Bekijk originele versie : Trouwen maar ik mag niet
Salam allemaal, Ik zit met een probleem ik wil zo graag trouwen met een jongen die ik nu anderhalf jaar ken maar ik mag het niet van me ouders. De reden daarvan is niet echt helemaal duidelijk maar het blijkt
dat me ouders dus dat volk niet mag en ze te streng voor mij vind. Er zitten nog een paar redenen aan vast maar ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil me ouders niet teleurstellen en niet tegenspreken. Alleen ik wil heel graag met hem verder en zou het heel erg vinden om niet verder met hem te kunnen gaan. Ik weet niet meer wat ik moet doen!
groeten samira.
NoreJihan
27-11-2002, 21:23
Origineel gepost door samiragirl
Salam allemaal, Ik zit met een probleem ik wil zo graag trouwen met een jongen die ik nu anderhalf jaar ken maar ik mag het niet van me ouders. De reden daarvan is niet echt helemaal duidelijk maar het blijkt
dat me ouders dus dat volk niet mag en ze te streng voor mij vind. Er zitten nog een paar redenen aan vast maar ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil me ouders niet teleurstellen en niet tegenspreken. Alleen ik wil heel graag met hem verder en zou het heel erg vinden om niet verder met hem te kunnen gaan. Ik weet niet meer wat ik moet doen!
groeten samira
Dat lijkt me heel erg en ik weet wat je doormaakt meid
Het komt insha allah goed
Het beste is om rustig met je moeder te praten en haar alles uit te leggen misschien haalt ze jou vader wel over door een goed woordje te doen :(
En heb geduld
Als het mektab is dan trouwen jullie insha allah zoniet dan loopt ergens de ware voor je rond :zwaai:
AnouarBlueEyes
27-11-2002, 21:25
Je moet gewoon goed met je ouders praten en blijven doorzeuren.....en als ze echt niet willen zou ik het niet doen want je moet nooit trouwen tegen de zin van je ouders in....dat loopt nooit goed af.....en uiteindelijk ligt de schuld dan bij jou....
ps. Vertrouw op Allah en geloof in elmekteb dan komt alles vanzelf wel op zijn pootjes terecht....
wow dat is erg, ik zou blijven doorvechten meid, ik hoop dat alles goed komt insha allah...sterkte meid
je ouders haben daartoe geen recht als hij een goede moslim is en er niks op hem aantemerken valt mag je via de godsdienst gewoon met hem trouwen
Pipo_De_Clown
27-11-2002, 21:56
Ga je DRUK Maken om je studie ofzo man...
je bent potverd*mme pas 18 mens..
DAMN!!...
:zwaai:
Pipo_De_Clown
27-11-2002, 22:11
Als ik een Dochter zou hebben die 18 jaar zou zijn en dan Al begint TE zeiken over trouwen....
Zou ik hetzelfde gedaan hebben als je ouders... ga verder met je leven en probeer het over 5 jaar weer...
Maak je meer KANS!
GReetZZZZ :zwaai:
just_najat
27-11-2002, 22:13
als het el mekteb is, komt alles wel goed. maar dat houdt natuurlijk niet in dat je het er nu bij moet laten zitten. probeer het er toch zoveel mogelijk met jouw ouders over te hebben en misschien zien ze op een gegeven moment wel in dat het een goede jongen is....
laboudanda
27-11-2002, 22:27
groeten samira
Je ouders hebben zeker teveel naar onzin.nl gekeken...
Je ouders mogen de volk niet..wat een onzin..
Van mij mag je trouwen..zolang ie maar een moslim is..
TOI TOI
amalLoveKhali
28-11-2002, 13:48
je moet uitleggen dat jij je niet gelukkig voelt zo messchien zijn je ouders te bezorgd over je
Itsjustme
29-11-2002, 09:45
Nee meid dat begrijp ik ook wel maar, kunnen je ooms of iets dergelijks niet met hem iemand die invloed heeft op je pa je ouders mogen hem niet weigeren als hij een goede moslim is maar, aangezien wij maroc altijd wel wat op of aan te merken hebben is er altijd wel wat... nou meissie ik wens je veel succes en liefde toe thalay en ik hoor je gauw insallah ciaoo
ps: doe geen dingen die ook niet zou doen
Noesajbah
29-11-2002, 11:30
Origineel gepost door Pipo_De_Clown
Als ik een Dochter zou hebben die 18 jaar zou zijn en dan Al begint TE zeiken over trouwen....
Zou ik hetzelfde gedaan hebben als je ouders... ga verder met je leven en probeer het over 5 jaar weer...
Maak je meer KANS!
GReetZZZZ :zwaai:
Maar Pipo stel je voor jouw dochter wordt op haar 18de smoorverliefd op een jongen en ze wil met hem verder gaan!Wat heb jij dan leievr dat ze een realtie met hem neemt omdat ze niet mag trouwen met hem, of geef je haar toch toestemming om te trouwen!
Op je achtiende ben je wel volwassen genoeg om te beslssen of je wilt trouwen of niet!En studeren en al dat soort dingen kun je ook nog doen als je getrouwd bent hoor!Ik ben ook op mijn 20ste getrouwd, maar ik werk nu, studeer en hij ook, dus niets mis mee!Ik vind dat beter dan dat je een relatie neemt!Dat hoor ik heel vaak in de marokkaanse kringen, ik wil mijn studie afmaken en wil dat en dit nog doen maar hebben wel een relatie!Hmm snap er niks van! Je bent toch bij hem en dus kun je het op de islamitische manier doen en gewoon gaan trouwen! Maar ben je echt nog niet toe aan trouwen, en je wilt je studie afmaken etc, nou dan zou ik zeggen ga ervoor maar neem dan geen relatie!het is in feite hetzelfde!Dat je een relatie hebt maar nog niet klaar bent om te trouwen vindt ik klinkklare onzin!
Noesje
meid een vraagje hoe oud is je vriend???????????????
Noesajbah
29-11-2002, 11:40
Het is heel simpel eigenlijk ik heb het vaak genoeg uitgelegd en ik wil gewoon met hem verder. maar ik wil me ouders niet in de steek laten voor iemand. En weet niet wat ik moet doen maar ja in iedergeval bedankt voor jullie reacties
Samira ik vind het heel erg wat je meemaakt en moge Rabbi swt deze tijd veranderen in een beter tijd.Maar ik wil je 1 ding zeggen:VERLAAT JE OUDERS VOOR GEEN GOUD EN VOLG ALTIJD HUN ADVIES TENZIJ HET IN STRIJD IS MET DE ISLAM!!
Echt ouders zijn heel belangrijk en jammer genoeg komen er veel van dit soort situaties voor, en veel van die meiden kiezen dan voor die man en verlaten hun ouders, dat vind ik heel heel erg jammer en spijtig!Ik begrijp best dat je helemaal verliefd bent op die jongen maar je moet ook met beide benen op de grond staan en goed weten wat je gaat doen! Ik zou zeggen, praat met ze, haal er een familielid bij die kan bemiddelen desnoods haal je er een imaam bij en die ze kan uitleggen dat hetgene waar ze mee bezig zijn haram is , tenzij de reden is dat ze 'm weigeren omdat hij van een andere stam afstamt, want ouders weten meestal meer dan je denkt en aangezien ze heel erge veel om hun kinderen geven willen ze gewoon het beste voor hen en dus ook iemand met wie jij een gelukkig leventje kan leiden, want een huwelijk is niet zomaar iets! En als dat ook niet lukt dan moet je raad vragne bij Rabbi swt en dat is door veel doe3a 's te doen en bovenalles SAlaat elistigara verrichten, om te kijken of hij wel de geschikte persoon voor je is!Misschien is deze jongen niet jouw mekteb en daarom werken je ouders niet mee, want als hij voor jouw staat geschreven dan kan niemand dat veranderen alleen HIJ!We zien nou jouw ouders als de boosdoeners omdat ze niet willen dat jij met 'm trouwt maar zoals ik al zei misschien is hij jouw mekteb niet en dus zullen jullie niet bij elkaar komen en de reden daarvan is dat jouw ouders weigeren! Dus denk heel goed na en doe aub geen domme dingen, op dit soort momenten is de shajtaan ook volop aanwezig, maar wees sterk en heb geduld en vraag raad bij Rabbi swt, want uiteindelijk Hij weet het beste en heeft het beste met je voor alhoewel we dat soms vergeten en gelijk keihard roepen ya rabbi waarom overkomt mij dit en dat!Ik hoop je hiermee geholpen te hebben en moge rabbi swt je wensen in vervulling laten gaan!
Noesje
Dag meid,
Dit is echt een klote situatie, ik weet het want ik kan erover meepraten je zou eens naar mijn verhaal moeten gaan dan kan je zien wat mijn zus is overkomen doordat ze niet mocht trouwen met degene van wie zij echt hield. Het topic heet "Getrouwd met degene van wie je niet houd"
Veel lees plezier ik kan je garanderen dat gaat huilen!
Sterkte! :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.