Bekijk originele versie : Help de leraren opleiding Arabisch te blijven betstaan!!!
Leraren opleiding Arabisch onder vuur
De enige opleiding in geheel Nederland die je opleidt tot leraar Arabisch, staat op het punt niet meer te bestaan. De directie van de Educatieve faculteit Amsterdam wil de opleiding schrappen. Dit vooral door de geringe aanmeldingen en het toekomstperspectief van de afgestudeerden. Als het aan de directie ligt gaan de deuren van de opleiding na precies twintig jaar sluiten.
Als studenten van de opleiding kunnen wij dit nooit accepteren. Hoe kunnen ze zo snel een overweging maken zonder ons de kans te geven ons zegje te doen. Bij dezen roepen wij heel hard; blijf van onze opleiding af!
Vooral nu Arabisch wordt gezien als een moderne vreemde taal die je kunt volgen in het voortgezetonderwijs, moeten we ons bestaansrecht behouden. Als er geen opgeleide docenten zijn die deze leerlingen kunnen onderwijzen in het Arabisch, zal ook dit snel van de baan gaan.
Durf een keuze te maken die uit je hart komt. Arabisch is de taal van de literatuur, poëzie, je voorouders en van de Profeet Mohammed, vrede zij met hem. Durf je dit ook te negeren…? Wees kritisch en bedachtzaam, en denk aan de achterliggende gedachten van het huidige politiekbeleid. De toekomst ziet er rooskleurig uit als we onze taal niet vergeten en laten zien waar we voor staan.
Wij nodigen jullie allen uit om je in te schrijven voor de leraren opleiding Arabisch. Doe dit uit een bewuste overtuiging maar je kunt je ook inschrijven als protest. Als er genoeg aanmeldingen zijn zal het bestaansrecht van de opleiding gewaarborgd worden. Het is een deeltijdopleiding dus je kunt het zonder extra kosten makkelijk naast een voltijdopleiding volgen.
Wees snel met je inschrijving want de directie zal binnen twee weken uitspraak doen. Bij voldoende inschrijvingen zal hun plan van de baan gaan.
Voor meer informatie: 020-5995669 / 5995650 of 0648269439
www.efa.nl/opleidingen/talen/arabisch
Bedankt voor jullie steun en aanmelding
Eerstejaars studenten Arabisch
hbohuisvrouw
17-06-2004, 21:57
Origineel gepost door Arbia
De enige opleiding in geheel Nederland die je opleidt tot leraar Arabisch, staat op het punt niet meer te bestaan.
[/B]
Is dit werkelijk de enige in heel Nederland?
Er zullen er toch wel meer zijn?
Toch blijft het erg hoor!
Ma3a salamaa
Origineel gepost door hbohuisvrouw
Is dit werkelijk de enige in heel Nederland?
Er zullen er toch wel meer zijn?
Toch blijft het erg hoor!
Ma3a salamaa
:confused:
Ik snap je reactie niet..
hbohuisvrouw
17-06-2004, 22:04
Origineel gepost door Moe
:confused:
Ik snap je reactie niet..
Wat snap je dan niet?
Schreeuw, schreeuw, schreeuw!
Arabisch dit en dat !
Ik kies denk ik toch maar voor commerciele economie of mer...
:rolleyes:
Wie zegt dat dit een protest is..... Ik wil het onder de aandacht brengen want sommigen weten niet eens dat deze opleiding bestaat. Misschien willen mensen wel maar ze weten er niets over.
Ook de leraren opleiding Duits heeft erg weinig aanmeldingen maar hier wordt niets over gezegt.....
En dit is zeker de enige leraren opleiding Arabisch in heel Nederland.
Help hem te blijven bestaan door je in te schrijven!!!!
Origineel gepost door Erwin
Arabisch dit en dat !
Ik kies denk ik toch maar voor commerciele economie of mer...
:rolleyes:
Ja precies als het iets Arabisch is dan hebben we de zwijnen aan het dansen :jammer:
Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Waarom moet iets blijven bestaan als er toch geen animo voor is?
Het hele bericht is geen protest!!! Het is nieuws, jij wist er toch niks over nu weet je het. dit is dus mijn bedoeling dat men het te horen krijgt. En Als je wilt kun je je inschrijven voor de opleiding.
Maar ik zou zeggen reageer niet als je niks nuttigs te melden hebt.
Sommige mensen lezen zonder de echte inhoud te begrijpen.
KING_ZITA
20-06-2004, 13:10
Ik zal eens uitleggen waarom dit de enige lerarenopleiding Arabisch is in heel Nederland:
Als je fatsoenlijk Arabisch wilt studeren moet je dat toch ten minste aan een universiteit doen. Nu wil de hemel dat het NINO, dat geloof ik de twintigste verdieping van het Erasmusgebouw van de KUN bezet, vindt dat er voor Arabisten geen lerarenopleiding hoeft te bestaan.
Dat betekent in Nederland dat je automatisch lesbevoegdheid hebt. Studeer af aan een universiteit en je mag gelijk les gaan geven.
Weg met die lerarenopleiding! Meer geld voor nuttige zaken.
Zita.
Och ja dan kunnen ze over twintig jaar toch nog leraren uit arabisch sprekende landen laten komen. Of mensen die worden van hieruit naar een arabisch land gestuurd om daar verder te studeren.
Zoals voorheen de handwerkers ...fabriekarbeiders enzv.
Leraren is toch een ondankbaar beroep?
Maar een vraagje wat moet je voor een vooropleiding hebben om arabisch te studeren.
Mijn dochters hebben de bac van maroc en NTII is dat genoeg?
KING_ZITA
20-06-2004, 14:13
De bac is het hoogste niveau op het voortgezet onderwijs in Marokko. Iets dat gelijk staat aan het VWO in Nederland maar ik weet niet of het gelijkwaardig gewaardeerd wordt door de Nederlanders.
Een vwo diploma is in princiepe genoeg om welke toelatingseisen in de contekst van een vooropleiding tegemoet te treden. Zeker als je dochters Arabisch willen studeren zal dat geen probleem zijn.
Laat ze eens informeren bij de IB-groep.... Post vervolgens vooral je feedback op deze draad, wie weet heeft iemand er ooit iets aan.
Zita.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.