Bekijk originele versie : aansprakelijkheid bij lekkage
nima_oujdia
21-12-2009, 14:31
beste mensen,
wie kan mijn helpen???
Begin december bleek dat er lekkage bij de boven buren. Was wel een monteur geweest om te kijken, maar blijkbaar is deze nog niet verholpen, want ik heb niets meer over gehoord en de lekkage is erger geworden.
Ik heb vamiddag gebeld en bleek dat buurman niet reageerd op verzoek van de woningbouw
Bij mijn gaat om het volgende klachten:
De badkamer:
• komt water uit de tegels (voegwerk)
• plafond en de muur zitten onder schimmel en zijn erg vochtig
WC:
• Ook aan de muur is er een grote vlekwater ontstaat
• De grond is ook vochtig en hierdoor is mijn laminaat beschadigd .
Verder heerst een schimmel of een rioolstank in het heel huis.
Kan ik hier mijn buren aanspraklijk hiervoor stellen of mijn woningbouw???? ik heb helaas geen inboedelverzerking hoe kan ik het verder afhandelen
plz help ? moet ik ook aangetekend brief sturen naar de buurman...
Berber4life
21-12-2009, 15:10
ik zou eerst woningbouw proberen die hebben meestal een aansprakelijkheidsverzekering als die niet willen of zo dan advocaat nemen en de buurman voor het gerecht slepen. ikzou als ik jou was fotos maken en of videos van de schade plekken. jammer dat je geen rechtbijstandverzekering hebt want die schakelen meestal een soort ingenieur in die er naar kijkt en rapport maakt voor de rechtzaak.
en altijd doordrammen bij woningbouw die zijn soms laks ik kan het weten heb twee zaken tegen een woningbouw gehad
Foto's maken, contact opnemen met je eigen woning en brandverzekering (bij mij gaat ie ook over waterschade). Deze zal dan een expert sturen en deze expert zal komen constateren en bekijken (vooral dan de schade aan je badkamer en dergelijken) deze expert en je verzekering zullen dan contact opnemen met de verzekering van de bovenbuur. Een van beide verzekeringen kan dan een aannemer aanstellen voor herstellingen. Hier moet jij dus helemaal niet aan betalen.
Opgepast het gaat hier om regelgeving die van toepassing is in België :hadj:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.