Bekijk originele versie : Wij zijn niet gelijk!!!!
IkBenSaliha
17-06-2004, 12:39
Vrouwen willen gelijk zijn aan de mannen…:jammer:
Terwijl dat eigenlijk helemaal niet kan. Ik bedoel een vrouw is niet gelijk aan een man en een man is niet gelijk aan een vrouw.
Eigenlijk twee heel verschillende wezentjes…
Wat weer wel zo is, is dat de vrouw en de man wel gelijkwaardig zijn.
Waarom doen dan sommige zo moeilijk over dat de man en de vrouw gelijk moeten zijn… Terwijl dat eigenlijk helemaal niet kan… als je goed nadenkt.:idee:
babyvanbelisma
17-06-2004, 13:05
Vrouwen hebben voorrechten die een man niet heeft, en andersom. Het probleem is dat mannen de rechten van de vrouw vaak 'vergeten'. Komt wel zo makkelijk uit voor hun.
een man en een vrouw die allebei hun plichten en rechten kennen en eerlijk toepassen, kunnen een hele goede relatie met elkaar hebben...
Volgens de Koran is de getuigenis van de vrouw evenveel waard als de getuigenis van een halve man.....Leg maar eens uit wat daar gelijkwaardig aan is?
Ik voel me gewoon gelijkwaardig en zo word ik ook behandeld.
Gelijk zijn we inderdaad niet en dat zou ook niet goed zijn. 't Zijn juist de verschillende eigenschappen/kwaliteiten waardoor we tot elkaar aangetrokken worden.
Ook wil ik wel eens wat rechten horen die de vrouw wel en de man niet heeft, andersom kan je immers een behoorlijke waslijst maken?
Origineel gepost door Tijn
Volgens de Koran is de getuigenis van de vrouw evenveel waard als de getuigenis van een halve man.....Leg maar eens uit wat daar gelijkwaardig aan is?
Gelukkig leef ik niet in een omgeving waar extreem geloof overheersend aanwezig is, dus heb daar in de praktijk geen last van. Maar ik kan mij voorstellen dat voor heel veel moslima's nog wel geldt dat zij minderwaardig behandeld worden door hun mannelijke geloofsgenoten. En dat is triest.
Ook wil ik wel eens wat rechten horen die de vrouw wel en de man niet heeft, andersom kan je immers een behoorlijke waslijst maken?
In elk geval 't aanrecht. :D
Origineel gepost door dArc
Gelukkig leef ik niet in een omgeving waar extreem geloof overheersend aanwezig is, dus heb daar in de praktijk geen last van. Maar ik kan mij voorstellen dat voor heel veel moslima's nog wel geldt dat zij minderwaardig behandeld worden door hun mannelijke geloofsgenoten. En dat is triest.
....zolang het recht om de Koran uit te leggen (Imans) slechts weg gelegd is voor mannen (met iets te dikke ballen), zal daar ook niet snel iets aan veranderen :(
sidiahmed
17-06-2004, 14:11
tijn en d'Arc laat de moslima's zelf uit maken of ze nauw onderdrukt, minderwaardig enz. behandelt worden. jullie weten daar geen shit van en toch spuien jullie hier jullie gif uit alsof jullie daar alles van af weten.
Dat is nu een mode-trend lijkt het. Alles wat de mensen niet aanstaat wordt afgestempeld als 'extreem' etc... Het staat in de koran, dus leg jezelf erbij neer, of geef toe aan jezelf dat je niet handelt zoals de godsdienst het jou oplegt, maar ga geen uitvluchtjes verzinnen om je eigen geweten te sussen.
Dan ben je pas zwak bezig.
Cicatrice
17-06-2004, 20:09
nee tuurlijk wil ik niet gelijk zijn aan n man, moet er niet aan denken...bah....
gelijkwaardig wel, en dat is heel wat anders mensen
Cicatrice
17-06-2004, 20:21
Origineel gepost door cpe1704tks
Vrouwen hebben maar één recht; 't aanrecht! Ja toch, niet dan!?
ja vind ik ook....die dolle mina's hier allemaal :jammer: moet je er mee....al die feministen moeten gewoon 's een goede beurt krijgen :kwaad:
Origineel gepost door Cicatrice
ja vind ik ook....die dolle mina's hier allemaal :jammer: moet je er mee....al die feministen moeten gewoon 's een goede beurt krijgen :kwaad:
Dat is haram :D
Cicatrice
17-06-2004, 20:30
Origineel gepost door Deliana
Dat is haram :D
ben ik ff blij met die christelijke aflaathandel:D
mokromike
17-06-2004, 20:30
bullshit ! er staat niets over waarde van de getuigenis.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.