Bekijk originele versie : !!ALWEER een tropic over Palestina!!!
Ik zou graag willen weten wat de burgers in Nederland vinden van het Palestina-Israel kwestie!
Ik vind het eigelijk niet meer zo belangrijk! Er zijn piloten van de luchtmacht die hun werk neergelegd hebben omdat ze het niet menselijk vinden wat daar gebeurt, dus dat is een teken dat het wel goed komt daarzo! En ik hoor eigelijk ook niemand zich druk maken!
Alleen op internet merk ik wel dat er zo veel joden haat is! En als je vraagt waarom? Dan hoor je: dat komt door wat ze de Palestijnen aandoen!!
Nu ben ik zelf ook verwaald! En jullie? Wat is jullie standpunt in dit onderwerp!?
PS. en voor de mensen die dit niet belangrijk vinden: Ga je toch gewoon verder met wat je bezig was, en reageer niet met een domme opmerking aub.
Berkane_S
16-06-2004, 22:44
haha! Ik vind het heel jammer dat er mensen zijn die er zo over denken!
Ik vind dat ze dat onderwerp NIET moeten vergeten! Omdat het al jaren zo is, word het vaak als standaard ervaren, en er zitten en mensen tussen die het nu zat zijn.
Maar heel goed dat je het nogmaals onder de aandacht brengt!
Dit onderwerp moet zeker niet vergeten worden. Maar ik denk dat de Marokkanen hun prioriteiten moeten verleggen. In Marokko is er ook van alles aan de hand, en die mensen hebben ook steun en hulp nodig.
En de mening van de gemiddelde Marokkaan in deze zal echt niet uitmaken. Immers blijft de steun van de gemiddelde Marokkaan te bestaan uit af en toe een "kritische post" op een forum. Tja, daar win je geen oorlog mee.
Cicatrice
16-06-2004, 23:12
Origineel gepost door Deliana
Dit onderwerp moet zeker niet vergeten worden. Maar ik denk dat de Marokkanen hun prioriteiten moeten verleggen. In Marokko is er ook van alles aan de hand, en die mensen hebben ook steun en hulp nodig.
En de mening van de gemiddelde Marokkaan in deze zal echt niet uitmaken. Immers blijft de steun van de gemiddelde Marokkaan te bestaan uit af en toe een "kritische post" op een forum. Tja, daar win je geen oorlog mee.
hear hear:hoera:
Origineel gepost door Cicatrice
hear hear:hoera:
Tja, het lijkt gvd wel de EK. En maar zingen met zijn allen, "het is stil aan de overkant". Maar daadwerkelijk iets doen.....prioriteiten stellen ho maar. Maar hier op een Marokkaans (nederlands) forum wel een grote bek hebben.
Wat er in Palestina aan de hand is kun je absoluut niet vergelijken met Marokko. Tuurlijk zijn er in Marokko ook problemen maar tot geweld komt het bijna nooit.
Integenstelling tot Isreal/Palestina waar er zowat dagelijks doden vallen, meestal onschuldigen.
Isreal/Palestina houdt meer mensen bezig, ondanks dat soort gelijke problemen ook in de rest van de wereld plaats vinden.
Een Jood zal zich ook meer aantrekken van de problemen in Isreal dan de problemen die Joden hier in Europa ervaren.
Je stelt dat het meestal blijft bij een kritische post, vele mensen doneren.. dat is natuurlijk niet genoeg maar meer valt er niet te doen. Tenzij je een suggestie hebt natuurlijk..
Tja, het lijkt gvd wel de EK. En maar zingen met zijn allen, "het is stil aan de overkant". Maar daadwerkelijk iets doen.....prioriteiten stellen ho maar. Maar hier op een Marokkaans (nederlands) forum wel een grote bek hebben.
Ik zou anti-isreal uitlatingen maar niet op je werk of school doen..
Origineel gepost door CitriC
Je stelt dat het meestal blijft bij een kritische post, vele mensen doneren.. dat is natuurlijk niet genoeg maar meer valt er niet te doen. Tenzij je een suggestie hebt natuurlijk..
Wat dacht je van de wandaden in Marokko hier in Nederland d.m.v. dit forum aan de kaak stellen.
Dat doen jullie met het probleem "palestina/israel toch ook.
En vergeet niet, jullie zijn marokkanen en geen palestijnen.
Wat dacht je van de wandaden in Marokko hier in Nederland d.m.v. dit forum aan de kaak stellen.
In Marokko gaat het beter.. sterker nog het gaat goed, er wordt in het volk geinvesteerd en er is een duidelijke stijgende lijn als het gaat om welvaart. Er zijn achtergestelde delen en dorpen die achterlopen, maar er is absoluut geen sprake van 2 verschillende groepen die mekaar haten en uitmoorden.
Voor mij is de situatie in Palestina absoluut een prioriteit, gevolgd door de situatie in Nederland en daarna pas Marokko.
Waarom, Marokko is in mijn visie het enige land waar de vooruitzichten goed zijn.
Ik ben in de eerste plaats een Moslim, en dan pas Marokkaan.
Dat zijn mijn broeders en zusters in Palestina die het moeilijk hebben, vele malen moeilijker dan mijn broeders en zusters in Marokko.
Waarom, Marokko is in mijn visie het enige land waar de vooruitzichten goed zijn.
Laat maar, ik zeg niets meer :rolleyes:
Laat maar, ik zeg niets meer :rolleyes:
Ga je me ook vertellen waarom?
Over de jaren zie ik in Nederland en Palestina een dalende lijn als het gaat om verdraagzaamheid enz.
In Palestina was het al langer zo en in Nederland wordt het met de dag erger.
Ruk het niet uit zijn verband aub.
arabchrstn
17-06-2004, 03:53
Wat er in Palestina aan de hand is kun je absoluut niet vergelijken met Marokko. Tuurlijk zijn er in Marokko ook problemen maar tot geweld komt het bijna nooit.
Integenstelling tot Isreal/Palestina waar er zowat dagelijks doden vallen, meestal onschuldigen.
Isreal/Palestina houdt meer mensen bezig, ondanks dat soort gelijke problemen ook in de rest van de wereld plaats vinden.
Een Jood zal zich ook meer aantrekken van de problemen in Isreal dan de problemen die Joden hier in Europa ervaren.
Jij trekt het Israelisch-Palestijnse conclict in het religieuze. Waarom? Betekent dit dat alleen islamitische Palestijnen op jouw steun kunnen rekenen?
Is het dus vanwege de religie, of dat je iets als de arabische 'identiteit' met elkaar deelt?
Zo bestaan er ook Israelische moslims en Arabische christenen.
Cruciale vraag: waarom verdient een Palestijnse moslim jouw steun méér dan een moslim in bv China, Laos, Bhutan, Nigeria etc etc. Plekken waar ook veel moslims elke dag sterven, alleen wat niet in de krant komt...
Het Israelisch Palestijnse conflict is een kwestie van selectieve verontwaardiging van een handvol Joden en een veelvoud aan moslims.
Ik wil zeker niet bagatelliseren, maar er zijn zoveel plekken op de wereld waar moslims PUUR VAWEGE HUN GELOOF vervolgd worden, en daar is nooit aandacht voor.
Selectieve verontwaardiging dus....
Lady_Godiva
17-06-2004, 17:30
Als ik heel eerlijk ben, weet ik niet wat ik er van vindt. Ik denk dat iedereen op deze wereld niet weet wat daar precies gaande is. Tuurlijk het is vreselijk dat er mensen worden vermoord om een stukje land en of dat nou een moslim, jood of christen is, dat maakt dan niet uit.
Zolang we maar in ons achterhoofd beseffen dat niet elke jood de pallestijnen willen vermoorden net zoals dat is voor de moslims tegen over de joden aldaar.
Een paar dagen geleden zag ik een programma op tv dat ging over nieuwe computerspelletjes. Een daarvan was gemaakt door de Hesbollah ( of hoe je het ook precies schrijft ). Het zag er leuk uit, beetje schieten enzo. Todat de P.R. man van de organisatie vertelde dat het bedoeld was om kinderen vanaf ongeveer 10 jaar klaar te stomen om joden om te brengen.
Laat kinderen in al hun onschuld toch lekker gewoon kind zijn en niet al opgeleid worden om andere mensen te doden waar dan ook ter wereld.
Berkane_S
17-06-2004, 18:49
Wij zijn moslims! En tenminste openen wij iets over Palestina, terwijl mensen als jij daar alleen comentaar opgeven!
Origineel gepost door idriss_24
vanwaar die naam hamas dan eikel , als je het niet belangrijk vind waT er in palestina gebeurd...............!!!!
Eikel? Dank je wel slimme!!
Ik geef om elke moslim zoals Hamas dat doet over de moslims! Maar er zijn (model)moslims hier aanwezig die niet eens weten wat daar gebeurt!! En toch hun dan onbelangrijke mening geven!
En niet van: Ik weet er niet echt veel van maar ik vind dit of dat. Nee, ze komen ons zeggen hoe wij moeten denken over die kwestie! Dan denk ik dat het eind ver zoek is! Als jullie moslims waren en jullie wisten wat daar gebeurt, dan zouden jullie huislen en niet meer normaal kunnen eten! JA!!! Dat wisten jullie niet he!!! Ik zweer bij Allah dat ik me soms schaam hoe sommig van mijn ****ing landgenoten zich zelf voor doen als moslim, maar niks nuttigs erover kwijt kunnen. Schaamte! Voor de Nederlanders en de niet moslims op de site die dan zien hoe domme marokkaanen zich voor doen als domme moslims!!
En dat ze dan nig denken dat ze het helemaal voor elkaar hebben!!
En als je comentaar hebt over mij!! Doe dat dan als je ook echt gelijk hebt! En als je dan zo een mening hebt als een domme marokkaan die zich voor doet als model moslim, dan kun je je mening over mij achterwege laten, want ik vraag er dan niet na!!
Groetjes voor Alle Echte Moslims en alle niet moslims. en NIET voor de mensen die denken dat ze moslims zijn terwijl ze dat niet zijn! En ik ben inderdaad niet de gene die dat bepaald!! Maar als jij kijkt naar de woorden van ALLAH en zijn profeet! dan kun je 99% van de gevallen concluderen of je moslim bent of niet! Dank je!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.