Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom mag je zelf niet kritisch zijn?

Pagina's : [1] 2

Bonita
16-06-2004, 13:03

Een vraagje aan iedereen en ik wil ieder zijn mening horen vanuit je hart. De laatste tijd is de Islam een lijst geworden met verplichtingen en verboden/Haram-hallal.DIscussies over interpretaties is tegenwoordig voorbehouden aan islamitische theologen. Waarom mag je zelf niet kritisch zijn, graag jullie meningen met name de dames vooral.

Tijn
16-06-2004, 13:07
Ik denk dat veel mannen met iets te dikke ballen bang zijn om hun bevoorrechte positie te verliezen.....kijk maar naar de positie van de vrouwen in veel Islamitisch landen. Sommige, zoals in Pakistan weten vaak niet eens dat ze ook maar zoiets als rechten hebben :(

missghzalla
16-06-2004, 13:13
Ik denk dat ieder ziujn eigen iniatief zou moeten nemen.. Ik zou zeggen stap naar de media :D

DaNGeRouZLy
16-06-2004, 13:21
natuurlijk mag je best kritisch zijn dit is juist goed alleen moet dat niet betekenen dat je je eigen Islam samen stelt. He deze regel is makkelijk die kan ik wel doen en die schrap ik want dat vind ik niks. Over die lijst waar je het over hebt dat valt best wel mee. Dingen die ons schaden zijn haram gemaakt en dingen die ons baten Hallal. Het valt me soms op dat mensen het alleen maar over haram hebben dat mag niet en dat mag niet, maar daarnaast wordt er niet gezegd dat mag wel en dat ook. Niks is zomaar haram gemaakt als het niet voor onze eigen bestwil is en andersom ook. groetjes Aminaatje :zwaai:

DaNGeRouZLy
16-06-2004, 13:24

Origineel gepost door Tijn Ik denk dat veel mannen met iets te dikke ballen bang zijn om hun bevoorrechte positie te verliezen.....kijk maar naar de positie van de vrouwen in veel Islamitisch landen. Sommige, zoals in Pakistan weten vaak niet eens dat ze ook maar zoiets als rechten hebben :( Gelukkig heb je ook nog moslimmannen die niet cultuurgericht handelen jammer dat jij alleen altijd deze mannen naar voren haalt. Een praktiserende man zou zijn vrouw niet de rechten afnemen die Allah haar gegeven heeft.

Tijn
16-06-2004, 13:28
Origineel gepost door DaNGeRouZLy Gelukkig heb je ook nog moslimmannen die niet cultuurgericht handelen jammer dat jij alleen altijd deze mannen naar voren haalt. Een praktiserende man zou zijn vrouw niet de rechten afnemen die Allah haar gegeven heeft. Daar denken sommige Moslims, zoals de Taliban heel anders over.....daar mag een praktiserende vrouw niet eens naar school :( Maar je hebt gelijk, ik l*l wel veel over de mannen met de dikke ballen.....waarschijnlijk omdat er ook op dit forum bijna alleen maar over "slechte" meisjes wordt gepraat ;)

DaNGeRouZLy
16-06-2004, 13:44
Origineel gepost door Tijn Daar denken sommige Moslims, zoals de Taliban heel anders over.....daar mag een praktiserende vrouw niet eens naar school :( Maar je hebt gelijk, ik l*l wel veel over de mannen met de dikke ballen.....waarschijnlijk omdat er ook op dit forum bijna alleen maar over "slechte" meisjes wordt gepraat ;) ja Tijn inderdaad bedenk eens iets nieuws jongeman:p Omdat hier over "slechte" meisjes wordt gepraat moet jij ook maar over "slechte" jongens gaan praten? Bovendien vind ik dat jij ontzettend bevooroordeelt bent ten opzichte van de Islam. Altijd maar heb je het over de 5 zuilen en dat moslims dat niet eens naleven maar wel moeilijk doen als iemand geen hoofddoek draagt. Maar volgens mij ben je nooit eens naar een lezing over de Islam geweest of ben je eens een moskee binnengestapt om wat kennis op te doen over de Islam zodat je weet waar je over praat als je aan het discussieren bent. Ik denk toch ook niet wat een christelijke man evt. voor fouten doet dat dat gekoppeld is aan het christendom? Geloof en het gedrag van een mens zou in overeenstemming moeten zijn maar we weten allebei ook dat het ook vaak niet het geval is. En ipv vast te blijven plakken aan het verkeerde van de mens kunnen we beter kijken naar het goede van het geloof ;)

Bonita
16-06-2004, 14:00
Wat mijn leraar altijd zeggen alles is toegestaan in de islam behalve als het haram is. IK vind dat je ook kritisch kan zijn en iedereen niet om je eigen islam te creeeren, stel dat je van iemand hoort vrouwen mogen niet op straat lopen zonder begeleiding van hun man, wat zou je zeggen. JE gaat er op in en je maakt er meteen een opmerking dat het niet opslaat, je wordt dan kritisch, later krijg je bewijs op tafel ik geef maar een voorbeeld en dan pas ga je inzien dat het klopt. Waarom worden er geen demonstraties gehouden mbt tot de landen saoedie arabie en afghanistan, daar heeft de vrouw geen rechten.

Tijn
16-06-2004, 14:01
Origineel gepost door DaNGeRouZLy ja Tijn inderdaad bedenk eens iets nieuws jongeman:p Omdat hier over "slechte" meisjes wordt gepraat moet jij ook maar over "slechte" jongens gaan praten? Bovendien vind ik dat jij ontzettend bevooroordeelt bent ten opzichte van de Islam. Altijd maar heb je het over de 5 zuilen en dat moslims dat niet eens naleven maar wel moeilijk doen als iemand geen hoofddoek draagt. Maar volgens mij ben je nooit eens naar een lezing over de Islam geweest of ben je eens een moskee binnengestapt om wat kennis op te doen over de Islam zodat je weet waar je over praat als je aan het discussieren bent. Ik denk toch ook niet wat een christelijke man evt. voor fouten doet dat dat gekoppeld is aan het christendom? Geloof en het gedrag van een mens zou in overeenstemming moeten zijn maar we weten allebei ook dat het ook vaak niet het geval is. En ipv vast te blijven plakken aan het verkeerde van de mens kunnen we beter kijken naar het goede van het geloof ;) Ik praat niet zozeer over "slechte jongens".....maar vraag me hardop af waarom iedereen steeds de meiden overal de schuld van geeft?.....Volgens mij maken veel moslims de Islam alleen maar belachelijk door steeds maar weer op die hoofddoek en de maagdelijkheid van de meisjes te hameren.....als ik dan stel dat de hoofddoek niet eens in de Koran staat wordt er amper op gereageerd en gaat men lekker verder met het enkel afrekenen op dat doekie......maar jij hebt waarschijnlijk liever dat ik me schik in dit hypocriete spelletje?

DaNGeRouZLy
16-06-2004, 14:08
Origineel gepost door Tijn Ik praat niet zozeer over "slechte jongens".....maar vraag me hardop af waarom iedereen steeds de meiden overal de schuld van geeft?.....Volgens mij maken veel moslims de Islam alleen maar belachelijk door steeds maar weer op die hoofddoek en de maagdelijkheid van de meisjes te hameren.....als ik dan stel dat de hoofddoek niet eens in de Koran staat wordt er amper op gereageerd en gaat men lekker verder met het enkel afrekenen op dat doekie......maar jij hebt waarschijnlijk liever dat ik me schik in dit hypocriete spelletje? nee natuurlijk moet je je niet schikken in dat spelletje dat doe ik zelf ook niet. Ik pas ervoor! Je moet je alleen niet laten leiden door hen en verblind raken voor wat de Islam werkelijk is dat is wat ik wilde zeggen in mijn vorige replay naar jou

Tijn
16-06-2004, 14:15
Origineel gepost door DaNGeRouZLy nee natuurlijk moet je je niet schikken in dat spelletje dat doe ik zelf ook niet. Ik pas ervoor! Je moet je alleen niet laten leiden door hen en verblind raken voor wat de Islam werkelijk is dat is wat ik wilde zeggen in mijn vorige replay naar jou DE Islam bestaat nou eenmaal niet, tis maar net wat de Moslims er zelf van maken, dit kan heel mooi zijn (dat geloof ik echt wel), maar het kan ook iets minder uitpakken voor bijvoorbeeld de vrouwen onder ons....

DaNGeRouZLy
16-06-2004, 14:25
Origineel gepost door Bonita Wat mijn leraar altijd zeggen alles is toegestaan in de islam behalve als het haram is. IK vind dat je ook kritisch kan zijn en iedereen niet om je eigen islam te creeeren, stel dat je van iemand hoort vrouwen mogen niet op straat lopen zonder begeleiding van hun man, wat zou je zeggen. JE gaat er op in en je maakt er meteen een opmerking dat het niet opslaat, je wordt dan kritisch, later krijg je bewijs op tafel ik geef maar een voorbeeld en dan pas ga je inzien dat het klopt. Waarom worden er geen demonstraties gehouden mbt tot de landen saoedie arabie en afghanistan, daar heeft de vrouw geen rechten. Als iemand tegen mij iets zegt dat mag niet dan wil ik bewijzen zien meteen. Dus ik ben ook zeer kritisch

RisLaine
16-06-2004, 14:25
Origineel gepost door Tijn Ik denk dat veel mannen met iets te dikke ballen bang zijn om hun bevoorrechte positie te verliezen.....kijk maar naar de positie van de vrouwen in veel Islamitisch landen. Sommige, zoals in Pakistan weten vaak niet eens dat ze ook maar zoiets als rechten hebben :( Mee Eens. :staart:

DaNGeRouZLy
16-06-2004, 14:38
Origineel gepost door Tijn DE Islam bestaat nou eenmaal niet, tis maar net wat de Moslims er zelf van maken, dit kan heel mooi zijn (dat geloof ik echt wel), maar het kan ook iets minder uitpakken voor bijvoorbeeld de vrouwen onder ons.... De Islam bestaat wel en hangt niet af van wat de mensen ervan maken. Het is mooi en goed voor zowel de man als de vrouw. Als een christen 2 kinderen verkracht en vermoord bestaat het christendom dan ook niet :confused: of pakt het dan minder uit voor de kinderen het christendom? Scheidt nou eens het geloof (het heilige boek) en het gedrag van iemand die een geloof aanhangt. je wilt het maar niet inzien he? misschien zou ik een ander voorbeeld gebruiken Pa en ma Tijn hebben de regels opgemaakt voor huize Tijn. Kinderen netjes om 22.00 thuis geen geruzie en gevloek thuis respect voor iedereen enz. Zusje Tijn is een voorbeelding kind en luistert naar haar ouders. Broertje Tijn lapt alle regels van pa en ma aan zijn laars. hij komt thuis wanneer hij dat wil, hij trapt zijn zusje verrot als ze ze niet doet wat hij zegt en samen met zijn vrienden jat hij alles bij elkaar wat ze maar kunnen. Zijn de ouders nu helemaal fout? ze hebben je goed opgevoed toch jij hebt je laten beinvloeden door je vrienden(lees cultuur) bestaan je ouders niet meer dan?:jammer: dit is ff een stom voorbeeldje misschien maar ik denk dat je nu wel begrijpt wat ik bedoel. Jij hoeft niet de Islam als jouw waarheid te zien maar onderscheid nu eens het goede van het slechte zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Tijn
16-06-2004, 14:53

Origineel gepost door DaNGeRouZLy De Islam bestaat wel en hangt niet af van wat de mensen ervan maken. Het is mooi en goed voor zowel de man als de vrouw. Als een christen 2 kinderen verkracht en vermoord bestaat het christendom dan ook niet :confused: of pakt het dan minder uit voor de kinderen het christendom? Scheidt nou eens het geloof (het heilige boek) en het gedrag van iemand die een geloof aanhangt. je wilt het maar niet inzien he? misschien zou ik een ander voorbeeld gebruiken Pa en ma Tijn hebben de regels opgemaakt voor huize Tijn. Kinderen netjes om 22.00 thuis geen geruzie en gevloek thuis respect voor iedereen enz. Zusje Tijn is een voorbeelding kind en luistert naar haar ouders. Broertje Tijn lapt alle regels van pa en ma aan zijn laars. hij komt thuis wanneer hij dat wil, hij trapt zijn zusje verrot als ze ze niet doet wat hij zegt en samen met zijn vrienden jat hij alles bij elkaar wat ze maar kunnen. Zijn de ouders nu helemaal fout? ze hebben je goed opgevoed toch jij hebt je laten beinvloeden door je vrienden(lees cultuur) bestaan je ouders niet meer dan?:jammer: dit is ff een stom voorbeeldje misschien maar ik denk dat je nu wel begrijpt wat ik bedoel. Jij hoeft niet de Islam als jouw waarheid te zien maar onderscheid nu eens het goede van het slechte zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Kwas eigenlijk al weg, maar kon t niet laten :D Ik zeg niet dat Islam niet bestaat, maar dat DE /1 Islam niet bestaat....De Moslims beroepen zich immers op de Koran (en eventueel Hadiths) en deze is voor meerdere interpretaties vatbaar! Waarom denk dat er zoveel stromingen in Islam bestaan, die zich "allemaal" beroepen op dezelfde Koran? Of Islam idd goed uitpakt voor man of vrouw ligt dus helemaal aan de interpretatie van de Koran (en hadiths).....zoals eerder vermeld zijn er helaas ook stromingen van Islam waar deze helemaal niet zo goed uitpakt voor de dames.....en nu niet meteen roepen "ja, maar dat zijn geen echte Moslims"...dat roepen zij namelijk ook over jou ;)

Pagina's : [1] 2