Bekijk originele versie : De Islam & Het Christendom Vs. Homosexualiteit
De Islam & Het Christendom Vs. Homosexualiteit
Laat ik beginnen met de volgende uitspraak van de Paus: "De kerk kan niet zwijgen over de waarheid'' en heeft de plicht om ,,onderscheid te maken tussen goed en kwaad'', verklaarde de paus tegenover enkele tienduizenden gelovigen. Hij noemde homoseksualiteit 'tegennatuurlijk', daaraan toevoegend dat de kerk homo's 'met respect, medelijden en voorzichtigheid' moet behandelen aangezien zij 'objectief een afwijking' hebben. (bron: Trouw; 10 juni 2000)
Om jullie nog eens een plezier te doen, heb ik hier nog een uitspraak om dat stof uit jullie hersenen te vegen; bisschop Van Eijk over homoseksuelen: Homoseksuelen, had hij beweerd in een collegedictaat, zijn geestesziek; ze hebben geen chemische balans in hun hersenen.
Mochten jullie het met jullie eigen ogen WEER gemist hebben; Zowel de paus als jullie eigen Bisschop van Eijk noemden homosexuelen "Geesteziek" en "Tegennatuurlijk".
Maar toen El Moumni kwam met eenzelfde woordgebruik namekijk: homosexualiteit= een ziekte, kwamen alle homosexuelen inneens uit de Closet!? Sliepen jullie of zo, toen de Christelijke stroming uitspreken over jullie levenswijze deden? En jullie vinden dat El Moumni ten onrechte is vrijgesproken? Ach beste Nederlanders, Hij had niet eens aangeklaagd mogen worden!! En aan alle homosexuelen die moeilijk doen over de uitspraak: Ga je ziek melden.
:zwaai:
Hieraan wil ik aan toevoegen:
Ik draag geen haat noch vijandschap jegens homosexuelen.
Het gaat mij om de manier waarop het proces van beoordeling van El Moumni is verlopen.
Daar, waar het stil was rond Eijk, ging het fout!
Tegen zowel van Eijk als de paus is destijds actie ondernomen.
Van Eijk op dezelfde manier als El Moumni meen ik en naar de paus zijn handtekeningen verstuurd oid. De paus klaag je niet zomaar aan. Is wel geprobeerd, geloof ik, maar dat ging niet.
http://www.tegenwicht.org/16_imams/opinie_16.htm
lees zelf maar :rolleyes: :)
:zwaai:
Ik heb nu gelezen dat inderdaad tegen beiden actie is ondernomen.
Lees liever goed:
Censuur is altijd een middel van de machtige opinie tegen de onmachtige, nooit andersom. Als je censuur kunt toepassen, heb je het niet nodig.
Dat de homo-organisaties de mogelijkheid hebben om Eijk voor de rechter te dagen, toont aan dat ze een zekere macht hebben, of in elk geval dat hun ideeën een zekere macht hebben. Dat ze van deze mogelijkheid geen gebruik maken, laat zien dat ze deze macht op een positieve manier trachten te gebruiken.
http://www.tegenwicht.org/02_bisschop/opinie_2.htm
Onderaan de pagina :)
Al eerder hadden bisschop Van Eijk, de Paus en kardinaal Simonis zich in gelijke zin uitgesproken. Een Paus kan hier niet vervolgd worden voor wat hij in Italië of Vaticaanstad zegt; Simonis is nooit aangeklaagd. Wel het Tweede-Kamerlid Leen van Dijke. Deze werd in Hoger beroep vrijgesproken omdat zijn uitspraken in de context van zijn geloof werden gedaan en zodoende, hoewel "op zichzelf genomen kwetsend", in strafwettelijke zin niet als beledigend konden worden aangemerkt.
Meten met twee maten? Daar weten wij Nederlanders ook wel raad mee, zo betoogt Ali Eddaoudi.
"Nederland meet met twee maten. Extreem-rechts mag demonstreren en de imam mag niet vinden dat homoseksualiteit een ziekte is en een bedreiging vormt voor de samenleving. Er mogen wel anti-islamitische boeken geschreven worden, maar doe je dit met het jodendom, dan ben je een antisemiet.
Je zou bijna kunnen zeggen dat Politieke Correctheid door Nederlanders is uitgevonden."
Morgaine
26-11-2002, 21:57
Origineel gepost door AceChilla Q
Die uitspraken van de Bisschop zijn ook fout maar de meeste christenen zijn het hier niet mee eens. Homo's worden in de kerk ook toegelaten en kunnen ook actief christen zijn.
De uitspraken van de imam worden belangrijker gevonden omdat veel moslims het met hem eens zijn. Homsexualiteit word in de moslimwereld op dit moment niet geaccepteerd, vroeger kon er gewoon over gesproken worden maar nu niet meer. Ik hoop dat de moslims in Nederland zullen beseffen dat in ons land iedereen gelijk is: homo of hetero, moslim of christen.
Wazzup :cool:
Ik zou eerder zeggen: gelijk ZOU MOETEN zijn...
Morgaine
Jee, wat een gezeur over homosexualiteit! Laat die mensen toch! Ik vind het niet correct om iemand ongezond te verklaren omdat hij of zij andere voorkeuren heeft. Dat de Islam en/of christendom homosexualiteit niet goed keurt slaat op ideeen uit dat geloof en moet binnen deze kaders bekeken woren. En binnen deze kaders uitgesproken en uitgelegd worden. Je kunt niet zomaar groepen mensen , die los van de Islam of Christendom staan uitmaken voor varkens of voor zieken. En trouwens binnen de islamitische gemeenschap komt homosexualiteit ook voor en ik geloof niet dat een moslim er voor kiest om homo TE WORDEN terwijl hij weet dat hij hierdoor niet geaccepteerd wordt en nooit vrijuit kan leven. JE BENT HOMO en in veel gevallen kun je daar niets aan doen!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.