Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : haal dat doekje van je kop!!!

guercifia
16-06-2004, 14:03

dit is iets wat ik door de jaren heen al zo vaak heb gehoord,dan reageerde ik bijv zo van" haal jij die lelijke kop eerst van je lijf" of zoiets onzinnigs maar vandaag wil ik eens anders reageren. voor al die ongelovige die maar niet willen begrijpen dat wij een hoofddoek dragen en dat we dat uit vrije wil doen zeg ik: waarom zijn jullie zo bang van een stukje stof?wat dat is het angst. iedereen heeft het erover zelfs de mensen in de politiek voelen zich bedreigd door dat stukje stof.ze willen er alles aan doen om het af te schaffen of te verbieden alsof het een soort drugs is wat je zomaar kunt verbieden.wat denken ze nou?dat als ze aan komen zetten meteen stom regeltje dat we dan onze hoofddoeken af zullen doen?hahaha! i don't think so! maar volgens hen gaat het niet om het hoofddoekej ,nee het gaat erom dat iedereen hetzelfde moet zijn en dus neutraliteit moet uitstralen.wahahaha!en wat zeg je dan tegen een zwarte man/vrouw gaan jullie daar ook de huidskleur van verbieden,kortom dit is echt belachelijk!! en dan het vieze woord integratie en emancipatie!!zolang je een hoofddoek draagt dan kun je zo hoogopgeleid zijn als je wilt zo sociaal zijn als je wilt zo aangepast zijn als je wilt maar dan nog ben je niet goed genoeg.ewa dan maar niet geintegreert( want ik weet wel beter) en dan die feministen die vinden dat de moslimvrouw onderdrukt wordt en oo zo zielig is,nou sorry maar de moslim vrouw is alles behalve zielig en onderdrukt.hier heb ik ook talloze discussies over gehad.maar ik zeg nogmaals dat de moslima de meest geemancipeerd vrouw is hier op aarde!!dan moeten de tradities terzijde worden gehouden want ik heb het niet over de marokkaanse of turkse vrouw maar over de MOSLIMVROUW. een moslima bedekt haar schoonheden om niet als lustobject te worden gezien door de mannen ze gaat niet voor geld uit de kleren ze draagt haar hoofddoek koste wat het kosste,ze studeerst ze werkt ze is moeder ze heeft volgens de islam evenveel rechten als de man.ze bewaart haar eer voor diegen die haar waard is en haar uiteindelijk zijn vrouw kan maken.wie is hier nou onderdrukt en niet geemancipeerd.juist ja de westerse ongelovige vrouw die haar lichaam verkoopt voor geld en al haar schoonheden in de strijd gooit om de mannen te verleiden die haar eer aan de eerste de beste geeft en als lustobject wordt gezien als ze weer eens in haar minibikini langshobbelt in een shampoo-reclamespot! ooh mijn god ik begijp de blindheid van de mensen niet!! ze zien op tv een documentaire over een vrouwtje die de hoofddoek tegen haar wil in draagt en mishandelt wordt door haar man en een rotleven heeft en dan wordt ze al een onderdrukte moslimvrouw genoemd!!waarom wordt ze niet gewoon een onderdrukte vrouw genoemd,want ze is dan alles behalve een moslimvrouw!en haar man is evenmin een moslim,dus waarom wordt het altijd op de islam afgeschoven,het is makkelijk dat begrijp ik maar niet waar!! er zijn inderdaad veel marokkaanse vrouwen die onderdrukt worden door hun man en die een hoofddoek op moeten maar niet omdat hij zograag een moslima als vrouw wil maar omdat hij haar gewoon wil bezitten en de hoofddoek moet ervoor zorgen dat niemand anders naar haar kijkt dat is gewoon een ziekte maar het heeft niks met de islam te maken!!maar dit alles weten jullie dondersgoed maar jullie willen je van het domme houden en ik moet zeggen het lukt aardig want dom spelen kunnen jullie als geen ander! uiteindelijk wil ik zeggen:doe vooral wat je niet laten kunt want mijn hoofddoek gaat er nooit af insha allah!!! wassalaam p.s alleen serieuze reacties aub

guercifia
16-06-2004, 14:40
Origineel gepost door Elberfeld Gaan we weer. Laat ik maar mijn telepathische gave hier op loslaten: guercifia vindt dat ze goede redenen heeft, om een hoofddoek te dragen. reactie 1: maar dat zijn helemaal geen goede redenen! guercifia: ik vind dat dat wel goede redenen zijn! reactie 1: nietes! guercifia: welles! en zo zal het maar doorgaan, en doorgaan, en doorgaan. Het enige positieve eraan is, dat, met een beetje geluk, er mensen over nadenken, en tot een nog beter oordeel over hoofddoeken komen dat ze al hadden. Maar eelijk gezegd denk ik niet dat er veel andere argumenten gebruikt zullen worden dan in alle vorige hoofddoek-discussies. Moge Allah iedereen veel wijsheid schenken, want ik denk niet dat deze discussie dat zal doen (maar ja, je weet nooit) moge allah jou een beetje intelligentie geven om goed te kunnen lezen!als je kon lezen dan zou je weten dat ik geen redenen heb genoemd om mijn hoofddoek te dragen.ik sprak alleen diegene aan die het zo een bedreiging vinden,meneer de allesweter! maar ja je kunt niet alles hebben he? en hoe durf jij het woord allah te typen terwijl zo een afbeelding onder je naam hebt staan,bah!je mag je mening geven je mag me bekritiseren want daarom zijn we hier toch maar hou aub je mond over de ALWETENDE,wil je?? :verdomme: waarom moeten jullie ALLAH swt erbij halen terwijl jullie niet in hem geloven?!! en wat denk je dat ik een hersenloze snotneus ben om nietes welles spelletje met jou te spelen!maar ja dat zegt natuurlijk alleen maar iets over jou!

amused
16-06-2004, 14:44
Jeetje zeg, dit is nu eindelijk een keer een origineel onderwerp om over te discussiëren... Wat heb je toch met die hoofddoekjes?!?! Volgens mij is het in Nederland nergens een issue behalve in een marginaal clubje rechts-nationalisten en op dit forum. De Nederlandse volksvertegenwoordiging heeft met overgrote meerderheid aangegeven dat iedereen het recht heeft op het dragen van een hoofddoek (behalve in enkele beroepen, maar dat is al eeuwen zo). Het is dus geen issue! Het is te treurig voor woorden dat er enkele onderkruipsels zijn die dat soort opmerkingen maken, maar helaas lijkt dat erbij te horen als je tot een minderheid behoort (zwart, moslim, homo). Maar het is zeker niet het standpunt van "de Nederlanders". En de relatie tussen Islam en het recht van de vrouw is een moeilijk probleem. Je kan niet alleen het Westen of de media de schuld geven van de negatieve kijk hierop. Immers, in alle landen waar een op de Islam gebaseerd rechtssysteem heerst, is het slecht gesteld met de rechtspositie van de vrouw, en worden vrouwen wel degelijk achtergesteld en onderdrukt. Daarnaast heeft Rita op dit forum een aantal hadiths geplaatst die ook niet uitblinken in vrouwvriendelijkheid, en zijn er ook in Nederland Imams die het goedkeuren wanneer een man zijn vrouw slaat. Kortom, het zijn niet alleen westerse ongelovigen die onderdrukking van de vrouw linken aan de Islam, maar zijn het vaak moslims (of mensen die zich moslim noemen) die dat doen. Maar ik ben het wel met je eens: laat iedereen dragen wat-ie wil, of het nu een hoofddoek is of een miniscule bikini. Geen van beide kledingsstukken hoeven iets te zeggen over de mate van onderdrukking van de drager.

guercifia
16-06-2004, 14:44
en dat jij het hebt opgegeven meneer elberfeld wil niet zeggten dat ik dat ook doe ook al moet ik tot morgenvroeg mijn woorden herhalen tegen diegene die hier wat over te zeggen hebben dan doe ik dat!want ik zal de hoofddoek nooit opgeven!

Saartje20
16-06-2004, 14:50

Weet je Guercifia, ik begon eerst je stukje te lezen, en ik was het niet met alles eens maar ik begreep wel wat je bedoelde. Dat de Islam zo niet is en dat het verkeerd wordt begrepen enz..en dat begrijp ik allemaal. Voor mijn part draag je je hoofddoek zelfs in de douche, I don't care. Maar op een gegeven moment las ik het onderstaande, en dan denk ik van ja wacht even zeg, je praat over mensen die over hoodfddoeken oordelen en over de moslim vrouw, en tegelijkertijd laat je je zelf helemaal gaan en ga je ineens Ongenuanceerde en generaliserende achterlijkheden plaatsen?? Origineel gepost door guercifia ze gaat niet voor geld uit de kleren ze draagt haar hoofddoek koste wat het kosste,ze studeerst ze werkt ze is moeder ze heeft volgens de islam evenveel rechten als de man.ze bewaart haar eer voor diegen die haar waard is en haar uiteindelijk zijn vrouw kan maken.wie is hier nou onderdrukt en niet geemancipeerd.juist ja de westerse ongelovige vrouw die haar lichaam verkoopt voor geld en al haar schoonheden in de strijd gooit om de mannen te verleiden die haar eer aan de eerste de beste geeft en als lustobject wordt gezien als ze weer eens in haar minibikini langshobbelt in een shampoo-reclamespot! ooh mijn god ik begijp de blindheid van de mensen niet!! [/B] Door zoiets achterlijks, ongenuanceerd en generaliserend te plaatsen (zie hierboven) , ziet iedereen dat je geen haar beter bent dan de mensen waar je het tegen hebt. En hiermee daalt je hele stukje ineens in waarde. Het niveau van relativisme en objectiviteit is compleet verdwenen. En dat is spijtig, want nu is het niets meer waard. Het feit onrechtvaardig te zijn behandeld maakt je niet rechtvaardig of gerechtvaardigd om leugens te verspreiden! Als je zo boos bent op zij die over jouw oordelen begin dan misschien eerst eens bij jezelf. Je hebt duidelijk ook geen respect voor anderen, hoe verwacht je dan respect terug te krijgen? Gr. Saartje

guercifia
17-06-2004, 15:38
ooh mensen mensen jullie denken het allemaal beter te weten.en jullie denken dat ik weer zo'n aanstellerig hoofddoekdragend meisje ben die zich als slachtoffertje wil voordoen.nou dat hebben jullie helemaal mis!beste AMUSED het is wel degelijk een issue!!! en niet alleen bij die kleine groep maar het is overal!!maar ja dat merk jij niet omdat je m niet draagt.en ik ben niet zielig aan het doen,nee ik ben aan het zeggen wat ik ervan vind! en wat je zei over de relatie tussen islam en vrouw ben ik met je eens maar dat heb ik ook gezegd.het gaat niet over hoe de vrouwen worden behandelt maar hoe ze behandelt horen te worden volgens de islam,want de islam krijgt altijd overal de schuld van,ik bedoel ga het eerst bestuderen voor je er een oordeelt over geeft. en beste SAARTJE je hoeft niet te schelden als je ergens niet mee eens bent.wie is hier nou achterlijk bezig.en wat ik daar opschreef was sarcastisch bedoelt als je weet wat dat is.en zo wil ik ook de westerse vrouw laten reageren hierop om te voelen hoe het is om onderdrukt en ongeemancipeert genoemd te worden.want ik weet heus wel dat ik dat niet kan zeggen omdat ik dan over alle westerse vrouwen ga oordelen net zoals zij over de moslima en de islam doen,en tot dat niveau wil ik niet zinken.ik heb genoeg nederlandse vriendinnen en ik weet dat dat geen achterlijke onderdrukte vrouwtjes zijn maar waarom willen jullie niet geloven dat wij moslimas net zo geemancipeerd zijn ook al bedekken we onszelf en hebben we onze eigen normen en waarden??als menzen mij spreken dan zeggen ze:ja maar je bent een van de weinigen die niet onderdrukt is.das grote onzin!!kijk eens om je heen hoeveel moslimas werken en studeren en andere dingen doen.maar ja ik ga hier niet te diep op in ik geef alleen reacties. en beste ELBERFELD als jij dit ruzie noemt dan ben je nog dommer dan ik dacht.dit is een discussie,weet je wel.das een gesprek tussen mensen waarin iedereen zijn eigen mening mag geven over het onderwerp,het zou geen discussie meer zijn als iedereen het met mij eens was,of wel? de groeten

selima17__1986
17-06-2004, 15:52
subhanalahh , Jahilieyah , stelt adam voor ??? heb jij adam (vzmh) gezien ??? wat kan mij die michalangelo schelen of wat dan ook , probeer hier niet je bewonderingen met ons te delen want we hebben er niet om gevraagd pfff ciao

Saartje20
18-06-2004, 10:05
Origineel gepost door guercifia en beste SAARTJE je hoeft niet te schelden als je ergens niet mee eens bent.wie is hier nou achterlijk bezig. :confused: schelden? Ik denk dat je de verkeerde tekst hebt gelezen, want ik zou graag willen weten waar je mij in hemelsnaam ziet schelden. Origineel gepost door guercifia en wat ik daar opschreef was sarcastisch bedoelt als je weet wat dat is.en zo wil ik ook de westerse vrouw laten reageren hierop om te voelen hoe het is om onderdrukt en ongeemancipeert genoemd te worden.want ik weet heus wel dat ik dat niet kan zeggen omdat ik dan over alle westerse vrouwen ga oordelen net zoals zij over de moslima en de islam doen,en tot dat niveau wil ik niet zinken . Als je niet tot dat niveau wil zinken van oordelen, waarom maak je er jezelf dan schuldig aan? En waarom zet je jezelf dan op het niveau van zij die OOK oordelen? Origineel gepost door guercifia ik heb genoeg nederlandse vriendinnen en ik weet dat dat geen achterlijke onderdrukte vrouwtjes zijn maar waarom willen jullie niet geloven dat wij moslimas net zo geemancipeerd zijn ook al bedekken we onszelf en hebben we onze eigen normen en waarden? ? als menzen mij spreken dan zeggen ze:ja maar je bent een van de weinigen die niet onderdrukt is.das grote onzin!!kijk eens om je heen hoeveel moslimas werken en studeren en andere dingen doen.maar ja ik ga hier niet te diep op in ik geef alleen reacties. Wie schrijft er dat ik niet geloof in de emancipatie van de Moslima? Ik heb het geeneens over HAAR gehad? Dit is dus een duidelijk voorbeeld van onbegrijpelijk lezen. Je zit me woorden in de mond te geven. Waarom doe je dat? Ik vond gewoon jouw generaliserende en discriminerende "pleidooi" over ALLE Westerse vrouwen (aangezien je ze allemaal zo goed kent) volslagen achterlijk. Maar waar zie je dat ik moslima's ongeëmancipeerd vind? Juist ja, dat heb je verzonnen :D De geëmancipeerde en waardige moslima uit zich niet in ongenuanceerde uitspraken van een ondermaats niveau . Nee zij brengt relativatie en nuance in haar pleidooi ==> en dat getuigt pas van emancipatie!

BaNdEd_EsSiE
18-06-2004, 10:30
met alle respect... De islam heeft de vrouwen idd rechten gegeven die tot vandaag de dag nog steeds gepraktiseerd worden. Wij belasten onze "zelf waarden" niet. Het zijn de mensen die ons belasten. Islam --> moslima de discussie van de dag om het erover te hebben...het is de media en omgeving die ons in de schijnwerpers zetten, als het werkelijk geen hindernis is..waarom:confused: leef en laat leven.. voor jullie je geloof..en voor ons, ons geloof afz. De geëmancipeerde moslimA By the way emancipatie is niet te vinden in je kleding, maar in je manier van omgaan en je denkwijzen. En achter elk islam. denkwijze zit een logische verklaring.

guercifia
18-06-2004, 11:22
Origineel gepost door Saartje20 :confused: schelden? Ik denk dat je de verkeerde tekst hebt gelezen, want ik zou graag willen weten waar je mij in hemelsnaam ziet schelden. Als je niet tot dat niveau wil zinken van oordelen, waarom maak je er jezelf dan schuldig aan? En waarom zet je jezelf dan op het niveau van zij die OOK oordelen? Wie schrijft er dat ik niet geloof in de emancipatie van de Moslima? Ik heb het geeneens over HAAR gehad? Dit is dus een duidelijk voorbeeld van onbegrijpelijk lezen. Je zit me woorden in de mond te geven. Waarom doe je dat? Ik vond gewoon jouw generaliserende en discriminerende "pleidooi" over ALLE Westerse vrouwen (aangezien je ze allemaal zo goed kent) volslagen achterlijk. Maar waar zie je dat ik moslima's ongeëmancipeerd vind? Juist ja, dat heb je verzonnen :D De geëmancipeerde en waardige moslima uit zich niet in ongenuanceerde uitspraken van een ondermaats niveau . Nee zij brengt relativatie en nuance in haar pleidooi ==> en dat getuigt pas van emancipatie! begrijpend lezen??dat doe jij zeker wel?jij lees toch alleen maar wat jij wilt lezen,kijk maar naar de dikgedrukte woorden waar jij op reageert.als je goed had gelezen dan wist je dat ik echt niet tot dat nieveau zink en ik heb erbij geschreven waarom ik dat over de westerse vrouw zei,alleen maar om iets te bewijzen en niet omdat ik het meende.en heb jij mij de westerse vrouwen achterlijk horen noemen?juist ja das verzonnen.en wie ben jij om te zeggen wat emancipatie is?het gaat bij emancipatie niet alleen om de woorden maar vooral om daden dus ga me niet vertellen of ik geemancipeerd ben of niet.dat kan ik over jou ook niet zeggen want ik kan het niet zomaar van iemands woorden afleiden.en by the way toen ik zei: waarom willen jullie niet geloven dat wij moslimas net zo geemancipeerd zijn ook al bedekken we onszelf en hebben we onze eigen normen en waarden? ? daarmee had ik het niet tegen jouw specifiek,snappie.je moet niet alles letterlijk opvatten.ik had het tegen iedereen die vond dat wij onderdrukt en achterlijk waren,en als jij je aangesproken voelt dan zegt dat alleen iets over jou.sorry.maar ieder zijn eigen mening hierover daarvoor is het ook een discussie,toch?wassalaam