Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : continue misselijk!!!! (gastroscopie?)

Pagina's : [1] 2 3 4 5

mocrootje5
25-12-2009, 19:06

Heyy,, Wie heeft hier (ooit) ook last van???? Heeft iemand hier ook weleens gastroscopie gehad en vertel jullie ervaringen a.u.b. Ik ben nu al lange tijd elke dag misselijk. Telkens als ik wat eet of tijdens het eten ben ik gewoon misselijk en krijg ik geen hapje door mijn keel. Nu ben ik die misselijkheid zat en eet ik gewoon heel weinig zodat ik weer niet zo een hevig aanval krijg. Ik ben wel altijd misselijk en heb het gevoel dat ik moet overgeven, maar ik heb tot nu toe nog niet overgegeven. Ik ben al wel naar de huisarts geweest maar die kon niks vinden en wist ook niet hoe het komt dat ik misselijk ben. Ik heb al paar medicijnen gekregen maar niks helpt. :( Nu heb ik een verwijzing gekregen naar de Maag,Darm en Lever-arts. En heb volgende week een afspraak. Maar nu ben ik echt heel erg bang dat ik een gastroscopie moet ondergaan. P.S ik ben niet zwanger, ik ben niet eens getrouwd:hihi: Groetjes :kus:

mocrootje5
25-12-2009, 19:33
niemand :(

mocrootje5
26-12-2009, 10:41
Ik heb de volgende medicijnen gebruikt: Ranitidine, Emesafene, metoclopramide en domperidon.

leven
26-12-2009, 11:05
probeer een motilium voor iedere maaltijd Allah i chafiek

xshemsix
26-12-2009, 11:11

Allah ie chafiek. Je kan beter wel die gastroscopie doen. Dan kunnen ze dingen uitsluiten. Ik heb het gedaan, en het viel mee hmdl. Bij mij hebben ze niks kunnen vinden. Het komt af en toe nog steeds opsteken.

mocrootje5
26-12-2009, 12:05
probeer een motilium voor iedere maaltijd Allah i chafiek Wat is dat precies??Heb jij hier ook last van gehad?? Allah ie chafiek. Je kan beter wel die gastroscopie doen. Dan kunnen ze dingen uitsluiten. Ik heb het gedaan, en het viel mee hmdl. Bij mij hebben ze niks kunnen vinden. Het komt af en toe nog steeds opsteken. Hoe was dat gastroscopie? Ik heb echt het idee dat zodra ze die buis in me mond gaan doen ik steeds het gevoel ga krijgen om over te geven, want ik heb een hele zwakke maag. Had jij een verdoving gekregen of iets dergelijks?? Zou je me misschien precies kunnen vertellen hoe het is gegaan :o

leven
26-12-2009, 12:50
[QUOTE=mocrootje5;75673310]Wat is dat precies??Heb jij hier ook last van gehad?? Motilium is medicatie (siroop of pilletje) dat je vrij kan krijgen bij de apotheek. Het is tegen misselijkheid en helpt je beter verteren. Ik had er een tijdje geleden ook last van ook van zo een opgeblazen gevoel in de maag. Heb dt een tijdje genomen vlak voor de maaltijd en het is gebetert. Veel succes

mocrootje5
26-12-2009, 12:53
Motilium is medicatie (siroop of pilletje) dat je vrij kan krijgen bij de apotheek. Het is tegen misselijkheid en helpt je beter verteren. Ik had er een tijdje geleden ook last van ook van zo een opgeblazen gevoel in de maag. Heb dt een tijdje genomen vlak voor de maaltijd en het is gebetert. Veel succes[/QUOTE] Ik heb ff gegoogled en ik heb gezien dat domperidon de werkzame stof is en dat had ik al ingenomen maar het hielp niet. Misschien dat ik het nu weer ga innemen en proberen. Dank je wel schat:kus:

leven
26-12-2009, 12:55
Motilium is medicatie (siroop of pilletje) dat je vrij kan krijgen bij de apotheek. Het is tegen misselijkheid en helpt je beter verteren. Ik had er een tijdje geleden ook last van ook van zo een opgeblazen gevoel in de maag. Heb dt een tijdje genomen vlak voor de maaltijd en het is gebetert. Veel succes Ik heb ff gegoogled en ik heb gezien dat domperidon de werkzame stof is en dat had ik al ingenomen maar het hielp niet. Misschien dat ik het nu weer ga innemen en proberen. Dank je wel schat:kus:[/QUOTE] Neem het zeker een kwartier tot half uurtje voor de maaltijd voor elke maaltijd

Humble
26-12-2009, 12:56
oh daar heb ik ook af en toe last van maar ben er nog niet voor naar de dokter geweest

xshemsix
26-12-2009, 13:03
Wat is dat precies??Heb jij hier ook last van gehad?? Hoe was dat gastroscopie? Ik heb echt het idee dat zodra ze die buis in me mond gaan doen ik steeds het gevoel ga krijgen om over te geven, want ik heb een hele zwakke maag. Had jij een verdoving gekregen of iets dergelijks?? Zou je me misschien precies kunnen vertellen hoe het is gegaan :o Hai meid. Ik vond t heel eng toen ik binnenkwam. Lijkt op een soort operatiekamer met allerlei rare apparaten. Er staan 3 of 4 artsen. (of 1 arts en 3 verplegers) Mohiem je komt binnen en moet op zo een bed gaan zitten. Ik kreeg zo een drankje naar binnen gespoten en je voelt gelijk je tong niet meer. Dan krijg je zo een apparaatje in je mond waar alleen een gat inzit (waar straks die buis doorheen gaat ) dan moet je liggen op je zij en gaat de arts met die buis naar binnen en een ander kijkt op het tvscherm en maakt fotos. Ik heb er niks van gevoeld , maar je mag je niet bewegen en gaan gillen enzo anders verwondt je je keel van binnen en je slokdarm. Het was binnen 1 minuut klaar. en het viel achteraf wel mee. Je mag vanaf de vorige avond niet eten of drinken. Dan kan je dus ook niet overgeven, anders is het gevaarlijk. Dan kan die overgeefsel in je longen komen en kan je stikken.

lovelyass
26-12-2009, 13:22
Had hier een tijdje terug ook last van. De binnenkant van me maag was toen geirriteerd. Ik kreeg toen domperidon, en binnen 1 week was de misselijk verdwenen.

khalidb
26-12-2009, 13:47
Salaam, Misselijkheid kan een verscheidenheid aan oorzaken hebben, echter vaak vinden ze deze niet eens. Nou het is dat je zwangerschap al hebt uitgesloten, anders zou ik zeggen denk daar ook eens aan. Heb je het de hele dag door, of bijv met name in de ochtend? Bij een gastroscopie krijg je een slang via je mond naar je slokdarm, maag, en het begin van de twaalfvingerige darm. Eventueel kunnen ze korte 'hapjes' hieruit nemen om het te onderzoeken op bijv een bacterie (Helicobacter pylori) dat veel voorkomt bij mensen uit mediterane gebieden. Meestal zit er een arts bij, evt arts assistent en 1 of 2 verpleegkundigen. Je kunt het met roesje of zonder doen (voorwaarde is dat je bij een roesje iets langer na moet blijven om goed te ontwaken en dat er iemand is die je naar huis brengt). Ikzelf heb het onderzoek tweemaal gehad, beide keren zonder roesje. Voelde wel vervelend aan in je keel, had hele tijd last van boeren en het gevoel te moeten braken. Maar achteraf blij dat ik het zonder roesje heb gedaan, kon daarna nl gelijk weg. Ik hoop dat ze erachter komen wat je hebt, y koen gheir incha alah en succes bij de MDL arts.

mocrootje5
26-12-2009, 14:35
Hai meid. Ik vond t heel eng toen ik binnenkwam. Lijkt op een soort operatiekamer met allerlei rare apparaten. Er staan 3 of 4 artsen. (of 1 arts en 3 verplegers) Mohiem je komt binnen en moet op zo een bed gaan zitten. Ik kreeg zo een drankje naar binnen gespoten en je voelt gelijk je tong niet meer. Dan krijg je zo een apparaatje in je mond waar alleen een gat inzit (waar straks die buis doorheen gaat ) dan moet je liggen op je zij en gaat de arts met die buis naar binnen en een ander kijkt op het tvscherm en maakt fotos. Ik heb er niks van gevoeld , maar je mag je niet bewegen en gaan gillen enzo anders verwondt je je keel van binnen en je slokdarm. Het was binnen 1 minuut klaar. en het viel achteraf wel mee. Je mag vanaf de vorige avond niet eten of drinken. Dan kan je dus ook niet overgeven, anders is het gevaarlijk. Dan kan die overgeefsel in je longen komen en kan je stikken. Maar kreeg jij dan geen braakneigingen?? Ik heb op veel forums gelezen dat ze zelfs moesten overgeven. Had jij het zonder roesje? Had hier een tijdje terug ook last van. De binnenkant van me maag was toen geirriteerd. Ik kreeg toen domperidon, en binnen 1 week was de misselijk verdwenen. Hoe zijn ze er achter gekomen dat dat de oorzaak was? Salaam, Misselijkheid kan een verscheidenheid aan oorzaken hebben, echter vaak vinden ze deze niet eens. Nou het is dat je zwangerschap al hebt uitgesloten, anders zou ik zeggen denk daar ook eens aan. Heb je het de hele dag door, of bijv met name in de ochtend? Bij een gastroscopie krijg je een slang via je mond naar je slokdarm, maag, en het begin van de twaalfvingerige darm. Eventueel kunnen ze korte 'hapjes' hieruit nemen om het te onderzoeken op bijv een bacterie (Helicobacter pylori) dat veel voorkomt bij mensen uit mediterane gebieden. Meestal zit er een arts bij, evt arts assistent en 1 of 2 verpleegkundigen. Je kunt het met roesje of zonder doen (voorwaarde is dat je bij een roesje iets langer na moet blijven om goed te ontwaken en dat er iemand is die je naar huis brengt). Ikzelf heb het onderzoek tweemaal gehad, beide keren zonder roesje. Voelde wel vervelend aan in je keel, had hele tijd last van boeren en het gevoel te moeten braken. Maar achteraf blij dat ik het zonder roesje heb gedaan, kon daarna nl gelijk weg. Ik hoop dat ze erachter komen wat je hebt, y koen gheir incha alah en succes bij de MDL arts. Als ik wakker word dan voel ik me goed, denk ik van ok ik ga lekker ontbijten. Maar zodra ik een hapje neem voel ik me niet meer goed en eet ik niks meer. Ik heb er het meest 's avonds last van als ik wat eet al eet ik een heel klein koekje. Daarom eet ik nu echt heel weinig te weinig om het als t ware gewoon te vermijden.

Tranquila
26-12-2009, 14:45

Ik had dit ook me huisarts zei dat het door stress kwam en dat het bij migriane hoort... Paar dagen later had ik buikgriep.

Pagina's : [1] 2 3 4 5