieve 'groei' is van homosexueel gedrag in Europa, na jaren van ongebreideld plezier in Marokkaanse oorden van bedenkelijke moraal? Vinden jullie dat de Marokkaanse gerechtelijke instanties hiermee een stap in de goede richting hebben gezet inzake bescherming van de goede zeden en moraalbesef? MELILLENSE :belgie: ik vind van wel marokko moet er zich voor waken om het sex paradijs van europa te worden :D

arabchrstn
20-06-2004, 18:41
Watte... Marokkaanse homoseksuelen? Op dit forum hoor ik vaak genoeg mensen roepen 'dat die helemaal niet bestaan'.... Zal vast de schuld zijn van buitenlandse homo's... ;)

MELILLENSE
20-06-2004, 18:50
Origineel gepost door arabchrstn Watte... Marokkaanse homoseksuelen? Op dit forum hoor ik vaak genoeg mensen roepen 'dat die helemaal niet bestaan'.... Zal vast de schuld zijn van buitenlandse homo's... ;) Beter lezen, arabchrstn, nergens wordt er gesproken over Marokkaanse homosexuelen....het gaat om Europese nichten die vrij en ongegeneerd hun ding konden doen in een tolerant (lees: vrijzinnig) Marokko dat nu stilaan begint in te zien dat het hoog tijd wordt om de zeden en de normen terug op een juist spoor te zetten. MELILLENSE :belgie:

arabchrstn
20-06-2004, 18:52

Origineel gepost door MELILLENSE Beter lezen, arabchrstn, nergens wordt er gesproken over Marokkaanse homosexuelen....het gaat om Europese nichten die vrij en ongegeneerd hun ding konden doen in een tolerant (lees: vrijzinnig) Marokko dat nu stilaan begint in te zien dat het hoog tijd wordt om de zeden en de normen terug op een juist spoor te zetten. MELILLENSE :belgie: En waar staat dan dat het 'Europese nichten' betreft?

MELILLENSE
20-06-2004, 19:01
Origineel gepost door arabchrstn En waar staat dan dat het 'Europese nichten' betreft? Het is wel in het Spaans, maar de rood gemarkeerde tekst zul je wel verstaan, zeker? ....Durante años, Marruecos fue considerado como un “paraíso homosexual” por los gays europeos , que acudían en busca de un clima de mayor tolerancia con respecto a la puritana Europa. MELILLENSE :belgie:

Hoogervorst
20-06-2004, 19:14
Goed MELILLENSE, ik ga het sowieso niet met je eens zijn. Ik vind niet dat de overheid het recht heeft op zo'n manier de persoonlijke vrijheden van individuen aan te pakken. Net zozeer ik het belachelijk vind dat harddrugs verboden zijn.

mustafa18
20-06-2004, 19:25
oppakken die gasten en opsluiten zulke marokkanen hebben we niet nodig,of laat ze maar hier asiel vragen kunnen ze bij hirsi ali of meneer wilders uithuilen.

MELILLENSE
20-06-2004, 19:30
Origineel gepost door Hoogervorst Goed MELILLENSE, ik ga het sowieso niet met je eens zijn. Ik vind niet dat de overheid het recht heeft op zo'n manier de persoonlijke vrijheden van individuen aan te pakken. Net zozeer ik het belachelijk vind dat harddrugs verboden zijn. Hmmm, een mooie vergelijking; harddrugs en homosexualiteit...beide niet echt bevorderlijk voor de menselijke gezondheid. Nu goed, waar het hier om draait, is dat men eigenlijk vraagt aan de homosexuelen om hun ding binnenshuis te doen en zich niet te bezondigen aan publieke vertoningen die de openbare orde kunnen schaden. De Marokkaanse politie zal uiteraard niet nagaan wat twee mannen samen onder de douche aan het uitspoken zijn, maar als diezelfde twee liggen te flikflooien op straat of op het strand, dan is het wel degelijk de plicht van de ordehandhaver om op treden tegen dit immoreel gedrag. Vergis je dus niet, het gaat om een optreden tegen homosexueel gedrag, niet tegen homosexuele individuen die zich netjes gedragen op openbare plaatsen. MELILLENSE :belgie:

Hoogervorst
20-06-2004, 19:39
Origineel gepost door MELILLENSE Vergis je dus niet, het gaat om een optreden tegen homosexueel gedrag, niet tegen homosexuele individuen die zich netjes gedragen op openbare plaatsen. Ok. Maar dan is openbare seks door hetero-sexuelen ook verboden, of niet? Hoe zit dat eigenlijk in NL? Zullen vast wel regels voor zijn, zal wel vallen onder APV's/openbare orde.

Hamas_C
20-06-2004, 19:42
Origineel gepost door mustafa18 oppakken die gasten en opsluiten zulke marokkanen hebben we niet nodig,of laat ze maar hier asiel vragen kunnen ze bij hirsi ali of meneer wilders uithuilen. Haha! Mijn stem heb je al! Haha!

MELILLENSE
20-06-2004, 19:46
Origineel gepost door Hoogervorst Ok. Maar dan is openbare seks door hetero-sexuelen ook verboden, of niet? Hoe zit dat eigenlijk in NL? Zullen vast wel regels voor zijn, zal wel vallen onder APV's/openbare orde. Natuurlijk, iedereen gelijk voor de wet: als men wil copuleren of elkaar wil aflekken, dan doet men dat maar binnenshuis, ongeacht de geaardheid. Alleen dieren sexen openbaar... MELILLENSE :belgie:

arabchrstn
20-06-2004, 20:18
I can read, my son. Wat ik mij afvraag, of het nu een organisatie is door Marokkaanse homoseksuelen opgericht, of door Europese. En dat is niet duidelijk. That was the question. Het feit dat Maroc, een paradijs voor Europese homo's is, is mij ook wel bekend.

samira_el
20-06-2004, 20:53
Iedereen heeft zyn eigen mening, maar voor mij blijft het nog steeds moeilijk om het homo-zijn te accepteren ! Ik respecteer de mens die een homo is, maar ik respecteer het homo zijn niet! Maar ik vind het optreden van Marokko niet rechtvaardig, je moet homo's vrij laten om hun eigen weg te vinden, of dat de weg terug of de weg waar ze op staan is, dat is HUN zaak!

rnaj
20-06-2004, 21:18

Origineel gepost door MELILLENSE Beter lezen, arabchrstn, nergens wordt er gesproken over Marokkaanse homosexuelen....het gaat om Europese nichten die vrij en ongegeneerd hun ding konden doen in een tolerant (lees: vrijzinnig) Marokko dat nu stilaan begint in te zien dat het hoog tijd wordt om de zeden en de normen terug op een juist spoor te zetten. MELILLENSE :belgie: Dan ben ik wel benieuwd welke europeese nichten met 43 m/v naar Marokko afreizen om daar een vereniging op te richten ter verdediging van hun rechten :hihi:

Pagina's : [1] 2 3 4