Bekijk originele versie : huwelijken zijn bedorven vandaag
DE_STALKER_LAMM
17-06-2004, 13:34
Salaam,
de laatste jaren ben ik op vele huwelijken uitgenodigd en steeds worden dezelfde taferelen gespeeld.
1. beide paren steken zich in de schulden want ze willen het groots.
2. laten zich vangen om andere huwelijk natebootsen.
3. terwijl ze Moslims zijn is het huwelijk totaal niet Islamitisch.
4. worden dingen gedaan die in mijn ogen 'haraam' zijn.
5. eigenheid en originaliteit ontbreekt.
6. muziek ....
7. veel teveel commercie
8. familiale sfeer ontbreekt, het is veel te bombastisch
9. vol met leugens en schijn.
daarom vind ik dat zo'n huwelijk echt niet kan als men een rechtgeaarde moslim is .
er wordt veel teveel leugens verteld, muzikanten die een royale vergoeding ontvangen terwijl men de volgende dag geen eten heeft...
kennen julie dit?
Mysticalia
17-06-2004, 13:44
:verdriet:
Ik weet dat het veel voorkomt en je hebt geljk op vele punten. Mensen laten zich te snel doen door Sheitan :kwaad:
:belgie:
fatima123
17-06-2004, 13:44
Ik ben het helemaal met je eens. Ze vergeten vaak waar het om gaat.
Tegenwoordig is een bruiloft net een kermis. Men vergeet vaak de essentie van een huwelijk. Ik vind dat erg jammer. Voor mij hoeft het niet een bruiloft met toeters en bellen. Ik houd het volgens de Islamitische manier. Ik wil Insha Allah mijn bruiloft gewoon thuis vieren met mijn ouders en familie en geen vreemden. Ik wil alles meemaken ipv een showpoppetje te zijn. En dan hopend op leven vol harmonie samen met mijn man.
DE_STALKER_LAMM
17-06-2004, 13:46
Origineel gepost door Mysticalia
Ik weet dat het veel voorkomt en je hebt geljk op vele punten. Mensen laten zich te snel doen door Sheitan :kwaad:
het zijn schijnhuwelijken:verdriet:
xxHananxx
17-06-2004, 13:50
Ik ben het ook helemaal met je eens.
DE_STALKER_LAMM
17-06-2004, 13:51
Origineel gepost door fatima123
Ik ben het helemaal met je eens. Ze vergeten vaak waar het om gaat.
Tegenwoordig is een bruiloft net een kermis. Men vergeet vaak de essentie van een huwelijk. Ik vind dat erg jammer. Voor mij hoeft het niet een bruiloft met toeters en bellen. Ik houd het volgens de Islamitische manier. Ik wil Insha Allah mijn bruiloft gewoon thuis vieren met mijn ouders en familie en geen vreemden. Ik wil alles meemaken ipv een showpoppetje te zijn. En dan hopend op leven vol harmonie samen met mijn man.
ik zocht naar het woord "kermis".. :( het is een mengelmoes show en filmfestival met heel slechte acteurs en regie die niet deugd..
UndercoverAngel
17-06-2004, 14:25
Ik zou nooit mezelf in de schulden werken om een groot feest te kunnen geven.. Ik vind de mensen die dat doen echt dom en die denken niet na.. Het is misschien 1 van de grote dagen uit je leven... Maar je hoeft dan niet meteen te gaan overdrijven.. Ik wil het het liefst zo klein mogelijk vieren.. maar mijn verloofde denkt er wat anders over.. Dus daar moeten we het nog eens goed over gaan hebben.. :)
.:UcA:.
Ghizlane_girl
17-06-2004, 15:02
Je trouwt maar 1 keer (inscha allah) dus moet je het goed doen.
en inderdaad niet met teveel tralala.
ik moet er nog eens goed over nadenken hoe ik mijn feest ga geven.
DE_STALKER_LAMM
17-06-2004, 15:06
Origineel gepost door UndercoverAngel
Ik zou nooit mezelf in de schulden werken om een groot feest te kunnen geven.. Ik vind de mensen die dat doen echt dom en die denken niet na.. Het is misschien 1 van de grote dagen uit je leven... Maar je hoeft dan niet meteen te gaan overdrijven.. Ik wil het het liefst zo klein mogelijk vieren.. maar mijn verloofde denkt er wat anders over.. Dus daar moeten we het nog eens goed over gaan hebben.. :)
.:UcA:.
groot gelijk ..je kan afspreken dat hij bij de mannen mag doen wat hij wil en jij bij de vrouwen nashied...
Mysticalia
17-06-2004, 15:07
Origineel gepost door DE_STALKER_LAMM
het zijn schijnhuwelijken:verdriet:
Heb altijd gezegd dat ik het zo bescheiden mogelijk wil houden maar betrap mezelf erop dat ik soms te ver ga :o dan ik wilde en meer wil doen dan ik oorspronkelijk wilde... :huil:
Nog iemand die wat nachtjes moet over slapen over hoe ze het wil doen zonder de zegeningen van Allah swt te missen ...
jah nou?
ik vindt ze tegenwoordig zo :goedzo:
=emsoem=
Hey mensjes
Ik trouw in september, en ben nu nog altijd niet aan uit hoe ik het wil
zoals je zegt ik wou oorspronkelijk niet te veel tralaalalla en nu zie ik me bezig van ik wil dit en dat en ......
Het is verschrikkelijk stresserend, zeker als de schoonfamilie het als een bombardement ziet met alles erop en eraan help!!! hhhhhmmm
Mysticalia
18-06-2004, 10:27
Origineel gepost door Zeha
Hey mensjes
Ik trouw in september, en ben nu nog altijd niet aan uit hoe ik het wil
zoals je zegt ik wou oorspronkelijk niet te veel tralaalalla en nu zie ik me bezig van ik wil dit en dat en ......
Het is verschrikkelijk stresserend, zeker als de schoonfamilie het als een bombardement ziet met alles erop en eraan help!!! hhhhhmmm
Mabrouk mensje :D en Allah ikemmel bighier inshAllah!
September is binnenkort! :o
Succes meiske ;)
DE_STALKER_LAMM
19-06-2004, 22:23
Origineel gepost door Mysticalia
Heb altijd gezegd dat ik het zo bescheiden mogelijk wil houden maar betrap mezelf erop dat ik soms te ver ga :o dan ik wilde en meer wil doen dan ik oorspronkelijk wilde... :huil:
Nog iemand die wat nachtjes moet over slapen over hoe ze het wil doen zonder de zegeningen van Allah swt te missen ...
ik begrijp je..je bent niet alleen , moge Allah ons geloof in het goede versterken.
DE_STALKER_LAMM
19-06-2004, 22:25
Origineel gepost door emsoem
jah nou?
ik vindt ze tegenwoordig zo :goedzo:
=emsoem=
het oog...
:(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.