Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : uitzetting

ladyp
19-06-2004, 23:31

Hallo allemaal! Dit is de eerste keer dat ik me in een discussie meng omdat ik heb gemerkt dat er maar weinig nederlandse meisjes iets in deze forum plaatsen (vaak zijn het dan moslima's). Sorry ik ben een nederlands meisje maar nog geen moslima. Ik zit met een groot probleem en kan er in mijn omgeving niet over praten en hoop dat iemand van jullie mij raad kan geven. Ik heb nu meer dan 2 jaar een relatie met een marokkaanse jongen. Hij heeft vroeger veel rare dingen gedaan en er zoals veel marokkaanse jongens op los geleefd. Toen ik hem leerde kennen was ik ook anders maar nu ben ik al meer dan 1,5 jaar thuis en heb geen zin meer in het stadsleven of het verknoeien van mijn tijd aan slechte dingen. Ik kan nu genieten van hele kleine dingen en voel me gelukkig ook een stuk beter. Mijn vriend is hier gekomen toen hij nog een kleine jongen was en ook zijn ouders wonen hier. Hij heeft hier op school gezeten en ook nog een paar jaar gewerkt. de laatste jaren voordat hij mij leerde kennen heeft hij veel dingen verwaarloosd waaronder zijn verblijfskaartje (weet niet precies hoe het heet), die inmiddels dus bijna 1,5 verlopen is. Ik loop al een lange tijd te zeuren dat hij dat moet verlengen etc. Nu is hij onlangs voor iets opgepakt en moet hij zitten. Ik heb gezegd dat ik op hem wacht mits hij een normaal leven gaat leiden. Nu het probleem: ze willen hem terug sturen omdat dat pasje verlopen is en hij niet aankan tonen dat hij de laatste jaren hier is geweest ( en natuurlijk nu een strafblad heeft). Wat kan ik doen en hoe moet ik het doen. Ik heb begrepen dat wanneer je trouwt ook niet altijd recht heb op een verblijfsvergunning, weet iemand hier meer over. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat ik hem niet help als ik dat wel kan en ik wil graag met hem oud worden. Kan iemand mij aub meer vertellen over die nieuwe wetten en of ze iemand terug kunnen sturen die hier al 20 jaar woont en altijd legaal is geweest. Ik hoop dat jullie toch de moeite nemen een nederlandse in nood te helpen. Alvast bedankt

misSanae
19-06-2004, 23:36
Moeilijke situatie, misschien kan je informatie vinden op www.ind.nl, daar staan wel de nieuwe regels voor trouwen uit buitenland enzo. Misschien kan je contact opnemen met ind. Ik denk dat het wel moeilijk wordt vooral omdat ie nu opgepakt is. In ieder geval wens je succes, hoop dat het je lukt en dat hij een normaal leven wil leiden.

larrissa
19-06-2004, 23:37
Als ik jou was zou ik gewoon de IND bellen voor informatie, hun kunnen je uitleggen hoe het precies zit. Maar hij kan toch aantonen dat hij hier altijd heeft gewoond door: Werk, verzekeringen, paspoort, huis enz. enz. Zijn verblijfsvergunning is verlopen dus ze kunnen zien dat hij hier altijd heeft gewoond. Ik denk dat het wel op te lossen is. Succes ermee. P.S: Je zegt dat je nog geen moslima bent, dus ik neem aan dat je het wel wilt worden inschallah. Ik hoop het dat je het wordt en dat je je "man" op het rechte pad kan brengen inschallah.

Miss9
19-06-2004, 23:39
Origineel gepost door ladyp Hallo allemaal! Dit is de eerste keer dat ik me in een discussie meng omdat ik heb gemerkt dat er maar weinig nederlandse meisjes iets in deze forum plaatsen (vaak zijn het dan moslima's). Sorry ik ben een nederlands meisje maar nog geen moslima. Ik zit met een groot probleem en kan er in mijn omgeving niet over praten en hoop dat iemand van jullie mij raad kan geven. Ik heb nu meer dan 2 jaar een relatie met een marokkaanse jongen. Hij heeft vroeger veel rare dingen gedaan en er zoals veel marokkaanse jongens op los geleefd. Toen ik hem leerde kennen was ik ook anders maar nu ben ik al meer dan 1,5 jaar thuis en heb geen zin meer in het stadsleven of het verknoeien van mijn tijd aan slechte dingen. Ik kan nu genieten van hele kleine dingen en voel me gelukkig ook een stuk beter. Mijn vriend is hier gekomen toen hij nog een kleine jongen was en ook zijn ouders wonen hier. Hij heeft hier op school gezeten en ook nog een paar jaar gewerkt. de laatste jaren voordat hij mij leerde kennen heeft hij veel dingen verwaarloosd waaronder zijn verblijfskaartje (weet niet precies hoe het heet), die inmiddels dus bijna 1,5 verlopen is. Ik loop al een lange tijd te zeuren dat hij dat moet verlengen etc. Nu is hij onlangs voor iets opgepakt en moet hij zitten. Ik heb gezegd dat ik op hem wacht mits hij een normaal leven gaat leiden. Nu het probleem: ze willen hem terug sturen omdat dat pasje verlopen is en hij niet aankan tonen dat hij de laatste jaren hier is geweest ( en natuurlijk nu een strafblad heeft). Wat kan ik doen en hoe moet ik het doen. Ik heb begrepen dat wanneer je trouwt ook niet altijd recht heb op een verblijfsvergunning, weet iemand hier meer over. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dat ik hem niet help als ik dat wel kan en ik wil graag met hem oud worden. Kan iemand mij aub meer vertellen over die nieuwe wetten en of ze iemand terug kunnen sturen die hier al 20 jaar woont en altijd legaal is geweest. Ik hoop dat jullie toch de moeite nemen een nederlandse in nood te helpen. Alvast bedankt is er dan helemaal niets anders waarmee ze kunnen aantonen dat hij hier al die tijd legaal geleefd heeft? en wat betreft trouwen, zoals ik me herinner,zijn de wetten zo : dat je een man kan trouwen,waneer je een bepaald bedrag per maand verdient en een vaste baan hebt etc.. en als je dan (als ik het goed heb) 5 jaar getrouwd ben,krijgt hij zijn verblijfsvergunning. Maar gaat nie zo makkelijk... ik heb je niet ceht verder kunnen helpen, maar ik hoop dat je spoedig Duidelijk antwoord op je vraag zult krijgen...

Poesycat
19-06-2004, 23:42

In het begin van het jaar is er een nieuwe regel in.. Als je voor iemand papieren wilt maken.. dan moet je minimaal 24 jaar zijn ,, een opleiding heeft, werk, baan.. (dat is alvast de eerste stap) Maar aangezien hij een strafblad heeft en nu vast zit.. Denk ik dat hij het moeilijk gaat krijgen... Sorry verder heb ik geen informatie... Ik hoop dat je op hem w8.. dat heeft hij uiteindelijk naar je gevraagt. Ik hoop dat je een moslima Vrouw wordt.Inshallah!!!! Amien!!!! Ga er gewooon voor... Veel Succes!!!!!!!!!!!!!!

ladyp
19-06-2004, 23:47
Hij heeft al die tijd geen uitkering gehad en ook niet gewerkt (ja zwart maar dat valt dus niet aan te tonen). Wel heeft hij al die tijd bij zijn ouders ingeschreven gestaan, maar ze doen nu zo moeilijk dat ik ook niet meer weet wat ik moet doen. Ik heb hem nu al een paar maanden niet gezien. Ik heb zelf een goede baan waar je als het moet van 2 personen van kunt leven (mochten dat de eisen zijn). we zouden eigenlijk deze zomer naar Marokko gaan maar nu is het hopen dat hij natuurlijk zo lang mogelijk hier kan blijven. Wat is het IND eigenlijk??

Mandalay
19-06-2004, 23:48
Hij moet gewoon een advocaat in de arm nemen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze hem kunnen uitzetten. Met een goede advocaat moet het wel goed komen. En het bewijs dat hij de laatste jaren hier is geweest lijkt mij ook duidelijk. Je zegt dat je de laatste twee jaar een relatie met hem hebt gehad. Dan kun jij toch voor hem getuigen en zeggen dat hij de afgelopen twee jaar regelmatig bij jouw was. Ik weet niet of ze dat accepteren maar het is het proberen waard en misschien kun je erover praten met die advocaat. Ik wens je verder veel success!

ladyp
19-06-2004, 23:52
Mandalay, Ik heb allemaal foto's waar de datum van het afdrukken op staat maar ik denk niet dat dat goed bewijs is. hij heeft die 2 jaar bij gewoond maar niet op papier, dus dat kunnen we ook niet aantonen. Kunnen ze iemand terug sturen waarvan de familie hier is en die al 20 jaar niet meer in Marokko woont? Je hoort zo veel rare verhalen van mensen die zelfs naar oorlogs gebied terug gestuurt worden terwijl dat niet zou kunnen.

misSanae
19-06-2004, 23:52
De IND is het Immigratie en naturalisatiedienst, zij beslissen of iemand recht heeft op een verblijfsvergunning. Zij zijn diegene die over dit soort zaken gaan/trouwen uit buitenland/ asielzoekers etc. Je kan op hun site het beste kijken daar staat ook hun telefoonnummer.

Mandalay
20-06-2004, 00:09
Origineel gepost door ladyp Mandalay, Ik heb allemaal foto's waar de datum van het afdrukken op staat maar ik denk niet dat dat goed bewijs is. hij heeft die 2 jaar bij gewoond maar niet op papier, dus dat kunnen we ook niet aantonen. Kunnen ze iemand terug sturen waarvan de familie hier is en die al 20 jaar niet meer in Marokko woont? Je hoort zo veel rare verhalen van mensen die zelfs naar oorlogs gebied terug gestuurt worden terwijl dat niet zou kunnen. Ik bedoel niet dat je moet bewijzen dat hij bij jouw heeft gewoond maar je kunt wel aantonen dat jullie de afgelopen twee jaar een relatie hebben gehad en dat hij dus in Nederland was. Ik weet niet of ze hem kunnen wegsturen maar zoals ik al zei hij moet gewoon een goede advocaat in de arm nemen dan heeft hij veel meer kans dat hij kan blijven.

DaNGeRouZLy
20-06-2004, 00:18
veel succes ermee Insha`allah komt alles goed en Insha`allah word je moslima. je kan idd het beste een goede advocaat regelen want dat zullen jullie wel nodig hebben aangezien hij een strafblad heeft gair Insha`allah xXx Aminaatje

ladyp
20-06-2004, 00:21
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb net op de site van IND gekeken en ik voldoe gelukkig aan de normen qua werk, salaris en leeftijd. Ik heb het een en ander uitgerpint en ik denk dat ik maandag even contact opneem met het IND om te kijken of ze me kunnen helpen. Mochten er nog mensen zijn die zoiets van dichtbij mee hebben gemaakt en nog tips hebben dan hoor ik het heel erg graag, misschien dat het ons helpt. Nogmaals bedankt!

kozit
20-06-2004, 01:08
gewoon eruit zetten die kut marokkanen, het is hier al vol genoeg met dat soort mensen.......... geintje... het komt allemaal wel goed inshallah, ik denk niet dat ze hem zomaar terug kunnen sturen...........