Bekijk originele versie : HELP!!0p 17 Jarig Leeftijd Voor Me Moeder&Broertje Hier In NL Zorgen sinds dit jaar..
seriousgirl
15-06-2004, 22:10
Salaam.....
Ik Zit een beetje met mij probleem en dat is dat me moeder bijna in de Wao gaat en we heel slecht nog maandelijks rondkomen en me broertje is 15 die moet ook kleren enzo hebben en schoenen en als jongen bij de tijd blijven dat noemen ze zehma steelo hie..mohiem mijn ouders zijn gescheiden ik heb net examens gehad===>Mavo.. en ik ga hier na sociale dienstverlending doen...in het weekends werk ik in de supermarkt achter de kassa als bijbaantje...Nou is het probleem dat mijn vader vroeger een cafe en pizzaria had maar die gingen faiet dus ginghij bij me oom werken maar dat ging niet goed...dus nu heeft me vader helemaal niks en vraagt hij(39 jaar) MIJ GELD :( Maar het dit allemaal speeelt zich af vanaf januarie....ik heb zoveel gedaan en hoop dat inshallah allah dat ziet ik hoef niet voor mensen te showen...ik regel me broertje's school ik heb een rechtzaak gehad tegen zijn raciste lerares ik was de tegenpartij ik heb een nieuwe school geregeld voor me moeder ik ga overal mee naar toe nou me vader nog dan is de maat echt vol ik word sooo gestresst thuis dan denk ik waarom ik??verdien ik dan geen geld om te sparen in plaats van meteen aan anderen op te maken...tuurlijk het zijn mijn ouders en broertje alhowel me ouders 10jaar zijn gescheiden en me vader NOOIT alimentatie heeft betaald dan komt hij zijn dochter van 17 geld vragen het klinkt raar maar waar!!!Ik weet niet meer wat ik moet doen ik werk me uit de naad maar ik merk dat ik lichamelijke klachten krijg....n ik ben bang dat ik binnen de kortste keren overspannen raak....wat ik allemaal doe is dat raar op mijn leeftijd??of moet een volwassene dat doen???ik kooop voor me broertje diesel/nike schoenen terwijl ik zelf met goedkope schoenen loop woelah..als me vader,moeder en broertje onze gebroken gezin:( maar gelukkig zijn ik kom ooit nog wel...HELP WAT MOET IK VERDER DOEN om het beste te krijgen??Iemand die please me een tip kan geven...Ma3aa sallaam Allah akbar Liefs fadilaaa :(
marcogirl
15-06-2004, 23:24
salaam
het moet een moeilijke situatie voor je zijn.
maar ik denk dat je tegen je vader moet zeggen dat hij zelf werk moet gaan zoeken en gaan werken.
want ik werk ook achter de kassa en het is al zelfs weinig voor een persoon laat staan voor een gezin.
beslama
je broertje is ook oud genoeg om zelf werk te zoeken bv een krantenwijk of een supermart of bij de mac.
ik hoop dat je het vol kan houden en wens je sterkte
:huil: Veeeeel sterkte meid :huil:
Ps. Je broertje is oud genoeg om zelf te gaan werken..
DaNGeRouZLy
16-06-2004, 00:46
Je broertje moet ook inzien dat hij geen merk meer kan dragen en anders moet hij maar gaan vakkenvullen ofzo. En je vader krijgt ook een uitkering neem ik aan? Dus die moet ook daarvan zelf kunnen rondkomen. En dan heb je jouw moeders WAO en jouw inkomen voor de nodige zaken en dan hou je Insha`allah nog een klein beetje voor jezelf over. Jullie zullen gewoon allemaal een stapje terug moeten doen dan maar geen dure sportschoenen maar gewoon goedkope. Gair Insha`allah
veel sterkte
xxxx Aminaatje
Bahar_realmocro
16-06-2004, 22:27
Ik weet hoe het is om zo iets mee te maken, mijn ouders zijn al 16jaar getrouwt maar hebben meer ruzie dan een normale relatie. Mijn vader gaat nog uit en gaat de kroegen in EN IK MOET HEM EEN ECHTE MOSLIM NOEMEN!!!!!!!!!!!!!!! Me moeder wilt niet scheiden omdat ik twee jongere zusjes heb. En zal het altijd moelijk blijven, want je blijft tussen twee keuzes.
Geld daar hebben ze ook veel problemen mee ook al werken me vader en me moeder. Me vaders salaris is net genoeg voor de maandlasten en dan houd hou mistens 300euro over voor in de kroeg. En krijgen helemaal geen geld van me vader al beschouw ik hem niet eens zo. En dan is de minium loon van me moeder genoeg voor 4kinderen een moeder en nog spullen voor het huis. En dan heb je ook nog leningen die me vader per maand aansluit van minstens 300euro.
insaallah komt alles goed :engel:
groetjes ikke
he je bent 17 genietvan je leven jammer voor je broertje dan hij moet zijn eigen geld regelen je geeft hem te veel aandacht.
en over die allimantatie dat kun je melden bij de gemeente je moet een formulier aan vragen l.i.b.o die kunnen je helpen die zorgen er voor dat je moeder haar recht krijgt op alimantatie.
jou geld is voor jou en niet dat van je broertje of vader.
succes meid.
misswarda18
18-06-2004, 23:32
asalaamoe3alaikoem wara7matoelahie wabarakatoe
beste zuster soebhana allah wat jij moet doorstaan
en van een vader had ik nooit gedacht om te gaan schooien bij zijn dochter soebhana allah
en heb je verder geen familie die jullie kunnen steunen of die met jou vader eens goed gaan praten want dit kan zo niet
en wat jou broertje betreft ik kan wel begrijpen dat hij ze3ma stylisch deruit wilt zien maar of hij moet leren leven met wat hij heeft of hij kan scheekee beleekee welbeztaam(portemonee) elgawy is aan hem de keus en wat jou betreft meid je moet voor je zelf en voor je moeder zorgen want dat mannetje kan heus wel op de fiest wat krantjes gaan gooien of vakken vullen je moet ook niet zo veel denken meid daar wordt je alleen maar depresiever van maar mogge allah jou helpen in deze situatie waar in je zit inscha allah ik heb een advies voor je bid tot allah en gedenk hem en alles komt inscha allah goed bi idni allah
wasalaamoe3alaikoem je zuster in de islaam
Je broertje is oud genoeg om zelf voor z'n geld te werken en als ie niet wil werken dan hoeft ie toch zeker geen merkschoenen/kleding, maar draagt ie maar ouwe kleren af.
Je vader kan ook zelf voor z'n geld werken of krijgt zomaar voor niks een uitkering waar ie van kan leven en daar moet ie 't maar mee doen. Zeker als ie in de tijd dat ie nog wel een baan had geen allimentatie heeft betaald.
Gewoon zelf zorgen dat je je aandacht richt op je studie zodat je een beter leven krijgt dan je familieleden die te beroerd zijn te werken. En je moeder kun je dan later altijd nog een beetje financieel ondersteunen als ze niet van de wao rond kan komen. Maar als je nu jezelf wegcijfert en niet aan studeren en 't vinden van een goede baan toekomt, heb jij zometeen helemaal niets.
tazaghiniagirl
19-06-2004, 10:24
je broertje moet een krantenwijk zoeken...:zwaai:..
en je vader geen geld geven anders gaat het tog weer uit naar hram...:zwaai:..
Origineel gepost door tazaghiniagirl
je broertje moet een krantenwijk zoeken...:zwaai:..
en je vader geen geld geven anders gaat het tog weer uit naar hram...:zwaai:..
:goedzo:
Broertje.. Neem een baan bij de Edah of een winkeltje.. Of een krantenwijk.. ;)
Origineel gepost door soumeia
[B]en over die allimantatie dat kun je melden bij de gemeente je moet een formulier aan vragen l.i.b.o die kunnen je helpen die zorgen er voor dat je moeder haar recht krijgt op alimantatie.
B]
LBIO (=Landelijk Bureau Inning en Onderhoudsbijdragen).
Kheb er zelf gewerkt vandaar.
jasmina :zwaai:
tangia21
19-06-2004, 17:05
sorry hoor maar dit maakt me echt kwaad.Die vader van jou krijgt zelf heus wel ook uitkering.Hij heeft jullie nooit allimentatie gegeven terwijl hij dat verplicht is.En dan komt hij nu van geef me geld.Ik zou er scheit aan hem hebben ookal is het mijn vader.(denk nou zelf stel dat je niet werkte ,dan kan hij je niet eens
en wat nog stommer is,dat jij je broertje geld geeft en nieuwe kleren koop terwijl jullie maar 2 jaar schelen.Kijk al was hij 10 jaar dan is dat oke maar hij is verdomme 15 jaar!!!!!!!!!!!en dan koop je voor hem de nieuwste kleren ook nog stom stom stom....want die broertje van jou (over een paar jaar) dan kent hij je niet meer geloof me!!
hij moet zelf gaan werken want als dat zo blijft dan word hij nog luiers dan je vader!!
rifimariem
19-06-2004, 19:32
je broertje moet maar een baantje gaan zoeken...!!!!
seriousgirl
20-06-2004, 13:07
Origineel gepost door marcogirl
salaam
het moet een moeilijke situatie voor je zijn.
maar ik denk dat je tegen je vader moet zeggen dat hij zelf werk moet gaan zoeken en gaan werken.
want ik werk ook achter de kassa en het is al zelfs weinig voor een persoon laat staan voor een gezin.
beslama
je broertje is ook oud genoeg om zelf werk te zoeken bv een krantenwijk of een supermart of bij de mac.
ik hoop dat je het vol kan houden en wens je sterkte
Jah je hebt gelijk..:( maar me broertje luistert niet echt naar me hij denkt ze3ma ik ben jongen en ik kan doen enzo wat ik wil zij is een meisje boeit me niet wat zij zegt maar dat doet me echt pijn!!thnx voor je reactie Liefs Fadilaa
seriousgirl
20-06-2004, 13:10
Origineel gepost door houdat
:huil: Veeeeel sterkte meid :huil:
Ps. Je broertje is oud genoeg om zelf te gaan werken..
Jah Je hebt gelijk..:( hij luister niet echt...misschien als ik een jongen was dan was het anders geweest...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.