Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : onze lichaam is ons privé

abdelhafid_150
19-06-2004, 06:10

bismillahi rahmaani rahiem, assalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh. beste broeders en zuster ik wil hier graag een onderwerp naar voren halen die mij erg dwars zit , namelijk dat je erg veel hoort dat de vrouw bedekt over straat moet lopen een gimaar, niqaab djilbaab enz....MOET dragen... maar dat de mannen net zo goed goed bedekt over straat moeten lopen. hiermee wil ik zeggen dat het niet alleen maar geld voor de zusters maar ook zeker ook geld voor de broeders dat zij ook gepast moeten kleden, en niet van die strakke broekjes of iets dergelijks en baard scheren en van die rare sikjes laten enz....ALLAHswt heeft ons perfect geschapen. HIJswt heeft ons de heilige Quran gegeven zodat wij precies weten hoe te leven.moeten wij ons daar dan niet aan houden, en gaan we zelf bepalen hoe we ons gaan kleden??? is het niet ALLAHswt , onze Schepper die het beste weet wat goed voor ons is en wat niet goed voor ons is??? en ALLAHswt zegt in ZIJN heilige boek O' KINDEREN VAN ADAM: WIJ (ALLAH) HEBBEN U INDERDAAD KLEDING NEDERGEZONDEN OM UW NAAKTHEID TE BEDEKKEN EN OM TE DIENEN TER BESCHERMING EN VERFRAAIING; MAAR HET BESTE KLEED IS HET KLEED DER GODSVREZENDHEID. DIT IS EEN TEKEN VAN ALLAH, OPDAT ZIJ ER LERING UIT MOGEN TREKKEN. (HEILIGE QORAN 7:26 ; AL-AA'RAAF) de profeet saws heeft gezegd DE PROFEET (VZMH) ZEI : EEN PERSOON BEREIKT HET NIVEAU VAN GODSVREZENDHEID (MUTTAQIEN) NIET, TOT HIJ DATGENE UITBANT, WAT ONSCHULDIG IS, OMDAT HIJ BANG IS DAT HET SCHADELIJK IS. (VERZAMELD DOOR AL-TIRMIDHI) wat je tegenwoordig ook ziet is dat de moslims precies kleden als de ongelovigen en zoals wij weten is dat ook niet teogestaan omdat verschillende ahadith dat verklaren, namelijk het imiteren van de ongelovigen de profeet saws heeft gezegd "Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " (Overgeleverd door Boekharie 3197). er zijn er meer ahadith die over dit punt praten (imiteren van de ongelovigen) maar deze moet denk ik wel voldoende zijn incha Allah om er lering uit te halen incha Allahoeta3ala. ghair incha Allah moge ALLAHswt ons hietr lering uit doen trekken. ik praat nu wel meer over de jongens\mannen maar de zusters moeten zich uiteraard ook gepast kleden maargoed dat is natuurlijk ook vanzelfsprekend ..ghair incha Allah. ik wil ook graag een reactie van wat jullie ervan vinden. het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik een fout heb gemaakt, omdat wij kinderen van Adam zijn en kinderen van Adam maken fouten en de beste onder die fouten makers zijn diegene die vergeving vragen..zoals onze profeet vzmh heeft gezegd. moge ALLAHswt ons allen vergeven voor onze fouten die wij openbaar in het geheim,bewust , onbewust maken Aamin en moge ALLAHswt ons allen leiden naar het goede Aamin en ons allen accepteren en ons allen toelaten in het paradijs Aamin wa aghir da3wana anilhamdoelillahi rabbyl3alameen wassalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh

me_ilhem20
19-06-2004, 11:16
Origineel gepost door abdelhafid_150 bismillahi rahmaani rahiem, assalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh. beste broeders en zuster ik wil hier graag een onderwerp naar voren halen die mij erg dwars zit , namelijk dat je erg veel hoort dat de vrouw bedekt over straat moet lopen een gimaar, niqaab djilbaab enz....MOET dragen... maar dat de mannen net zo goed goed bedekt over straat moeten lopen. hiermee wil ik zeggen dat het niet alleen maar geld voor de zusters maar ook zeker ook geld voor de broeders dat zij ook gepast moeten kleden, en niet van die strakke broekjes of iets dergelijks en baard scheren en van die rare sikjes laten enz....ALLAHswt heeft ons perfect geschapen. HIJswt heeft ons de heilige Quran gegeven zodat wij precies weten hoe te leven.moeten wij ons daar dan niet aan houden, en gaan we zelf bepalen hoe we ons gaan kleden??? is het niet ALLAHswt , onze Schepper die het beste weet wat goed voor ons is en wat niet goed voor ons is??? en ALLAHswt zegt in ZIJN heilige boek O' KINDEREN VAN ADAM: WIJ (ALLAH) HEBBEN U INDERDAAD KLEDING NEDERGEZONDEN OM UW NAAKTHEID TE BEDEKKEN EN OM TE DIENEN TER BESCHERMING EN VERFRAAIING; MAAR HET BESTE KLEED IS HET KLEED DER GODSVREZENDHEID. DIT IS EEN TEKEN VAN ALLAH, OPDAT ZIJ ER LERING UIT MOGEN TREKKEN. (HEILIGE QORAN 7:26 ; AL-AA'RAAF) de profeet saws heeft gezegd DE PROFEET (VZMH) ZEI : EEN PERSOON BEREIKT HET NIVEAU VAN GODSVREZENDHEID (MUTTAQIEN) NIET, TOT HIJ DATGENE UITBANT, WAT ONSCHULDIG IS, OMDAT HIJ BANG IS DAT HET SCHADELIJK IS. (VERZAMELD DOOR AL-TIRMIDHI) wat je tegenwoordig ook ziet is dat de moslims precies kleden als de ongelovigen en zoals wij weten is dat ook niet teogestaan omdat verschillende ahadith dat verklaren, namelijk het imiteren van de ongelovigen de profeet saws heeft gezegd "Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " (Overgeleverd door Boekharie 3197). er zijn er meer ahadith die over dit punt praten (imiteren van de ongelovigen) maar deze moet denk ik wel voldoende zijn incha Allah om er lering uit te halen incha Allahoeta3ala. ghair incha Allah moge ALLAHswt ons hietr lering uit doen trekken. ik praat nu wel meer over de jongens\mannen maar de zusters moeten zich uiteraard ook gepast kleden maargoed dat is natuurlijk ook vanzelfsprekend ..ghair incha Allah. ik wil ook graag een reactie van wat jullie ervan vinden. het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik een fout heb gemaakt, omdat wij kinderen van Adam zijn en kinderen van Adam maken fouten en de beste onder die fouten makers zijn diegene die vergeving vragen..zoals onze profeet vzmh heeft gezegd. moge ALLAHswt ons allen vergeven voor onze fouten die wij openbaar in het geheim,bewust , onbewust maken Aamin en moge ALLAHswt ons allen leiden naar het goede Aamin en ons allen accepteren en ons allen toelaten in het paradijs Aamin wa aghir da3wana anilhamdoelillahi rabbyl3alameen wassalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh mashaalaah helemaal mee eens :zwaai:

esiyaa
19-06-2004, 22:47
Djazak Allahoe Gairan broeder

abdelhafid_150
19-06-2004, 22:50
assalaamoe alaikoem wr wb wa iyaaki beste zuster ma3assalaama

hbohuisvrouw
19-06-2004, 23:38

Ja, inderdaad, dit mag wel wat vaker gezegd worden. Mannen mogen ook wel 's hun ogen neerslaan, zoals het ook hoort in de Islam en niet vrouwen aankijken en aanblijven staren, ookal draag je een hoofdoek en ben je helemaal bedekt. Superirritant en onbeschoft!

abdelhafid_150
20-06-2004, 17:57
assalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh Aamin beste zuster sword of dien moge ALLAHswt het van ons accepteren en ons accepteren Aamin. en ja idd betse zuster hbohuisvrouw ik geef je daar helemaal gelijk in moge ALLAHswt ons standavastig maken en onze zondes vergeven Aamin wassalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh

HoneyBee
22-06-2004, 16:25
Macha allah ja agie djazaka allahoe gajran. Moge allah ons moslims naar het goede pad leiden.

XxNad0rGirlxX
26-06-2004, 17:38
Salaam oe aleikom, Echt Masha'Allah Djazaak Allahoe Ghairan Dat je het hier hebt geplaatst..

abdelhafid_150
02-07-2004, 02:28
assalaamoe alaikoem wr wb Aamin beste zuster XxNad0rGirlxX ...wa iyaaki moge ALLAHswt jou beschermen van al het slechte Aamin ma3asalaam