Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik heb schulden wat zal ik doen of...

Pagina's : [1] 2 3

Palmolive-meid
07-01-2010, 21:36

Ik heb schulden wat zal ik doen ? Bij bank A heb ik een schuld. En van bank A kan niks meer af worden gehaald omdat ik in de min sta. Bij bank B heb ik net n rekening geopend. Ik kan bij bank B nog rood staan tot 1000 euro. Als ik bank B ga gebruiken dan kan ik in elk geval op die manier mn betalingen aflossen. En dan doormiddel van een baantje zowel de schulden van bank A en B aflossen. En ik krijg nog studiefinancering. Of zal ik bij bank A een hogere krediet(=lening) nemen en dan betaal ik echt iets van 10% rente op jaarbasis. Wat te doen ?

Hoogervorst
07-01-2010, 21:40
10%? Holy blaf? Je kunt toch ook via je stufi lenen? Of doe je dat al?

brooklyn
07-01-2010, 21:45
Umm sluit rekening B. Ga hard werken en betaal je schulden en dan langzaam aan ook die 1.000 op bank A.

Palmolive-meid
07-01-2010, 21:58
10%? Holy blaf? Je kunt toch ook via je stufi lenen? Of doe je dat al? Ja mn schuld bestaat dus uit meer dan 2000 euro schuld bij de Ib groep. Had te veel studiefincering ontvangen. Lang verhaal mr hun fout...

Palmolive-meid
07-01-2010, 22:00

Umm sluit rekening B. Ga hard werken en betaal je schulden en dan langzaam aan ook die 1.000 op bank A. Ja ik ben opzoek naar werk. Maar er MOETEN dingen betaald worden. Maar dat gaat niet meer. Bij bank A kan niks meer worden afgeschreven. Ik heb voorlopig geen keuze. En moet eigelijk wel even geld lenen bij bank B. En daarna als ik werk heb dat als eerste aflossen. En ja dan kan ik wel die rekening sluiten.

Palmolive-meid
07-01-2010, 22:02
Lieve meid, Als je eenmaal in schulden komt, moet je proberen daar zo snel mogelijk uit te komen. Als je dat doet om ergens anders weer een schuld op te bouwen, schuif je het probleem op. Ik adviseer jou dus ook om bij bank B geen geld op te nemen zodat je in de min gaat staan. Zou je bij een familielid het totale bedrag kunnen lenen? Dan kan je de bank betalen en hoef je geen rente te betalen (10% is veeel te hoog als je het mij vraagt) En daarna heel hard gaan werken en jouw familielid terugbetalen.. Hoofdregel: geef niets uit wat je niet hebt.. Dus alleen betalen wat nodig is (vaste lasten) en voorlopig even niet shoppen ;) Succes meid, inshaAllah heb je het gauw opgelost.. Groetjes Beste Ghizlana, Mijn ideetje was dus om eerst al mn rekening te betalen via bank B. Dan is dat opgelost. En dan stap 2 alle inkomsten op bank B laten binnen komen. Net zolang tot ik weer in de plus sta. En dan bank B sluiten. En dan beginnen met aflossen bij bank A. Haha wat n gedoe....... Allemaal door die Ib Groep !!!!!

brooklyn
07-01-2010, 22:08
Ik begrijp het niet. Je hebt bank A -1000. Schuld is 2000. Je wilt bij bank B ook -1000 gaan staan om rekeningen te betalen. Maar die vaste lasten blijven komen. Hoe ga je dan bank A+B aflossen. Ik vind het geen optie. En bij de IB-groep kan je altijd een regeling treffen.

Palmolive-meid
07-01-2010, 22:12
Ik begrijp het niet. Je hebt bank A -1000. Schuld is 2000. Je wilt bij bank B ook -1000 gaan staan om rekeningen te betalen. Maar die vaste lasten blijven komen. Hoe ga je dan bank A+B aflossen. Ik vind het geen optie. En bij de IB-groep kan je altijd een regeling treffen. Nee dan zou ik bank A laten voor wat het is. Daar is mn schuld iets van 1100 euro. En zodra ik werk heb daar maandelijks een bedrag laten storten. Bijv elke maand 200 euro. Na 5 maandjes heb ik dat dan afgelost. Bank B gebruik ik voor NU alleen voor Nood. Het verschil tussen bank A en B is dat bij bank B studiefincering, zorgtoeslag en een gedeelte loon (als ik werk heb) binnen gaat komen. Dus daar zal ik nooit echt rood staan omdat het elkaar gaat afwisselen. Als de BELANGSRIJKSTE dingen afgelost zijn. Dan sluit ik bank B. En ga ik door op bank A. Snapie ?

Palmolive-meid
07-01-2010, 22:13
Ik begrijp je meid. Besef wel dat je dan op deze manier ook schulden maakt, omdat je rente betaald over het openstaand bedrag. Ik vind het persoonlijk zonde. Ik leen liever van iemand die ik goed ken en later terug kan betalen zonder rente. Wel duidelijke afspraken hierover maken natuurlijk. Succes.. Groetjes, Ghizlane Helaas ken ik geen 1 persoon die het zo breed heeft om al mijn lasten af te lossen voor mij. Zelfs mn eigen fam niet.

brooklyn
07-01-2010, 22:15
Laat maar wij gaan elkaar niet begrijpen. Ik zeg alleen tegen jou beter niet meer schulden maken. Tref een regeling met je ouders.

Palmolive-meid
07-01-2010, 22:18
Ja maar Broolyn hoe zou jij het dan gaan aanpakken ? Stel je MOET examengeld betalen voor februarie omdat je anders niet deel kan nemen aan het examen. En daardoor je hele studie dus naar de maan is. En zo is het ook met andere dingen die betaald MOETEN worden... Ik kan NIET lenen bij mijn ouders. Ik heb al geleend bij mijn vader. En meer krijg ik niet.

brooklyn
07-01-2010, 22:22
Ja maar Broolyn hoe zou jij het dan gaan aanpakken ? Stel je MOET examengeld betalen voor februarie omdat je anders niet deel kan nemen aan het examen. En daardoor je hele studie dus naar de maan is. En zo is het ook met andere dingen die betaald MOETEN worden... Ik kan NIET lenen bij mijn ouders. Ik heb al geleend bij mijn vader. En meer krijg ik niet. Schulden Bank A € 1100 Ib-groep € ....... ? Wat zijn je vasten lasten per maand en je variable lasten zoals examengeld dus enzo. En wat zijn je inkomsten studiefinanciering €...... Zorgtoeslag € ....... Loon uit werk € ...... Anders € ....... Als je dit hier niet openbaar wilt maken pm mij. Gaan we kijken hoe we het gaan aanpakken.

Pleeborstel
07-01-2010, 22:22
Ik heb schulden wat zal ik doen ? Bij bank A heb ik een schuld. En van bank A kan niks meer af worden gehaald omdat ik in de min sta. Bij bank B heb ik net n rekening geopend. Ik kan bij bank B nog rood staan tot 1000 euro. Als ik bank B ga gebruiken dan kan ik in elk geval op die manier mn betalingen aflossen. En dan doormiddel van een baantje zowel de schulden van bank A en B aflossen. En ik krijg nog studiefinancering. Of zal ik bij bank A een hogere krediet(=lening) nemen en dan betaal ik echt iets van 10% rente op jaarbasis. Wat te doen ? Jouw verhaal lijkt op dat van de meeste mensen die schulden hebben: nieuwe schulden aangaan om de huidige te betalen. Maar dat is geen oplossing, want door al die rente en andere bijkomende kosten zal de totale schuld alleen maar hoger worden. Bovendien loop je kans straks het overzicht kwijt te raken als je meerdere schuldeisers hebt. Mijn advies is om er niet aan te beginnen, je haalt jezelf alleen maar ellende op de hals. Het is in Nederland heel erg makkelijk om hoge schulden te maken, maar zie er maar eens vanaf te komen... Succes met alles en bedenk: nooit boven je stand gaan leven...

Palmolive-meid
07-01-2010, 22:27
Jouw verhaal lijkt op dat van de meeste mensen die schulden hebben: nieuwe schulden aangaan om de huidige te betalen. Maar dat is geen oplossing, want door al die rente en andere bijkomende kosten, zal de totale schuld alleen maar hoger worden. Bovendien loop je kans straks het overzicht kwijt te raken als je meerdere schuldeisers hebt. Mijn advies is om er niet aan te beginnen, je haalt jezelf alleen maar ellende op de hals. Het is in Nederland heel erg makkelijk om hoge schulden te maken, maar zie er maar eens vanaf te komen... Succes met alles en bedenk: nooit boven je stand gaan leven... Thanks voor je advies. Alleen niemand geeft antwoord op mijn vraag : Hoe nu verder ? Stel je hebt kosten die zeer dringen betaald moeten worden. En je hebt leege handen. Dan MOET je toch wel n 2e rekening openen ? Of krediet verhogen bij de andere bank...

Pleeborstel
07-01-2010, 22:34

Thanks voor je advies. Alleen niemand geeft antwoord op mijn vraag : Hoe nu verder ? Stel je hebt kosten die zeer dringen betaald moeten worden. En je hebt leege handen. Dan MOET je toch wel n 2e rekening openen ? Of krediet verhogen bij de andere bank... Je moet jezelf afvragen hoe het zover heeft kunnen komen. Meestal ligt een bepaald uitgavepatroon c.q. ten grondslag aan problemen zoals die van jou. Zeker bij jongeren is daar meer dan geregeld sprake van, maar goed, je weet zelf wel hoe de vork in de steel zit. Ik kan niet in jouw situatie kijken, maar ik adviseer je om eens goed te kijken naar de oorzaken van dit alles en een afweging te maken of een nieuwe schuld aangaan wel de moeite waard is. Vaak is dat laatste gewoon een opmaat naar nog meer schulden, dat blijkt wel uit de verhalen in de praktijk. Probeer dat dus in elk geval te voorkomen en laat dit een goede les zijn. Succes! :kus:

Pagina's : [1] 2 3