Bekijk originele versie : Is dit eerlijk mensen???
warda1978
08-01-2010, 14:08
Beste broeders en zusters,
Ik zit namelijk met een grote probleem en zit dag en nacht over een oplossing te denken.
Mijn man heeft zo veel gedaan echt veel om te benoemen, om met mij te trouwen, ik mocht niet met hem trouwen, maar na al dat moeite alhamdlillah waren we getrouwd en zijn gelukkig tot er op een dag voor hem iets gevraagd werd.
wij zijn pas getrouwd, hebben samen een rekeningnr, mijn man controleert me nooit en ik hem ook niet wat ie met geld doet. Opzich ik vertrouw hem 100% en andersom ook.
Wij zijn nu van plan om inchallah een huisje te kopen in marokko en daarom zijn we nu hard aan het sparen.
tot op een dag kreeg hij telefoontje van zijn moeder dat hij geld moet sturen om een hun huis opnieuw op te bouwen.
Ik persoonlijk ben ik niet meeeens, omdat ik zelf een eigen huis wil hebben en ook voor kinderen later inchallah.
Ik voel me niet op mijn gemak als ik iedere zomer bij hun ga, en opgesloten in een kamertje. zijn broers lopen daar half bloot en zijn zwager loopt daar hele dag waar ik me niet lekker bijvoel.
Mensen heb ik gelijk of niet.
Hij mag heus wel zijn ouders helpen, maar eerst wil ik mijn eigen huisje en voor mijn twee kinderen.
Dus ik weet niet wat ik nu ga doen. Hij durft het niet tegen zijn moeder te zeggen, straks zijn ze weer op boos op hem en dan ben ik de oorzaak.
Mensen ik wil graag jullie mening hebben, wat zouden jullie doen als je in zo'n situatie zitten.
alvast bedankt iedereen
gr. warda
SensitiveMan
08-01-2010, 14:20
Ik zit namelijk met een grote probleem en zit dag en nacht over een oplossing te denken.
Mijn man heeft zo veel gedaan echt veel om te benoemen, om met mij te trouwen, ik mocht niet met hem trouwen, maar na al dat moeite alhamdlillah waren we getrouwd en zijn gelukkig tot er op een dag voor hem iets gevraagd werd.
wij zijn pas getrouwd, hebben samen een rekeningnr, mijn man controleert me nooit en ik hem ook niet wat ie met geld doet. Opzich ik vertrouw hem 100% en andersom ook.
Wij zijn nu van plan om inchallah een huisje te kopen in marokko en daarom zijn we nu hard aan het sparen.
tot op een dag kreeg hij telefoontje van zijn moeder dat hij geld moet sturen om een hun huis opnieuw op te bouwen.
Ik persoonlijk ben ik niet meeeens, omdat ik zelf een eigen huis wil hebben en ook voor kinderen later inchallah.
Ik voel me niet op mijn gemak als ik iedere zomer bij hun ga, en opgesloten in een kamertje. zijn broers lopen daar half bloot en zijn zwager loopt daar hele dag waar ik me niet lekker bijvoel.
Hij mag heus wel zijn ouders helpen, maar eerst wil ik mijn eigen huisje en voor mijn twee kinderen.
Dus ik weet niet wat ik nu ga doen. Hij durft het niet tegen zijn moeder te zeggen, straks zijn ze weer op boos op hem en dan ben ik de oorzaak.
Mensen ik wil graag jullie mening hebben, wat zouden jullie doen als je in zo'n situatie zitten.
alvast bedankt iedereen
gr. warda
naar mijn mening vind ik dat ie gewoon moet zeggen: ik moet het eerst met m'n echtgenote bespreken. doet ie dat, dan leg je hem op een rustige manier uit jouw mening, maar wel duidelijk zodat ie beseft dat je dat absoluut niet wil, en dat je, zo te lezen, daar grondige juiste redenen voor hebt. is ie een ware echtgenoot, dan moet ie in alle respect weigeren, en ik zie niet waarom ie dat niet zou kunnen.
lella_tangaouia
08-01-2010, 14:30
alvast bedankt iedereen
gr. warda
ik zou zeggen geduldd meid ...meeer kan je niet doen het is en ziijn zn ouders ...
anderss kan hij toch zeg maaar een deeel geld sturen 1 malig !!
dan verder sparen voor jullie huiisje duss van de 100 % 40 % geven ...
elhobgataar
08-01-2010, 14:31
mocht hij in de drugs werken en genoeg geld hebben zou ik zeggen, stuur ze geld maar als we er allebei hard voor moeten werken, HELL NO!
mimmeftah75
08-01-2010, 14:39
hij stuurt toch geen duizenden eur's?
Als je het slim wil aanpakken moet je gewoon zelf je schoonouders bellen en vragen hoeveel ze willen hebben en ze zeggen hoeveel jij denkt ze te kunnen sturen. laat niet je man het doen maar doe het zelf
SensitiveMan
08-01-2010, 14:47
Als je het slim wil aanpakken moet je gewoon zelf je schoonouders bellen en vragen hoeveel ze willen hebben en ze zeggen hoeveel jij denkt ze te kunnen sturen. laat niet je man het doen maar doe het zelf
een huis bouwen kost volgens mij wel duizenden euro's, majah, ik kan me vergissen:p
lella_tangaouia
08-01-2010, 14:49
schoonouders bellen :S denk je nou echt dat ze precieze bedrag gaan zeggen ...
ze nemen aan wat je hun geeft ..toch ? of heb ik het mis
Marokkaanse ouders vragen ook maar constant geld aan hun kinderen. Dan vragen ze zich af waarom hun kinderen geen huis kunnen kopen of huis kunnen bouwen in marokko.
Ik geef je de volgende tip:
Zorg dat je man samen met zn broers om de tafel gaan zitten en gaan bespreken hoeveel ieder gaat geven voor het bouwen van het huis van je schoonouders. Ik vind namelijk dat iedereen zn steentje bij moet dragen.
En als het een redelijk bedrag is en eenmalig , dan kun je dit accepteren.
Ze moeten wel begrijpen dat jullie er ook keihard voor werken en dat je tegenwoordig weinig voor jezelf kunt sparen, laat staan nog een huis bouwen voor anderen!
Veel succes ermee!
pff dat gaat veel kosten man, ik snap sowieso niet waarom sommige ouders van hun kinderen durven vragen geef me geld om een huis te bouwen.. ik neem aan dat die schoonouders van je toch een huis hebben??
mimmeftah75
08-01-2010, 15:39
de ouders van haar man willen hun huis niet bouwen maar verbouwen, ik vind het zelf geen probleem om mijn schoonouders financieel te ondersteunen maar ja ik ben nou eenmaal vrijgevig;)
de ouders van haar man willen hun huis niet bouwen maar verbouwen, ik vind het zelf geen probleem om mijn schoonouders financieel te ondersteunen maar ja ik ben nou eenmaal vrijgevig;)
ik vind da ook ni erg, ma pas als het noodzakelijk is.. me ouders hebbe ook hun badkamer verbouwd omda ze dat leuk vinden, nou dan gaan ze ni aan mij vrage geef ons geld om te verbouwen, tenzij ik zelf geld kan missen en geld heb, dan geef ik ze da met alle plezier zonder dat aan mij te vragen.. ma he zo ben ik
senseo22
08-01-2010, 16:12
waarom willen mensen zoveel in dit leven waarom 2huizen zo nodig?
zeg Alhamdoulilah met wat je hebt en het is alleen maar elgheir om moeder van je man te helpen en je kan met je man bespreken om eerder of later als je schoonfam naar maroc te gaan bijv zodat je je halfnaakte (waar je het ook over kunt hebben met je man dat er meer respect voor je is daar) schoonbroers niet hoeft te zien.
senseo22
08-01-2010, 16:34
ik vind da ook ni erg, ma pas als het noodzakelijk is.. me ouders hebbe ook hun badkamer verbouwd omda ze dat leuk vinden, nou dan gaan ze ni aan mij vrage geef ons geld om te verbouwen, tenzij ik zelf geld kan missen en geld heb, dan geef ik ze da met alle plezier zonder dat aan mij te vragen.. ma he zo ben ik
mee eens
ewa ja jouw man kan ook geen nee zeggen tegen zijn ouders
dat is moeilijk
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.