Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Rattengedrag leer je van de baas

Pagina's : [1] 2

Sensabillah
17-06-2004, 12:10

Rattengedrag leer je van de baas Naar aanleiding van het managementboek 2003 'Hoe word ik een rat?' van Joep Schrijvers, is onder leiding van prof.dr Muel Kaptein van de Rotterdam School of Management (Erasmus Universiteit Rotterdam) onderzoek gedaan naar rattenstreken binnen Nederlandse organisaties. Het onderzoek vond plaats onder ruim 750 leden van de beroepsbevolking. De centrale vraag tijdens het onderzoek was: Wat is de mate van (ratten)streken binnen Nederlandse organisaties? Uit het onderzoek komt aan het licht dat rattenstreken op het werk veel voorkomen. Roddelen wordt het meest waargenomen (86%), gevolgd door liegen (80%) en fronten kiezen (70%). Weinig voorkomende rattenstreken zijn: bewijzen verzamelen om iemand te beschadigen (19%), vertrouwelijke informatie van anderen doorspelen (21%) en elkaar ondermijnen (32%). De respondenten zijn ook gevraagd aan welk rattengedrag zij zichzelf schuldig maken. De tien meest voorkomen vormen zijn roddelen (47%), sporen vernietigen (30%), meer laten vertellen dan lief is (27%), liegen (23%), fronten kiezen (22%), pas afsnijden(11%), ondermijnen (11%), lobbyen (10%), politieke spelletjes (9%) en mensen uitspelen (9%). Aan welk rattengedrag maken jullie je schuldig en waarom ? In welke rattenstreken uit dit gedrag zich ?

minga
17-06-2004, 12:12
ik persoonlijk niet..misschien beetje sneaky

Sensabillah
17-06-2004, 16:38
Origineel gepost door minga ik persoonlijk niet..misschien beetje sneaky Is ook een rattenstreek ;) Nooit geroddeld ?

Moe
17-06-2004, 16:41
Mijn baas leert me geen dingen.. Ik leer hem.. :o

Sensabillah
17-06-2004, 19:46

Origineel gepost door Moe Mijn baas leert me geen dingen.. Ik leer hem.. :o En wat leer je hem zoal ?

Moe
18-06-2004, 10:59
Origineel gepost door Sensabillah En wat leer je hem zoal ? Dingen met de PC.. :maf3: En verder niks

Noena
18-06-2004, 11:40
Mijn baas is een gemene kat.. Ik ben een lief klein muisje..Als tie de deur uit is..Sta ik boven op m'n bureau te dansen :D !

Moe
18-06-2004, 11:41
Origineel gepost door Noena Mijn baas is een gemene kat.. Ik ben een lief klein muisje..Als tie de deur uit is..Sta ik boven op m'n bureau te dansen :D ! Is ook bij mij.. :p GaaK lekker Msn-en en marokko.nl-en

Sensabillah
18-06-2004, 14:45
Allemaal brave werknemers onze forumleden. Of...niemand die zijn rattenstreken prijs wil geven. Het zal de tweede optie wel zijn. PS: mochten jullie je rattenstreken toch willen delen, weet dat het discreet behandeld wordt. Je baas zal er niet van op de hoogte gebracht worden.

Noena
18-06-2004, 15:07
Origineel gepost door Sensabillah Allemaal brave werknemers onze forumleden. Of...niemand die zijn rattenstreken prijs wil geven. Het zal de tweede optie wel zijn. PS: mochten jullie je rattenstreken toch willen delen, weet dat het discreet behandeld wordt. Je baas zal er niet van op de hoogte gebracht worden. Hmmm...daar zou ik maar niet zo zeker van zijn..Zeker niet als je bij een automatiseringsbedrijf werkt..Like me! :D

Moe
18-06-2004, 15:27
Origineel gepost door Sensabillah Allemaal brave werknemers onze forumleden. Of...niemand die zijn rattenstreken prijs wil geven. Het zal de tweede optie wel zijn. PS: mochten jullie je rattenstreken toch willen delen, weet dat het discreet behandeld wordt. Je baas zal er niet van op de hoogte gebracht worden. Ik heb de mijne al toegegeven..Als de baas weg is, Ga ik msn-en en Marokko.nl-en.. Zodra ie weer trug is.. Typen Typen en nog es Typen.. :(

Sensabillah
18-06-2004, 19:20
Origineel gepost door Noena Hmmm...daar zou ik maar niet zo zeker van zijn..Zeker niet als je bij een automatiseringsbedrijf werkt..Like me! :D Waar zou ik niet zo zeker van moeten zijn Noena ?

Moe
18-06-2004, 21:55
Origineel gepost door Sensabillah Waar zou ik niet zo zeker van moeten zijn Noena ? Dat ze niks doorvertellen aan je baas :o

Sensabillah
18-06-2004, 22:51
Origineel gepost door Moe Dat ze niks doorvertellen aan je baas :o You have my word, I won't say a thing. :)

Moe
18-06-2004, 23:12

Origineel gepost door Sensabillah You have my word, I won't say a thing. :) Share ur Story with me :p

Pagina's : [1] 2