Bekijk originele versie : Sollicitatievragen systeembeheerder wie heeft er een aantal voor mij?
Ik heb een sollicitatiegesprek maandag, maar ik weet niet wat ze allemaal gaan vragen aan een systeembeheerder (mbo).
Zijn hier systeembeheerders die mij kunnen helpen?
Eigenwijze
18-12-2009, 21:08
haha, heb toevallig maandag ook een sollicitatiegesprek, maar kan je helaas niet inhoudelijk helpen, heb iets heel anders dan ICT gedaan.
Wat ik je wel kan adviseren is om goed na te denken over de volgende vragen:
- Waarom heb je voor die functie gesolliciteerd?
- Heb je ervaring in ICT, zo ja wat was dat voor ervaring en kan je dat ook in die nieuwe functie toepassen?
- wat zijn jouw competenties (sterke punten, eigenschappen)?
- waarom moeten ze jou aannemen?
Ik denk dat ze daarnaast praktijkvoorbeelden gaan geven en dan is het de kunst om goed te reageren;)
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.
succes in ieder geval!
haha, heb toevallig maandag ook een sollicitatiegesprek, maar kan je helaas niet inhoudelijk helpen, heb iets heel anders dan ICT gedaan.
Wat ik je wel kan adviseren is om goed na te denken over de volgende vragen:
- Waarom heb je voor die functie gesolliciteerd?
- Heb je ervaring in ICT, zo ja wat was dat voor ervaring en kan je dat ook in die nieuwe functie toepassen?
- wat zijn jouw competenties (sterke punten, eigenschappen)?
- waarom moeten ze jou aannemen?
Ik denk dat ze daarnaast praktijkvoorbeelden gaan geven en dan is het de kunst om goed te reageren;)
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.
succes in ieder geval!
Die vragen zijn wel makkelijk, maar als ze situaties gaan aankaarten waarop ingespeeld moet worden, wallah dan klap ik dicht. Op dat moment lul ik maar wat en dat verknalt het:jammer:
Bedankt! Meschien dat er broeders zijn die ongeveer weten wat voor situaties ze gaan aankaarten en waarop ik moet inspelen.
amahoela
18-12-2009, 21:54
je moet inspelen op de vacature zelf, dus bijvoorbeeld over de competenties die ze vragen!
Wat weet jij over onze organisatie(die krijg ik altijd)?
Waarom moeten wij jou kiezen?Waarom kies jij voor ons?
Verdiep je in de functie, functie eisen en het bedrijf. Zij zullen jou bepaalde problemen voorleggen en hoe jij dat gaat oplossen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.