Bekijk originele versie : Waarom lukt het mij niet om aan een bijbaan te komen? Tips?!
teardrop
24-12-2009, 18:51
Het lukt mij gewoon niet om aan een simpel bijbaan te komen. Ik heb tig keer mijn sol.brief/cv gestuurd. En iets van 9 sollicitatie gesprekken gehad vanaf augustus/september tot november.
Maar toch loopt het gewoon niet… Ik kijk altijd terug wat er fout of goed ging tijdens zo’een gesprek. En probeer positief te blijven maar dit soort situaties drijven je echt tot wanhoop… Want het is gewoon erg frustrerend als je niet de kans krijgt! Terwijl ik gewoon een spontaan en enthousiast persoon ben!
Weet er dus iemand misschien tips hoe je snel aan een parttime baantje kunt komen?
tjickita
24-12-2009, 22:45
welkom bij de club :(
FIFI_ANO
24-12-2009, 23:44
Je bent niet de enige
Tranquila
25-12-2009, 00:38
Dat is vervelend maar laat je niet van de baan slaan ga gewoon door, mocht je na je sollicitatie niets horen kun je zelf ook initiatief nemen en contact met ze opnemen om te kijken wat hun besluit is. Dat laat zien dat jij graag dat baantje wilt.
Misschien ben je verder te kieskeurig en zoek je in 1 sector?
teardrop
25-12-2009, 11:50
welkom bij de club :(
Ja het is echt miserable allemaal, gewoon simpel werk vinden is een hele drama geworden! ik begrijp dat niet, een bijbaantje vinden moet gewoon van een leien dakje gaan vooral als je nog jong bent en in een welvarend land woont....
teardrop
25-12-2009, 12:03
Dat is vervelend maar laat je niet van de baan slaan ga gewoon door, mocht je na je sollicitatie niets horen kun je zelf ook initiatief nemen en contact met ze opnemen om te kijken wat hun besluit is. Dat laat zien dat jij graag dat baantje wilt.
Misschien ben je verder te kieskeurig en zoek je in 1 sector?
Vroeger was ik echt kieskeurig en wilde vooral een baantje in de retail/detail handel. Maar nu sollicteer ik best wel divers op functies van receptie tot verkoper e.d.
Maar vaak beperk je toch meestal tot je eigen sector omdat ze in die andere sectoren weer ervaringen vragen in dat specifieke sector...
Ik vind het zo erg dat ik gewoon niet aan simpel werk kan komen... Want een bijbaan hoor je gewoon direct te vinden in een land als NL....
teardrop
25-12-2009, 12:05
Je bent niet de enige
Ongetwijfdeld... daarom staat er 'tips' kan iedereen mee lezen
thug_yassin
25-12-2009, 13:27
misschien kunnen mensen hier ook vacatures plaatsen of bedrijven zodat je kan kijken of ze nog zoeken, ik kan ook maar geen bijbaan vinden.
goodgirl
25-12-2009, 14:29
misschien dat je je eens inschrijft bij een uitzendbureau. Bij content.nl kun je een test maken en sturen ze dan aan de hand van je interesses vacatures op. Toen ik actief bezig was met zoeken naar een baantje kwam het ook maar niet. Een jaar later dacht ik zo van als ik m'n diploma heb dan ga ik wel weer zoeken. Opeens kwam er een mailtje met een vacature, precies een baan die bij me past. Dus ik zou zeggen geef de hoop niet op en ga eens langs bij een uitzendbureau of bezoek een vacaturesite.
teardrop
25-12-2009, 14:35
misschien kunnen mensen hier ook vacatures plaatsen of bedrijven zodat je kan kijken of ze nog zoeken, ik kan ook maar geen bijbaan vinden.
Ja dan moest waarschijnlijk de topicnaam gewijzigd worden voor dat soort reacties...
Maar wat voor bijbaan zoek jij? En ben je lang op zoek?
teardrop
25-12-2009, 14:46
misschien dat je je eens inschrijft bij een uitzendbureau. Bij content.nl kun je een test maken en sturen ze dan aan de hand van je interesses vacatures op. Toen ik actief bezig was met zoeken naar een baantje kwam het ook maar niet. Een jaar later dacht ik zo van als ik m'n diploma heb dan ga ik wel weer zoeken. Opeens kwam er een mailtje met een vacature, precies een baan die bij me past. Dus ik zou zeggen geef de hoop niet op en ga eens langs bij een uitzendbureau of bezoek een vacaturesite.
Ja ik dacht wel aan inschrijving bij diverse uitzendbureaus. Ben overigens wel bij één ingeschreven, dat was toen ik op een functie had gereageerd via hen website.
Echter heb ik vaak het idee dat het via een uitzendbureau echt heel lang duurt voordat ze iets vinden.
Ik reageer meestal direct via hen mailadres bijv op de website uitzendbureau.nl. Maar dat schiet blijkbaar ook niet op..
Maar hoe deed jij het dan zo'een inschrijving bij een uitzendbureau? Stapte je gewoon binnen? Of belde je voor een afspraak?
Meisje__Meisje
25-12-2009, 15:22
Je moet ze gewoon allemaal persoonlijk langsgaan. Online inschrijven werkt niet, dan wordt je teruggebeld en etc. Als je binnenloopt is de kans groot dat ze zeggen 'nou, we zoeken momenteel voor.....".
Voordeel is dat uitzendbureaus altijd in de buurt van elkaar zijn gevestigd, dus neem er gewoon een middag voor en ga ze langs.
zie de vacature topic..
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2277883
Dat is wel vervelend...Hieronder een aantal tips.
- Spreek netjes, accentloos Nederland
- Wees beleefd
- Kleed je netjes
- Pimp je CV op, zonder fouten.
- Doe alsof je jezelf aan het verkopen bent.
Mocht het dan nog steeds niet lukken....volg dan een opleiding. Als je al studeert, zoek dan een bijbaan waarbij jouw opleiding als goede achtergrond kennis gebruikt kan worden. Hamer hierop tijdens de sollicitatie.
Mocht het dan nog steeds niet lukken....zoek dan werk in een fabriek, dat werkt echt altijd.
Mocht het dan NOG STEEDS NIET LUKKEN....hebben we altijd nog het UWV voor en uitkering. Maar dit mag alleen laatste redmiddel zijn (Wilders kijkt mee).
Miss_Tachelhit
25-12-2009, 20:49
Dat is wel vervelend...Hieronder een aantal tips.
- Spreek netjes, accentloos Nederland
- Wees beleefd
- Kleed je netjes
- Pimp je CV op, zonder fouten.
- Doe alsof je jezelf aan het verkopen bent.
Mocht het dan nog steeds niet lukken....volg dan een opleiding. Als je al studeert, zoek dan een bijbaan waarbij jouw opleiding als goede achtergrond kennis gebruikt kan worden. Hamer hierop tijdens de sollicitatie.
Mocht het dan nog steeds niet lukken....zoek dan werk in een fabriek, dat werkt echt altijd.
Mocht het dan NOG STEEDS NIET LUKKEN....hebben we altijd nog het UWV voor en uitkering. Maar dit mag alleen laatste redmiddel zijn (Wilders kijkt mee).
hahaha, goede tips :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.