Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Demente ouder

Be3o
07-01-2010, 14:38

Hey allemaal, Ik ben een Marokkaanse jongen die hier in Nederland is geboren. Mijn vader is hier vroeger als gastarbeider naar Nederland gekomen. Het is een hele goeie man en is bij iedereen zeer geliefd. Hij is 60 jaar wat niet echt oud is vind ik. Het laatste half jaar merken we thuis dat hij veranderd is. Hij vergeet kleine dingen zoals de pincode van zn bankpasje. Als hij boodschappen gaat doen haalt ie het verkeerde. Als hij gaat bidden doet ie of te veel of te weinig rek3at. Ook de tahia doet ie niet op het juiste moment(na 2 rek3at). En ook bid hij soms hardop of stil op de verkeerde momenten. Heel appart om te zien terwijl die man altijd heeft gebeden en 2x naar el haj is geweest. Verder slaapt hij veel. Overdag doet hij een dutje en savonds wil die al om 9 uur half 10 naar bed. Terwijl mn ouders vroeger meestal rond 23.00 a 23.30 uur gingen slapen. Mijn moeder heeft het natuurlijk veel zwaarder want zei zit het meest samen met mn vader. Verder is die ook veel slomer in alles. Praten gaat ook niet meer zo super. Je vraagt iets en je krijgt een heel ander antwoord. Of als hij iets verteld zoekt ie naar woordjes en moet je een beetje gaan voorzeggen. We zijn met onze vader naar de huisarts geweest en er is aan de hand van een test geconstateerd dat hij aan een korte geheugen verlies leidt. Je hebt verschillende ziektes zoals: Alzheimer, Vasculaire dementie, Lewy Body-dementie, Parkinson dementie. Het is nog niet duidelijk welke vorm mijn vader heeft. Hij heeft nog wat onderzoek laten verichten bij het ziekenhuis en we wachten nog op een reactie. Dit is zowizoo el mektab en moeten het gewoon accepteren. Ik vraag me alleen af of er andere mensen zijn die dit ook hebben van zijn ouders, grootouders, kennissen etc. En hoe zei daar mee omgaan en of er iets tegen valt te doen. Ken tleb elgir inshallah el koul muslimien..allah chefih el walid..

mOcrogek
07-01-2010, 20:07
Sterkte. :goedzo:

Be3o
11-01-2010, 08:53
Jah, het is inderdaad niet makkelijk. Maar geen is er dan niemand die ongeveet hetzelfde heeft??

Dandelion
11-01-2010, 13:27
Jah, het is inderdaad niet makkelijk. Maar geen is er dan niemand die ongeveet hetzelfde heeft?? Ik heb je een pm gestuurd.