Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vriendschap in islam..

Pagina's : [1] 2

faaatje66
20-06-2004, 10:18

Alles ontstaat door: "Een blik, een glimlach, een knikje met het hoofd, een praatje, een hand geven, maar pas op één klein vonkje kan in een vuurzee overslaan." Een relatie vóór het huwelijk is verboden, mag niet! En lichamelijk contact buiten een huwelijk om is al helemaal verboden, zelfs het hebben van gewone vriendjes of vriendinnetjes hebben niet, daar dit kan leiden naar of tot verboden zaken of zelf uiteindelijk naar een lichamelijke relatie met alle gevolgen van dien………en daarbij heeft Allah (swt) dit duidelijk gemaakt: Allah (swt) zegt in de Qor'aan: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen, en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen, zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen, voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerah An-Nôer 24 aya 26) En Hij (swt) zegt: "En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerah Al-Ma'idah 5 aya 5) De bovenstaande ayât (verzen) zijn duidelijk, in de Islam zijn onwettige relaties en vriendschappen tussen een man en vrouw niet toegestaan en, buiten het feit dat het leidt tot verlies, de mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast is er de aanwezigheid van Shaytân, die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vervallen, waardoor er velen zijn die zeggen of denken, ”Ja maar het feit is dat de tijden veranderd zijn”, of ”We leven hier toch in het westen” O dus dat betekent dan maar dat we de wetten van Allah (swt) maar moeten gaan aanpassen omdat het ons zo uitkomt. AstaghfirAllah... Néé……dat zou pas de omgekeerde wereld zijn, wij moeten ons aanpassen aan de wetten van Allah (swt) in de Islam en niet andersom. Wat betreft de eventuele argumenten zoals: ”De tijden zijn veranderd” of ”We leven hier toch in het westen”, is een groot bedrog en gaat zeker niet op. Toen de zegel van de Profeten, Mohammed (saws), onze de Soennah achterliet, zei hij (saws) niet dat het alléén voor zijn generatie bestemd was. En toen Allah (swt) de Qor’aan liet neerdalen is niet vermeld dat het alléén voor de generatie van Mohammed (saws) bestemd was. Nee! De regels van de Qor’aan en Soennah gelden door alle eeuwen heen en in alle samenlevingen. Als iets haram is verklaard, dan geldt dit voor de gehele oemmah (gemeenschap) en niet alleen voor de mensen die leven in Islamitische landen zoals Marokko, Dubai, Irak, etc. etc. Velen jongeren van tegenwoordig kiezen helaas toch voor deze weg waar hier de vraagstelling over gaat, toch zullen ze hun vreugde en doel daar niet in vinden. Integendeel ze lijden er eerder onder. Een jongen namelijk die een z.g.n. gewone vriendschaps relatie aangaat met iemand van het vrouwelijke geslacht, kunnen uiteindelijk leiden naar verboden zaken zoals zedeloosheid of ontucht, en speelt hij als het ware met de dochter van een ander. Terwijl hij niet zou wensen dat hetzelfde met zijn eigen zus of dochter gebeurd. Terwijl Allah (swt) duidelijk zegt: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Soerah Al-Isrâ’ 17 aya 33) Het betreft hier dus een duidelijke gebod voor de moslims om de wegen naar iedere vorm van zedeloosheid, ontucht en of overspel te vermijden. Daarbij is de Soennah zeer duidelijk lees de volgende hadith maar eens die het bewijs (dalil) levert: De Profeet (saws) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram*¹ te zijn, want anders zal shaytân de derde persoon (blijken te) zijn." (Overgeleverd door Ahmad) *¹ Mahram! Wat is dit ? Wie vallen daaronder..? Alle mannen die voor de vrouw niet huwbaar zouden zijn, zijn mahram, dit zijn jouw vader, de broers van jouw vaders kant, dus je ooms, de zonen van jouw vader uit een vorig huwelijk, dan het huwelijk met met jouw moeder, de broers van jouw moeders kant, dus je ooms, de zonen van jouw moeder uit een vorig huwelijk, dan het huwelijk met jouw vader, je broers, geboren uit het huwelijk van je vader en je moeder, je eigen zonen, de zonen van jouw zusters, waar je dus de tante van bent, de zonen van jouw broers, waar je dus de tante van bent, Alle mannen die niet hier bij staan bij zijn verboden als mahram, daar dit de mannen betreft die je zou kunnen huwen. En daar hoor je dus geen vriendschapsbanden mee aan te gaan, dit om iedere weg af te snijden, blokeren naar evt harame zaken. Want zelfs het handen geven aan een niet mahram man of vrouw is verboden, lees de volgende hadith met het bewijs (dalil) daarvoor maar eens... In een overlevering van Aïcha heeft zij gezegd: "Ik zweer bij Allah, de Profeet heeft geen hand van een niet-mahram vrouw aangeraakt…" (Muslim) En de Profeet (saws) heeft gezegd: ”Dat een man beter door een ijzeren naald in zijn hand geslagen kan worden dan dat hij een vrouw aanraakt die niet toegestaan is voor hem (om aan te raken).” (Overgeleverd door At- Tabarâni in Al-Kabeer 486, Sheikh Al-Albâni zei in Sahih Al-Jâmi' 5045, dat deze hadith sahih is) Daarbij gelden al deze regels dus voor beiden seksen, want mannen en vrouwen zijn elkaars gelijken in het naleven van de geboden en verboden in de Islam en de wetten die Allah (swt) heeft bepaald en verduidelijkt voor ons, en tevens de uitspraken en gezegden van de Profeet (saws). Allah (swt) zegt namelijk dat de Profeet (saws) een voorbeeld is voor ons: "Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld, voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" (Soerah Al-Ahzâb 33 aya 21) Tot slot Aan hen die twijfelen aan Allah's (swt) wijsheid en die andere wetten en beslissingen verkiezen boven die van Allah (swt) wil ik graag op de volgende aya (verzen) wijzen waarin een bekritisering ligt aan hen die zo handelen: ''Wensen zij dan de wetgeving van de onwetendheid? Wie heeft een betere wetgeving dan Allah voor de mensen die overtuigd zijn?'' (Al-Mâ'idah 5 aya 50) Allahoe Alim! (Allah weet het beste)

ouafaetoen
20-06-2004, 13:43
mascha'allah, Maar ik denk niet dat veel mensen hier gehoor aan geven, omdat ze liever lezen over eerste huwelijksnacht, vriendjes etc. Maar ik vond het prachtig om dit te lezen.

Poesycat
20-06-2004, 13:47
mascha'allah

faaatje66
20-06-2004, 13:58
Origineel gepost door ouafaetoen mascha'allah, Maar ik denk niet dat veel mensen hier gehoor aan geven, omdat ze liever lezen over eerste huwelijksnacht, vriendjes etc. Maar ik vond het prachtig om dit te lezen. jah i know what you mean... hoop toch dat er meer mensen zijn zoals jij die t wel interessant vinden... :)

DaNGeRouZLy
20-06-2004, 15:12

Masha`allah:goedzo:

faaatje66
21-06-2004, 20:19
in t wereldse worden man en vrouw niet als gelijke gezien..dat is onmogelijk..wel hebben beide evenveel waarde..ieder op eigen manier en met eigen taken welliswaar... maar gelijk zijn man en vrouw in deze wereld..dat is niet mogelijk.. ik heb een artikel zal het zoeke en plaatsen insha allah

marjam123
21-06-2004, 20:22
:goedzo: ben nog bezig met lezen... xxx

faaatje66
21-06-2004, 20:30
Origineel gepost door marjam123 :goedzo: ben nog bezig met lezen... xxx masha allah liefje...neem je tijd ervoor..!

faaatje66
21-06-2004, 20:45
:) goed om te horen dame..!

rachidabella
21-06-2004, 21:00
Ik hoop dat mensen er ook wat mee gaan doen..alleen lezen is niet genoeg!! faaatjee:goedzo:mashallah

faaatje66
21-06-2004, 21:18
thanks rachida...jazeker ik hoop dat WE er wat mee doen....insha allah...

rachidabella
21-06-2004, 21:23
Origineel gepost door faaatje66 thanks rachida...jazeker ik hoop dat WE er wat mee doen....insha allah... Tot nu toe heb ik het zo als het hoort gedaan en inschallah blijft het ook zo ;)

DaNGeRouZLy
21-06-2004, 23:15
Origineel gepost door rachidabella Tot nu toe heb ik het zo als het hoort gedaan en inschallah blijft het ook zo ;) insha`allah :zwaai:

rachidabella
21-06-2004, 23:17
Origineel gepost door DaNGeRouZLy insha`allah :zwaai: Amien :zwaai:

faaatje66
22-06-2004, 10:57

Origineel gepost door rachidabella Tot nu toe heb ik het zo als het hoort gedaan en inschallah blijft het ook zo ;) insha allah ;)

Pagina's : [1] 2