Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe goed praktiseer ons prachitg Geloof???

gewoonsoumaya
16-06-2004, 10:46

Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabarakatoeh Ik ha deen vraag voor jullie beste broeders en zusters. Zoals we allemaal weten zijn de jongeren van tegenwoordig minder praktisch bezig met het geloof dat eigenlijk hoort te zijn (ik zeg nogmaals niet allemaal). Zo ken ik alhamdoulillah een broeder die mij op de een of ander manier heeft laten zien dat wat ik aan het done ben niet is zoals het hoort. Ik praktiseer mijn geloof nu werkelijk veel beter dan anders, Alhmadoulillah. Nu wou ik weten hoe het met jullie is? Hoe zien jullie de islam in, en wat vinden jullie ervan (jullie manier van praktiseren)? Zou je er wat aan willen veranderen? Kortom; tell me everything Insha Allah. Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabarakatoeh Jullie zuster fie dien.

sensibel
16-06-2004, 12:25
Beste zuster, Ik probeer de islam zo goed mogelijk te volgen. Daar bedoel ik mee dat ik geen slechte dingen doe en al het slechte probeer te vermijden. Het ergste wat ik van mezelf vind, is dat ik geen hoofddoek draag. Ik wil het zo graag proberen, maar het wil niet lukken. Ik loop ook niet weer met hele strakke kleding ofzo, maar ik voel me schuldig, omdat ik weet dat je een hoofddoek moet dragen. Een ander slechte eigenschap van mij is, dat ik nog steeds helaas naar veel muziek luister. Verder probeer ik alles zo goed mogelijk te doen. Ik hoop insa allah deze zomer mijn hoofddoek te gaan dragen. En ik hoop ook insa allah geen muziek meer te luisteren. Alleen is het wat betreft de Marokkaanse cultuur een traditie om tijdens bruiloften e.d. muziek te draaien. En ik denk dat elk Marokkaans meisje haar bruiloft op een Marokkaanse manier wil geven. Ik hoop dat alles goed komt insa allah. Ciao, :zwaai:

Tranquille
16-06-2004, 12:29
Ik ben de laatste tijd heel erg afgedwaald en begin nu weer het juiste pad te volgen :maf:

guppie
16-06-2004, 12:31
Waar ik nog zeker aan moet werken is: Moet Hoofddoek dragen.. Moet minder het liefst geen muziek luisteren Moet Lange kleren drage minder strak...

gewoonsoumaya
16-06-2004, 12:33

Origineel gepost door sensibel Beste zuster, Ik probeer de islam zo goed mogelijk te volgen. Daar bedoel ik mee dat ik geen slechte dingen doe en al het slechte probeer te vermijden. Het ergste wat ik van mezelf vind, is dat ik geen hoofddoek draag. Ik wil het zo graag proberen, maar het wil niet lukken. Ik loop ook niet weer met hele strakke kleding ofzo, maar ik voel me schuldig, omdat ik weet dat je een hoofddoek moet dragen. Een ander slechte eigenschap van mij is, dat ik nog steeds helaas naar veel muziek luister. Verder probeer ik alles zo goed mogelijk te doen. Ik hoop insa allah deze zomer mijn hoofddoek te gaan dragen. En ik hoop ook insa allah geen muziek meer te luisteren. Alleen is het wat betreft de Marokkaanse cultuur een traditie om tijdens bruiloften e.d. muziek te draaien. En ik denk dat elk Marokkaans meisje haar bruiloft op een Marokkaanse manier wil geven. Ik hoop dat alles goed komt insa allah. Ciao, :zwaai: Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabarakatoeh Beste zuster, maak je niet druk. Alles komt goed insha Allah. Ik ben ook maar net 2 maanden bezig met het zwaar praktiseren van ons geloof. Wel draag ik mijn hooffdoek nu al 14 jaar Alhamdoulillah. Alles moe tje stap voor stap doen. Als je alles in een keer wil lukt het niet. Ghair insha Allah. Ik laat je met rust, vrede, zegeningen, rahma en baraka insha Allah. Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabarakatoeh Je zuster fie dien.

gewoonsoumaya
16-06-2004, 12:35
Origineel gepost door Nique_La_Police Ik ben de laatste tijd heel erg afgedwaald en begin nu weer het juiste pad te volgen :maf: Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabarakatoeh Het komt allemaal goed insha Allah. Goed van je dat je de draad weer oppakt. Als je hulp hebt ben ik er altijd voor je. Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabarakatoeh Je zuster fie dien

gewoonsoumaya
16-06-2004, 12:38
Origineel gepost door guppie Waar ik nog zeker aan moet werken is: Moet Hoofddoek dragen.. Moet minder het liefst geen muziek luisteren Moet Lange kleren drage minder strak... Assalaam Alaikoem Wara7amtoe Allahi Wabarakatoeh Beste zuster, Fijn dat je toegeeft waar je nog aan werken moet (durfen de meeste namelijk niet). Wat betreft je hoofddoek, het muziek luisteren en het dragen van minder strakke kleren komt het allemaal goed insha Allah. Zelf ben ik ook pas een paar maanden echt fanatiek bezig met het praktischeren van de islam. En ik heb het makkelijk aangekunt met harde bewijzen die ik te horen kreeg. Mijn hoofddoek draag ik wel 14 jaar (Alhamdoulillah). Als je hulp nodig hebt kun je me natuurlijk altijd vragen. Assalaam Alaikoem Wara7mateo allahi Wabarakatoeh Je zuster fie dien.

Tranquille
16-06-2004, 12:43
Thnx zina :maf3: Origineel gepost door gewoonsoumaya Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabarakatoeh Het komt allemaal goed insha Allah. Goed van je dat je de draad weer oppakt. Als je hulp hebt ben ik er altijd voor je. Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabarakatoeh Je zuster fie dien

guppie
16-06-2004, 12:48
Sokran hbiba, Ik ben iedere keer bezig in de kamer met hoofddoek passen!! En dan zet ik m weer af dan zeg ik dan kan ik dit niet meer en dit niet meer!! Nu heb ik in de planning om hem in de zomer 2005 te dragen, waarom ik er mee wacht! Heb er geen reden voor:( Mijn zus draagt em sinds de herfst en hij staat zo Masha Allah mooi!! En ik wil het ook dragen, maar sitan houdt me tegen!! En aan muziek ben ik verslaafd:kwaad:

gewoonsoumaya
16-06-2004, 12:50
Origineel gepost door Nique_La_Police Thnx zina :maf3: Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabarakatoeh Graag gedaan, en moge Allah je weg naar het goede pad vermakkelijken insha Allah. Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabaraktoeh Je zuster fie dien

gewoonsoumaya
16-06-2004, 12:54
Origineel gepost door guppie Sokran hbiba, Ik ben iedere keer bezig in de kamer met hoofddoek passen!! En dan zet ik m weer af dan zeg ik dan kan ik dit niet meer en dit niet meer!! Nu heb ik in de planning om hem in de zomer 2005 te dragen, waarom ik er mee wacht! Heb er geen reden voor:( Mijn zus draagt em sinds de herfst en hij staat zo Masha Allah mooi!! En ik wil het ook dragen, maar sitan houdt me tegen!! En aan muziek ben ik verslaafd:kwaad: Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabaraktoeh Graag gedaan beste zuster. Over je hoofddoek: Het is inderdaad moeilijk als je je hoofddoek wilt dragen. Je moet het stap voor stap doen. Een hoofddoek kan je het beste dragen als je het gevoel hebt dat je er klaar voor bent. Masja Allah dat je zus hoofddoek draagt, Allahu Akbar!!! Aan het muziek (waar je verslaafd aan bent): Daar ben ik nu Alhamdoulillah helmaal van af. Wat ik heb gedaan is de MTV en TMF zender van de TV halen en daar in plaats Discovery Channel, en National Geographic Channel gedaan ;) . Ten tweede kan je naatuurlijk altijd naar anasheed luisteren. Moge Allah je de weg vermakkelijken naar het juiste pad insha Allah. Assalaam Alaikoem Wara7matoe Allahi Wabarakatoeh Je zuster fie dien