Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vrouwen besnijdenis

Lady_Charabbi
16-06-2004, 14:21

hoi ik ben aangetrouwd in een marokkaanse familie ik voel me er heel erg in thuis en heb veel geleerd over de cultuur..en ik ben nu zwanger maar pas las ik een verhaal over vrouwen besnijdenis..heeft iemand hier ervaring mee en zo ja hoe vind je het..?

Mysticalia
16-06-2004, 15:01
Vraagje, wat ben je zelf van nationaliteit? Islam kent de vrouwenbesnijdenis, kitaan (als ik me niet vergis) maar dit NIET VERWARREN MET DE VROUWENVERMINKING IN SOMALIE e.d. Dit zou een heeeeeeeeeeeeeeel kleine ingreep zijn die zelfs niet eens echt opgelegd is. Ik ben tegen die VROUWENVERMINKING waarbij de vrouw :schok: zo moet afzien. Dat druist in tegen alle principes!! :D zo dat is mn mening. :belgie: en oja Mabrouk! en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Lady_Charabbi
16-06-2004, 16:20
ik heb volgens mij dat ene gehoord 'vrouwenverminking in somalie' vreselijk is dat maar wat gebeurt er dan bij een marokkaanse moslima..? ik ben zelf indisch (javaans)

Mysticalia
16-06-2004, 16:26
Origineel gepost door Lady_Charabbi ik heb volgens mij dat ene gehoord 'vrouwenverminking in somalie' vreselijk is dat maar wat gebeurt er dan bij een marokkaanse moslima..? ik ben zelf indisch (javaans) Bij 99,99% van de marokkaanse moslima's wordt er niets gedaan. Heb er eerlijk gezegd nooit over gehoord dat dat bij ons zou gebeuren :confused: . Misschien in andere streken van Marokko? maar ik betwijfel het sterk. Dus maak je geen zorgen ;) Wat een combinatie Marokkaans -Indisch mashAllah :Iluvu:

Lady_Charabbi
16-06-2004, 16:32

oke bedankt voor de informatie gelukkig dat het (bijna) niet gebeurt..ik ben over 3 weken uitgerekend kan niet wachten!! :)

Mysticalia
16-06-2004, 16:36
MashAllah! InshAllah dat je een gezond babietje ter wereld brengt! Wordt het een meisje? is het vandaar je vraagje? :o Vlot het een beetje je aanpassing in een Marokkaanse familie? sorry, ben nieuwsgierig :o, hier kom je niet vaak Indo-Maroc koppels in Belgie. :o :belgie:

Lady_Charabbi
16-06-2004, 16:40
ja het word een meisje..in het begin was je zwangerschap heel erg zwaar..vermoeiend vooral maar nu gaat alles goed..alleen zijn we nog niet helemaal uit over de naam..en in de familie gaat het ook heel goed ze hebben veel respect voor me en ik voor hun..ik weet natuurlijk nog niet alles qua geloof en cultuur maar dat nemen ze me ook niet kwalijk voor aan mijn schoonmoeder heb veel steun ik leer heel veel van haar...onze families kunnen het goed met elkaar vinden..ik ben nog nooit zo gelukkig geweest! nouja..misschien na de bevallig dan..! maar iets mooiers dan een kind op de wereld brengen bestaat volgens mij niet toch..:)

Mysticalia
16-06-2004, 16:52
Origineel gepost door Lady_Charabbi ja het word een meisje..in het begin was je zwangerschap heel erg zwaar..vermoeiend vooral maar nu gaat alles goed..alleen zijn we nog niet helemaal uit over de naam..en in de familie gaat het ook heel goed ze hebben veel respect voor me en ik voor hun..ik weet natuurlijk nog niet alles qua geloof en cultuur maar dat nemen ze me ook niet kwalijk voor aan mijn schoonmoeder heb veel steun ik leer heel veel van haar...onze families kunnen het goed met elkaar vinden..ik ben nog nooit zo gelukkig geweest! nouja..misschien na de bevallig dan..! maar iets mooiers dan een kind op de wereld brengen bestaat volgens mij niet toch..:) mashAllah! heel mooi om te horen :goedzo: Islam is Universeel! mashAllah! En inderdaad, niets is mooiers dan een kind op aarde zetten mashAllah! (niet dat ik uit ervaring spreek! :melig: ) Moge Allah je een vroom dochter schenken inshallah.