Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ik snap ht niet????

Pagina's : [1] 2

SOmaar
18-06-2004, 12:04

hoe kan je een vriend / vriendin nemen hoe kan je sex hebben? voel je niet schuldig tegen over allah (SWT) ik snap het niet... ik ben toch niet de enige ...als ik hier topics(verhalen) lees nou sjonge sjonge seg hoe kan je dat doen ?????

Mysticalia
18-06-2004, 12:06
:verdriet: Zwakte van Imaan, Sheitan die over hen heerst. Dounia die belangrijk wordt dan Aghira :jammer: Allah ihdina!

Azzzizzz
18-06-2004, 12:13
sluit me aan bij de vorige spreker. het is het gevolg van gerek aan goed opvoeding, door ouders die gebrek hebben aan goed kennis. onwetendheid dus.

SOmaar
18-06-2004, 12:15
Origineel gepost door Azzzizzz sluit me aan bij de vorige spreker. het is het gevolg van gerek aan goed opvoeding, door ouders die gebrek hebben aan goed kennis. onwetendheid dus. het ligt toch niet altijd bij de ouders denk ik....

Azzzizzz
18-06-2004, 12:17

een advocaat heeft meestal geen kind dat later in de supermakt gaat werken... een supermakrtmedewerker heeft meestal geen kind dat later advocaat word.. en let op het gebruik van het woord MEESTAL, wat uitzonderingen daar laat waar ze zijn. oke

mocro_sammy
18-06-2004, 12:22
Origineel gepost door Azzzizzz sluit me aan bij de vorige spreker. het is het gevolg van gerek aan goed opvoeding, door ouders die gebrek hebben aan goed kennis. onwetendheid dus. Denk je soms dat die ouders hun kinderen dat laten doen of zo. Het is heus niet hun schuld. De volledige schuld ligt gewoon bij diegene die de wet overtreedt. Einde verhaal. Ik bedoel maar, denk je soms dat een meisje/jongen haar vader gaat vertellen dat zij/hij een vriend(in) heeft? Dacht het niet. Ze doen het stiekem, dus ze weten dat ze verkeerd zitten (anders zouden ze het niet stiekem doen). Met andere woorden de schuld ligt niet bij gebrek aan opvoeding, maar bij gebrek aan moraal en bij gebrek aan discipline. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat het de ouders niet veel kan schelen, maar dat zal denk ik niet veel voorkomen.

Azzzizzz
18-06-2004, 12:31
Origineel gepost door mocro_sammy Denk je soms dat die ouders hun kinderen dat laten doen of zo. Het is heus niet hun schuld. De volledige schuld ligt gewoon bij diegene die de wet overtreedt. Einde verhaal. Ik bedoel maar, denk je soms dat een meisje/jongen haar vader gaat vertellen dat zij/hij een vriend(in) heeft? Dacht het niet. Ze doen het stiekem, dus ze weten dat ze verkeerd zitten (anders zouden ze het niet stiekem doen). Met andere woorden de schuld ligt niet bij gebrek aan opvoeding, maar bij gebrek aan moraal en bij gebrek aan discipline. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat het de ouders niet veel kan schelen, maar dat zal denk ik niet veel voorkomen. je begrijpt niet wat ik bedoel, maar goed dan leg ik het uit je zegt zelf dat de schuld ligt bij diegene die de wet overtreedt., oke er is dus een WET, net zoals velen wetten die in het dagelijks leven ook gelden . nou stel je voor dat ik je nu vertel dat er een WET is die jou en mij VERBIEDT om een auto voor je deur te wassen..., nou dan sta jij te kijken, want dat kan niet.. nou dat kan dus wel en dat is ook zo maar jij wist het niet nou is de kunst om als er een wet is, om de mensen daarvan op de hoogte te brengen, dan weten ze dat iets mag of niet. als de mensen dat neit weten, dan overtreden ze dat uit ONTWETENHEID.. als ze het wel weten en ze overteden het alsnog, dan is het STRAFBAAR.. oke, nu terug naar de kern... er is een WET, en vader en moeder moeten zorgen dat de kinderen hiervan op de hoogte worden gebracht, en ze moet het bij houden... zo moet een kind weten WAAROM iets niet mag, en niet alleen weten dat iets niet mag.... en daarna vervalt de verantwoordelijkheid van pappie en mammie, en ben je zelf de pineut... bij overtreding..

mocro_sammy
18-06-2004, 12:44
Als die jongens/meisjes niet weten dat het verkeerd is, waarom zouden ze het dan stiekem doen? Met andere woorden ze doen iets verkeerds, maar ze zeggen het niet (omdat ze weten dat het verkeerd is) en daarom is het de schuld van de schuldigen en niet die van de ouders want die hebben immers tegen hun kinderen gezegd dat het niet goed was, of ze hebben ervoor gezorgd dat ze naar een school gingen waar het werd verteld of zoiets.

Azzzizzz
18-06-2004, 12:49
:D :p ;) :) :confused: :eek: :kwaad:

BaNdEd_EsSiE
18-06-2004, 13:44
pcieS... laa 7owle wa laa qoewata illa billah el3alieyie el3adiem. Ala biedhikrie Allahie tatma-innoe elqoeloeb? (is het niet met herdenken van Allah volharden de harten) Er zal een dag komen...

HaKiM_HaKeeM
18-06-2004, 14:42
Origineel gepost door SOmaar het ligt toch niet altijd bij de ouders denk ik.... het ligt wel aan de opvoeding van ouders en de beinvloeding van westerse leven en gewoontes :jammer: :zwaai: Hakim

latinalatifa
18-06-2004, 14:48
Origineel gepost door Azzzizzz je begrijpt niet wat ik bedoel, maar goed dan leg ik het uit je zegt zelf dat de schuld ligt bij diegene die de wet overtreedt., oke er is dus een WET, net zoals velen wetten die in het dagelijks leven ook gelden . nou stel je voor dat ik je nu vertel dat er een WET is die jou en mij VERBIEDT om een auto voor je deur te wassen..., nou dan sta jij te kijken, want dat kan niet.. nou dat kan dus wel en dat is ook zo maar jij wist het niet nou is de kunst om als er een wet is, om de mensen daarvan op de hoogte te brengen, dan weten ze dat iets mag of niet. als de mensen dat neit weten, dan overtreden ze dat uit ONTWETENHEID.. als ze het wel weten en ze overteden het alsnog, dan is het STRAFBAAR.. oke, nu terug naar de kern... er is een WET, en vader en moeder moeten zorgen dat de kinderen hiervan op de hoogte worden gebracht, en ze moet het bij houden... zo moet een kind weten WAAROM iets niet mag, en niet alleen weten dat iets niet mag.... en daarna vervalt de verantwoordelijkheid van pappie en mammie, en ben je zelf de pineut... bij overtreding.. sorry dat ik het zeg maar dit klopt helemaal niet!!!!!!! als je van marokkaanse afkomst bent dan heb je een opvoeding gehad waarbij de islam centraal staat........ ik weet ceker dat veel meer dan de hellf van de marokkaanse ouders heel goed hun best doen om hun kinderen op het rechte pad te zetten en te houden....en zelf zie je en hoor je ook in de loop van je levensjaren dingen gebeuren...waarbij je ceker self ook weet of dese wel goed of slecht zijn...daar hoef je de koran niet voor uitgelezen te hebben....je weet vanzelf wat goed is en wat niet...vooral als je al boven de 15 jaar bent...daann moet je egt wel weten dat sex voor het huwelijk niet toegestaan is en als je dat niet wist dan weet je het nu!!!! en het is geen ontwetendheid het is koppigheid

marocgirlnador
18-06-2004, 14:57
Origineel gepost door latinalatifa sorry dat ik het zeg maar dit klopt helemaal niet!!!!!!! als je van marokkaanse afkomst bent dan heb je een opvoeding gehad waarbij de islam centraal staat........ ik weet ceker dat veel meer dan de hellf van de marokkaanse ouders heel goed hun best doen om hun kinderen op het rechte pad te zetten en te houden....en zelf zie je en hoor je ook in de loop van je levensjaren dingen gebeuren...waarbij je ceker self ook weet of dese wel goed of slecht zijn...daar hoef je de koran niet voor uitgelezen te hebben....je weet vanzelf wat goed is en wat niet...vooral als je al boven de 15 jaar bent...daann moet je egt wel weten dat sex voor het huwelijk niet toegestaan is en als je dat niet wist dan weet je het nu!!!! en het is geen ontwetendheid het is koppigheid ik ben het volkomen met je eens :D ;) het ligt niet alleen aan de ouders ik weet 100% dat vel ouders hun kinderen de eisen van god zullen vertellen en dingen die voor ons moslim niet zijn toegstaan verbieden en als je het dan tog doet (stiekem) dan kunnen die ouders er niks aan doen dus azzizzz de oouders hebben de schuld nie :zwaai: :zwaai:

Azzzizzz
18-06-2004, 15:17
Origineel gepost door marocgirlnador ik ben het volkomen met je eens :D ;) het ligt niet alleen aan de ouders ik weet 100% dat vel ouders hun kinderen de eisen van god zullen vertellen en dingen die voor ons moslim niet zijn toegstaan verbieden en als je het dan tog doet (stiekem) dan kunnen die ouders er niks aan doen dus azzizzz de oouders hebben de schuld nie :zwaai: :zwaai: schuld is wat anders dan taak of verantwoordelijkheid maar oke jullie hebben gelijk..

moslimawomen
18-06-2004, 15:27

Origineel gepost door SOmaar hoe kan je een vriend / vriendin nemen hoe kan je sex hebben? voel je niet schuldig tegen over allah (SWT) ik snap het niet... ik ben toch niet de enige ...als ik hier topics(verhalen) lees nou sjonge sjonge seg hoe kan je dat doen ????? a salam oealaikom zuster VREES voor ALLAH swt. ontbreekt er bij die mensen....ze zijn ver verdwaald in deze verleidende wereld.!!!!! ze hebben geen schaamte meer...en het wordt steeds maar erger en erger!!!!!!! en meid als je de koran leest ...snap je het inschallah ...!!!!! wa salaam oealaikom,

Pagina's : [1] 2