Bekijk originele versie : Doe je mee....
Asalaam oe aleikoum warahmatoe Allah Wa barakatoe,
Onderstaand staat een voorproefje(voor het vervolg zie de site) van een lezing van Amr khaled, het is een stuk uit de eerste aflevering van het programma dat momenteel bezig is genaamd Live Makers. Een ieder die het Arabisch beheerst kan de afleveringen volgen op de zender Iqraa. Elke dinsdag om 20.00 uur en op vrijdag om 23.00 uur is de herhaling.
De broeders en zusters onder ons die het Arabisch niet machtig zijn kunnen dus de engelse vertalingen lezen Ik raad een ieder sterk aan het te lezen. Op de site www.amrkhaled.net zijn de andere vertalingen te vinden. De site is in het Arabisch maar als je op language (rechts onder) klikt en vervolgens op engels kom je bij de juiste link.
http://www.amrkhaled.net/modules.php?name=News&file=categories&op=newindex&catid=22
Ik vraag een ieder om dit zoveel mogelijk te verspreiden, moge Allah jullie belonen voor het lezen, het toepassen van wat er staat en voor het verspreiden, Insha Allah.
Life Makers:
Episode 1 – Introduction Part I
In the name of Allah, the Most Merciful, the Most Compassionate. And peace and blessings be upon the most noble of Prophets (pbuh) – Prophet Muhammad – and upon the members of his family and his companions.
Months have passed after our program Wa Nalqa al-Ahebba (Meet the beloved) which depended mostly on reciting the stories of the beloved companions of the Prophet (pbuh), where we followed closely and comprehensively their stances. I think that the time has come so that we too might have stories to be told and recited, and stances that deserve to be followed.
When I say WE, I mean YOU and ME… What I’ll present to you is not just another television program, but a project that would revive our countries and save our youth.
This program is a practical program not a preaching one. It is based on the words of the Qur’an and the Sunna, in addition to the sayings of the Prophet’s companions. It’s main target is: LET’S MAKE THE LIVES OF OUR COUNTRIES.
Field researches have been carried out in the streets and among the youth to get familiar with their dreams, their hopes and their aspirations. We’re going to tackle these issues separately during our weekly program, in a methodological way, so that we could discuss them together. Throughout the three coming episodes I will explain the main topics and we shall discuss them together.. these topics are:-
1. What are the targets of this program?
2. What are the aspired results from this program?
3. Why did we call it Sunna’ al-Hayah – i.e., “Life Makers”.
4. What type of life making is it going to be?
5. Why did we choose to present this program at that particular timing?
6. What’s the difference between this program and Wa Nalqa al-Ahebba – i.e., “Meet the beloved”?
7. What type of models shall we choose for you?
8. What shall be the time span of this project?
9. Which categories of people will it address?
10. How did the model work out with others?
11. The model represented in the Prophet (pbuh).
12. How can we Make Life and what are the stages of the project?
Our motto shall be: “Together we will make Life”.
One alone cannot make life, we have to join hands. We have to discuss together these points mentioned above.
met alles Respect voorje topic en de inhoud ervan, Macha Allah van je goede bedoelingen.
maar onthou een ding: een markt is een plaats waar mensen naar toe Moeten gaan.
en Kennis is iets waar mensen naar opzoek moeten gaan.
ik kan je helpen met verspreiden, maar geloof de generatie die hier komt weet meer als ik en weet alles te vinden.
of vergis ik me?
Origineel gepost door Souhayb
met alles Respect voorje topic en de inhoud ervan, Macha Allah van je goede bedoelingen.
maar onthou een ding: een markt is een plaats waar mensen naar toe Moeten gaan.
en Kennis is iets waar mensen naar opzoek moeten gaan.
ik kan je helpen met verspreiden, maar geloof de generatie die hier komt weet meer als ik en weet alles te vinden.
of vergis ik me?
Een mens behoort nergens toe te worden gedwongen... Dat kunnen we afleiden uit de vrije keus die Allah(swt) nota bene onze schepper ons geeft met betrekking tot het indelen van ons leven en het pad dat we daarbij bewandelen. Dus als zelfs Allah(swt) ons niet dwingt mogen wij onze medemensen al helemaal niet dwingen.
Zelfs het gaan naar een markt kan een ander niet opgelegd worden.
En kennis, kennis is een ruim begrip men kan naar kennis op zoek gaan, en je hebt gelijk dat moet ook, maar tevens van dwang kan geen sprake zijn. Wil men naar kennis op zoek gaan dat moet men al tot een zeker besef gekomen zijn, velen zijn nog niet tot dat besef gekomen, wellicht gebeurt dat wel wanneer ze kennis opdoen die ze in de schoot wordt geworpen.....
Ik ben me er niet van bewust dat uit mijn berichtje dwang valt af te leiden immers dat heb ik niet in de hand. Wat je daar uit leest is meer het gevoel iets waardevols te hebben ontdekt en dat heel graag met anderen te willen delen, het gevoel dat mensen er veel aan zullen hebben, en dat ze geen spijt zullen krijgen wanneer ze het lezen en tot het besef zullen komen dat het de moeite waard is.
Beste broeder het internet is ruim, en er komen keer op keer nieuwe dingen bij, de reden dat ik dit hier geplaatst heb, is omdat velen naar de afleveringen willen kijken, maar het arabisch niet beheersen, nu zijn er vertalingen, deze waren er voorheen niet...
Bedankt dat je mij wilt helpen met verspreiden, maar weet ook dat het je plicht tegenover Allah(swt) is (dus om da3waa te verrichten), en dat je er hassanaat mee zult verdienen.
Het is prachtig als jij de sabab kunt zijn die een ander tot de islam brengt, en het is nog mooier als jij op de dag des oordeels wanneer Allah(swt) jou vraagt; wat heb jij voor jouw oemmah gedaan....een antwoord klaar hebt dat je vol trots kunt meedelen.........
Of je je vergist of niet, het doet niets af aan bovenstaande, geef de hoop niet op en blijf op Allah vetrouwen, en insha Allah komt alles goed en komt ook deze jonge generatie tot het belangrijkste besef.........
Deze wereld is een tijdelijke verblijfplaats, in het hiernamaals wacht een geweldige en eeuwige en de toegang tot die wereld is te verkrijgen middels de islam, koester deze dus en bewandel het rechte pad, dat zal je leiden..........
Mysticalia
27-08-2004, 09:36
:goedzo: Hanane voor de link. Ik volg graag de uitzendingen van Amr Khaled (als het ondertiteld is :D ) en vind dat hij enorm goed kan uitleggen mashAllah!
Hij heeft net één boek laten vertalen over het gebed (in het frans) :goedzo: en ik hoop dat er nog zullen volgen inshAllah.
:zwaai:
Origineel gepost door Mysticalia
:goedzo: Hanane voor de link. Ik volg graag de uitzendingen van Amr Khaled (als het ondertiteld is :D ) en vind dat hij enorm goed kan uitleggen mashAllah!
Hij heeft net één boek laten vertalen over het gebed (in het frans) :goedzo: en ik hoop dat er nog zullen volgen inshAllah.
:zwaai:
:) Insha Allah, de vertalingen zijn overigens in allerlei talen, engels, frans, duits, spaans etc
Azzzizzz
27-08-2004, 10:32
Origineel gepost door Hanan_A
Een mens behoort nergens toe te worden gedwongen... Dat kunnen we afleiden uit de vrije keus die Allah(swt) nota bene onze schepper ons geeft met betrekking tot het indelen van ons leven en het pad dat we daarbij bewandelen. Dus als zelfs Allah(swt) ons niet dwingt mogen wij onze medemensen al helemaal niet dwingen.
Zelfs het gaan naar een markt kan een ander niet opgelegd worden.
En kennis, kennis is een ruim begrip men kan naar kennis op zoek gaan, en je hebt gelijk dat moet ook, maar tevens van dwang kan geen sprake zijn. Wil men naar kennis op zoek gaan dat moet men al tot een zeker besef gekomen zijn, velen zijn nog niet tot dat besef gekomen, wellicht gebeurt dat wel wanneer ze kennis opdoen die ze in de schoot wordt geworpen.....
Ik ben me er niet van bewust dat uit mijn berichtje dwang valt af te leiden immers dat heb ik niet in de hand. Wat je daar uit leest is meer het gevoel iets waardevols te hebben ontdekt en dat heel graag met anderen te willen delen, het gevoel dat mensen er veel aan zullen hebben, en dat ze geen spijt zullen krijgen wanneer ze het lezen en tot het besef zullen komen dat het de moeite waard is.
Beste broeder het internet is ruim, en er komen keer op keer nieuwe dingen bij, de reden dat ik dit hier geplaatst heb, is omdat velen naar de afleveringen willen kijken, maar het arabisch niet beheersen, nu zijn er vertalingen, deze waren er voorheen niet...
Bedankt dat je mij wilt helpen met verspreiden, maar weet ook dat het je plicht tegenover Allah(swt) is (dus om da3waa te verrichten), en dat je er hassanaat mee zult verdienen.
Het is prachtig als jij de sabab kunt zijn die een ander tot de islam brengt, en het is nog mooier als jij op de dag des oordeels wanneer Allah(swt) jou vraagt; wat heb jij voor jouw oemmah gedaan....een antwoord klaar hebt dat je vol trots kunt meedelen.........
Of je je vergist of niet, het doet niets af aan bovenstaande, geef de hoop niet op en blijf op Allah vetrouwen, en insha Allah komt alles goed en komt ook deze jonge generatie tot het belangrijkste besef.........
Deze wereld is een tijdelijke verblijfplaats, in het hiernamaals wacht een geweldige en eeuwige en de toegang tot die wereld is te verkrijgen middels de islam, koester deze dus en bewandel het rechte pad, dat zal je leiden..........
je reactie is erg overdreven en beladen in verhouding tot Souhayb z'n reactie, ik zie nergens dwang en zijn reactie en jij hebt het daar telkens over.
en dat zijn evt. vergissing niets afdoet aan bovenstaande is een taalkundig correct maar het slaat nergens op.
jij trekt het uit zijn context.
Origineel gepost door Azzzizzz
je reactie is erg overdreven en beladen in verhouding tot Souhayb z'n reactie, ik zie nergens dwang en zijn reactie en jij hebt het daar telkens over.
en dat zijn evt. vergissing niets afdoet aan bovenstaande is een taalkundig correct maar het slaat nergens op.
jij trekt het uit zijn context.
Wat er allemaal in mijn reactie staat, is niet persoonlijk gericht maar algemeen, met enkele persoonlijke tinten, ik ben me er niet van bewust dat ik me aan een bepaalde limiet moet houden,
En het was ook absoluut niet kwaad of vijandig bedoeld ik ging gewoon mee in wat hij zei en gaf er mijn visie op, ik begrijp dus niet wat je probleem is en waarom je me aanvalt....
Azzzizzz
27-08-2004, 11:11
iets wat niet bestaat is inderdaad lastig te begrijpen, en dat verklaart waarom je mijn probleem niet begrijpt.
mijn reactie op de jouwe neem je wel persoonlijk op en vind je aanvallend
en jou reactie op anderen is volgens jou een persoonlijke visie.
heb de neiging te denken dat jou persoonlijkheid in geen verhouding tot de inhoud van deze topic staat.
en bij die neiging hou ik het. (einde)
Origineel gepost door Azzzizzz
iets wat niet bestaat is inderdaad lastig te begrijpen, en dat verklaart waarom je mijn probleem niet begrijpt.
mijn reactie op de jouwe neem je wel persoonlijk op en vind je aanvallend
en jou reactie op anderen is volgens jou een persoonlijke visie.
heb de neiging te denken dat jou persoonlijkheid in geen verhouding tot de inhoud van deze topic staat.
en bij die neiging hou ik het. (einde)
Sorry hoor maar de arrogantie druipt ervan af, en wat sarcasme betreft scoor je ook hoog. Sarcastisch worden is een gemak, het is de kunst om aardig te blijven,
Je voelde blijkbaar enige ergernis toen je mijn reactie las wat je ertoe bracht te reageren, met probleem bedoelde ik deze ergernis. Jouw reactie was ook naar mij gericht, dat is persoonlijk. In tegenstelling tot de andere broeder was jouw reactie onaardig en daarmee enigzinds aanvallend. Mijn reactie op die broeder was enigzinds algemeen enigzinds persoonlijk.
Over mijn persoonlijkheid weet je niets daarom kun je je het best onthouden er uitspraken over te doen.
Ik dacht dat je gewoon normaal reageerde, maar ik zie al dat je er een spel van maakt, en de ene na de andere bal kaatst...
Asalaam oe aleika
Broeder Souhayb, als mijn bericht onaardig overkomt dan bij deze mijn excuses daarvoor, in ieder geval was het absoluut niet zo bedoeld.
Ma3asalama,
Nu zijn de lezingen er ook in het nederlands, dus neem een kijkje..........
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.