Bekijk originele versie : Alleen Op De Wereld....(waargebeurd!!)
hikaya82
25-01-2010, 12:19
We kwamen aan bij het huis van Intissar. Bouchra opende de deur en we liepen naar binnen. Het huis van Intissar zag er leuk uit. Ze had nog niet alle spullen, maar toch. Bouchra liep met me naar boven.”dit is de slaapkamer, hier kun je even rusten.” Ze wees naar een kamer met een groot tweepersoonsbed.”Is dit de kamer van Intissar?” vroeg ik. Bouchra knikte.”ooh dan slaap ik liever op de bank, zij heeft er zelf nooit in geslapen dan ga ik er helemaal niet in slapen.” Ik draaide me om en liep naar de woonkamer.”Lina! Doe even normaal!”riep Bouchra. Ik negeerde haar en liep naar de bank.”ooh wat ben jij koppig! Ik wou zeggen dat ze ook een logeerbed heeft!”riep Bouchra. Ik keek haar aan en begon te lachen.”ja, sorry ik dacht dat ik in haar bed zou moeten slapen.” Bouchra wuifde mijn woorden weg met haar hand. Ze bleef nog even bij me en besloot na een uurtje om weer te gaan. “er ligt eten en drinken in de koelkast, en als je wat nodig hebt de AH is hier om de hoek! Anders hoor ik het wel!” ik knuffelde haar en bedankte haar. Nadat ze weg was besloot ik om me te gaan douchen . Na een lekkere warme douche maakte ik een kop thee voor mezelf klaar en ging op de bank naar de tv kijken. Ik besloot om de brieven die Mo had meegenomen te lezen. De eerste brief was een oude loonstrook van me werk, de andere van de zorgverzekering, en de laatste was van een Incassobureau. Wat is dat nou weer? Ik opende gauw de brief en begon te lezen. Mijn hart begon steeds harde te bonzen. Wat??! Hoe kan dit! Ik las de brief over en over. Er stond dat ik een schuld van € 5000 heb opgebouwd, omdat ik niet heb betaald! Wat heb ik niet betaald?! Ik snapte er niks van. Ik heb nooit iets gekocht of geleend. Ik snap er niks van! Ooh nee Ya Rabbi wat nu weer?! Ik bleef de hele nacht piekeren over die € 5000. Het moet een vergissing zijn! Ik bel ze morgenochtend meteen!
De volgende ochtend was ik vroeg op. Ik maakte me klaar voor mijn werk. Ik kreeg geen hap door mijn keel omdat ik nog steeds bezig was met die € 5000. Het was eindelijk 08.30 dus besloot ik om meteen te bellen.
“…….Incasso, Goedemorgen” hoorde ik een vrouwenstem zeggen.
“goedemorgen, u spreekt met Lina…., ik had een vraagje over een brief die ik heb gekregen”zei ik.
“ kunt u mij het dossiernummer opgeven?” vroeg ze.
“uhm ja dat is 123456”
“Ja, dank u, U wordt doorverbonden.”
“Goedemorgen …..Incasso, U spreekt met Dhr. van Ansum.”
“ Hallo, meneer Van Ansum, u spreekt met Lina…, ik heb een brief van u gehad over een heel groot bedrag wat ik terug zou moeten betalen. Ik denk dat het een misverstand is.”
“ooh is dat zo? Dan gaan we eens even kijken….Het gaat om een betalingsachterstand van door u afgenomen abonnementen van de provider KPN. Begint er nu iets te dagen?” vroeg hij sarcastisch.
“KPN? Nee hoor, ik heb nooit een abonnement bij hun afgesloten. Ik bel altijd Prepaid.”
“Mejuffrouw, KPN zal hier heus niet over liegen. Ze hebben ons alle stukken gestuurd waaruit blijkt dat u die abonnementen wel degelijk heeft afgesloten. U handtekening staat eronder.” Zei hij een beetje geïrriteerd.
“hoe kan dat?” zei ik verbaasd.
“ja, ja hoe kan dat? Teveel bellen en niet betalen, hè! In ieder geval is de schuld nu € 5000 en loopt elke dag die u niet betaald op.” Ik kon wel huilen.
“kunt u mij de stukken toesturen die ik zogenaamd zou hebben ondertekend? Ik vermoed dat dit door iemand anders is gedaan met mijn handtekening.” Zei ik met een brok in mijn keel.
“Mejuffrouw ik kan u de stukken toesturen, maar dit bedrag moet gewoon betaald worden en als u er te lang mee wacht dan zal dit via de rechter gaan.” Ik schrok van deze woorden.
“en wat kan ik nu doen?” zei ik met een trillende stem.
“nou u zou een betalingsregeling kunnen treffen, want ik neem aan dat u die € 5000 niet klaar heeft liggen.” Zei de man.
“Nee, echt niet! En kan die betalingsregeling met u treffen?” vroeg ik.
“ja zeker? Hebt u een inkomen?”
“ja ik werk in de supermarkt.”
“fulltime?” vroeg hij terwijl hij druk aan het typen was.
“ja” antwoordde ik met tranen in mijn ogen.
“hoeveel zou u per maand kunnen missen?”
“uhm ik weet niet.”
“zullen we beginnen met € 100 per maand, als je meer kan missen dan moet je het vooral doen des te sneller kom je van je schuld af.” Welke schuld A3ibadalah! Ik moet iets betalen waar ik niks mee te maken heb gehad.Waarom??
“ja doe maar.”
“dus we spreken nu af dat u voor de 25ste van de maand €100 naar ons overmaakt. Het rekeningnummer staat op de brief. Vergeet niet uw dossiernummer te vermelden.”
“ja, dank u.”zei ik verdrietig.
“graag gedaan, ik stuur u de stukken toe, misschien dat u daar iets mee kan. En dan wens ik u een fijne dag verder.”
“ Hetzelfde.” En ik hing op. Ik begon meteen als een klein kind te huilen. Dat kreng heeft gewoon op mijn naam abonnementen afgesloten en nooit betaald. Ya rabbi kom ik nou nooit van dat mens af!!
Nanaatje
25-01-2010, 13:53
wat een zielig verhaal :(
heb echt met Lina te doen
ga gauw verder
xx
nieuwe fan
hikaya82
25-01-2010, 13:54
Die avond lag ik met hoofdpijn op de bank. ik was nog steeds niet bijgekomen van het nieuws. Ik had al 4 aspirientje geslikt vandaag, maar de hoofdpijn bleef maar aanhouden. Ik werd er gek van. Ik besloot om te gaan douchen misschien dat de hoofdpijn over zal gaan. Ik liep de badkamer binnen kleedde me uit en draaide de kraan open. Ik wachtte even totdat het water warm genoeg was en stapte onder de douche. De waterstralen gleden over mijn lichaam. Het voelde lekker. Maar voordat ik het wist begon ik te huilen. Huilen om de ellende die mij maar blijft achtervolgen, wanneer houdt het op, wanneer? Huilend bleef ik onder de douche staan.
Faisel.
“He Sahbi, ik kom zo even bij je langs, maar ik moet nog wat ophalen, safi?” zei ik door de telefoon tegen mijn vriend Mounir. Ik hing op en reed verder, richting het huis van mijn broer. Ik had daar laatst mijn laptop laten liggen en ik moet nog wat brieven ophalen. Ik zette de muziek wat harder en zong luid mee. Heerlijk!! Zometeen naar Mounir en dan even het centrum in, misschien dat we wat leuke meiden tegenkomen om onze tijd mee te verdrijven. Ik had er zin in! Plots dacht ik weer aan Lina. Het is zo spijtig dat het zo heeft moeten lopen tussen ons. Maar ja zij heeft teveel issues op dit moment en ze sluit iedereen buiten. Dus ik kan niet veel voor haar betekenen. Al zal ik haar niet gauw vergeten, maar ik heb geen zin in al die drama! Ik voelde me meteen schuldig dat ik zo over haar dacht. Zij kan er toch ook niks aan doen dat haar dit overkomt? Ik zuchtte diep en parkeerde de auto voor het huis van me broer. Ik stapte uit liep naar de deur en stak de sleutel in het slot. Toen ik binnen was zag ik dat de lichten aan waren. Had ik ze aangelaten sinds eergisteren? O shit! Dat zal mijn broertje leuk vinden. Ik liep verder en zag een paar vrouwenschoenen in de hoek staan. Huh? Is er iemand? In de woonkamer zag ik een mok staan.”hallo? is er iemand?” zou het Intissar zijn? nee toch? Misschien was het wel Bouchra. Ik hoorde verderop de douchekraan. Ik liep voorzichtig richting de douche en ik hoorde dat er iemand aan het douchen was. Ik drukte mijn oor tegen de deur. Het leek wel alsof ik iemand hoorde snikken. Ik wilde naar binnen lopen, maar bedacht me dat ik dat beter niet kan doen. Ik besloot weer naar de woonkamer te gaan en te wachten op deze persoon. Ik zat op de bank en keek voor me uit. Wie heeft er allemaal een sleutel van dit huis? zal ik mijn broertje bellen? Nee joh! Ik wacht even af wie het is. Ik deed de tv aan en begon te zappen. Ik zag dat het nieuws op was, dus keek ik ernaar. Aandachtig luisterde ik naar de laatste berichten. Plots hoorde ik een klap. Ik keek verschrikt op en zag een geschrokken meisje in een gele badjas staan met een handdoek om haar haren gewikkeld. Ze had een glas laten vallen. Ik stond op en tot mijn verbazing zag ik dat het Lina was! Wat doet Zij hier?!!
“Uhm Lina? Uh wat doe jij hier?”vroeg ik stotterend
“Uh ik ik mocht hier tijdelijk verblijven van Intissar..”zei ze met een piepstem.
“ooh sorry hoor. Ik kwam iets ophalen en ik zag het licht aan, dus..”zei ik nog steeds naar de grond kijkend. Ik hief mijn hoofd op en keek naar Lina. Ze had rode ogen. Dus ik heb het goed gehoord, ze was aan het huilen. Maar wat zag ze er mooi uit, zo breekbaar, zo zacht….ik begon iets raars te voelen in mijn buik. Mijn hart ging tekeer. “sorry, ik ga me even omkleden.”zei ze zacht.”nee! wacht!” zei ik snel. Ze keek me vreemd aan. Ik wilde haar nog even bekijken. Haar handdoek was van haar hoofd afgegleden en ik zag dat ze schouderlang donker haar had. Wat was ze mooi.”ik ik hoorde je net huilen, is er iets?”vroeg ik. Ze keek me beschamend aan en realiseerde zich dat haar handdoek van haar hoofd was gegleden, ze greep snel naar de handdoek en wikkelde deze weer snel om haar hoofd.”uhm nee hoor, ben gewoon een beetje ziek. Niks aan de hand.”zei ze vlug. Ik geloofde haar niet. Ik liep langzaam naar haar toe terwijl het gevoel in mijn buik steeds sterker werd en mijn hart als een gek tekeer ging. Ik stond nu dicht bij haar en rook haar lekkere frisse geur. “Ik ben het Lina, je kunt mij alles vertelllen.”zei ik zacht. Ze keek op naar mij met haar grote donkere en verdrietige ogen aan. Dit soort blikken breken me. ik moest me bedwingen om haar niet te zoenen. Terwijl ze me aankeek schoten haar ogen weer vol. Automatisch ging ik met mijn vinger over haar wang. Ik veegde haar traan weg en nam haar gezicht in mijn handen.”vertrouw me, lin.”zei ik zacht. Ik kwam met mijn gezicht naar haar gezicht toe en wilde haar zoenen. Voor ik het wist draaide ze haar gezicht van me af en kwamen mijn lippen op haar wang terecht. Ik zoende haar op haar wang en kwam weer overeind. Ik zag verwarring in haar ogen. Mijn hart bonste nog harder. Wat doet dit meisje toch met me?! ik kuchte en deed een stap achteruit.”sorry”zei ik zacht terwijl ik naar de vloer keek. Ze liep langs me heen en ging op de bank zitten. Ze bleef zwijgend voor zich uitkijken en begon weer te huilen. Ik liep naar haar toe en ging naast haar zitten. Ze legde haar hoofd op mijn schouders en huilde door. Ik liet haar haar gang gaan en wreef over haar hand. Wat een vreemd moment was dit. We hadden geen woorden nodig. Met dit gebaar zeiden we duizend woorden…
Ga gauw weer verder, UP! :banana:
zonnebloem..
25-01-2010, 14:45
wat erg
up
Oewpa oewpa oewpa schat! :banana:
Oewpaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!:banana:
Go One Go One Go One Go One! :banana:
Mevr0uwtje_S
25-01-2010, 17:11
Uplaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :nijn:
jaloezie
25-01-2010, 17:34
GAA SNELL DOOR MEIDD UUUPPPPPPPPPP JE DOET HET GEWELDIG:D
25-01-2010, 17:40
upupp:banana: Ga aub snel verderrr
Beebiejj
25-01-2010, 18:21
Wauw meid wat een geweldig verhaal! Heb tranen in me ogen. Ga snel door!:o
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.