Bekijk originele versie : De wereld is een gevangenis voor de Gelovigen en een Paradijs voor de Ongelovigen...
BentDagilia
25-11-2002, 21:53
Mee eens of niet...
Vertel er ook bij waarom je het er mee eens bent of niet..
Bent Dagilia :zwaai:
saidaaatje
25-11-2002, 21:55
PLAGIAAAAAAAAAAAAAT DIT HEB EJ GEJAT VAN CRAZY RACHIDAAAAAA AIIIIIIIIIII ALS DIT ZIET......GAAN HARDE KLAPPEN VALLEN:D:D
Origineel gepost door saidaaatje
PLAGIAAAAAAAAAAAAAT DIT HEB EJ GEJAT VAN CRAZY RACHIDAAAAAA AIIIIIIIIIII ALS DIT ZIET......GAAN HARDE KLAPPEN VALLEN:D:D
hoezo gejat, dit is een bekende uitspraak :D
BentDagilia
25-11-2002, 21:58
Het is Ook een Ondertekening van iemand maar een topic openen erover is nIks mis mee :P
Bent Dagilia
Military_Minded
25-11-2002, 21:58
Origineel gepost door TNAwie
hoezo gejat, dit is een bekende uitspraak :D
Precies!!!......zehma omdat iemand het als eerste heeft na-gezegd is het van die persoon!!
Origineel gepost door Military Minded
Precies!!!......zehma omdat iemand het als eerste heeft na-gezegd is het van die persoon!!
:stout: :hihi:
BentDagilia
25-11-2002, 22:03
Niemand heeft hier een mening over...
Poe poe
Bent Dagilia
ik ben het er niet mee eens, het is juist andersom.
nl_muslima
25-11-2002, 22:05
Ik heb wel mijn mening, en dat is dat het paradijs een streven voor iedereen is (neem ik aan), maar dat betekent niet dat de wereld een gevangenis is, je kan het zelf leuk maken, en vergeet vooral niet om zo goed mogelijk te leven, zodat je later in dat veelbelovende paradijs komt INSHALLAH!
Morgaine
25-11-2002, 22:08
Toon mij het paradijs op aarde dan. Ik zie vooral oorlog, honger, onderdrukking, verkrachting, kindermishandeling en meer van dat soort zaken. Voor gelovigen en ongelovigen gelijk.
Morgaine
BentDagilia
25-11-2002, 22:15
Ik zelf ben het mee oneens en dat is omdat allah de wereld niet heeft geschapen om ons gevangen te voelen ( gelovigen) Sterke nog het is niks meer dan een beproeving en als je die goed doorstaan hebt en je aan de spelregels hebt gehouden dan kom je in het paradijs..
TRouwens ik geloof niet dat er een paradijs op aarde bestaat als dat bestond zou niemand namelijk zijn best doen om na zijn dood in het paradijs te komen want het is al bekend je hebt het als het ware meegemaakt dus is er niks speciaals aan..
daarnaast IK merk niet dat de wereld paradijselijke kenmerken heeft als je kijkt naar oorlogen en ziekten ( wat Morgaine als zei )
Daarom ben ik het er mee oneens.. ik bedoel ik zie de wereld absoluut niet als gevangenis ik heb het heel goed en daar ben ik allah dankbaar voor
Volgens mij is het een hadith. Allahoe 3alem. Dus hoe kun je er dan mee oneens zijn?
DESPERADA
25-11-2002, 23:57
Origineel gepost door Najib26
Volgens mij is het een hadith. Allahoe 3alem. Dus hoe kun je er dan mee oneens zijn?
Klopt is een haddietH!
Maarre ben het er wel mee eens...... De ongelovigen leven zich nu uit in alle vormen, manieren... hoe het maar kan, en leven alleen voor dit leven. Alsof er geen hiernamaals komt. En de gelovigen leven juist volgens Islam en laten zich niet verleiden door de wereld. Ze streven naar een goede plek in het hiernamaals. We zijn gevangen door al het wereldse om ons heen, continu worden we bloot gesteld aan harame zaken. Die we moeten uitbannen, en vermijden. Het zijn allemaal beproevingen, inschAllah zullen we slagen!
Zodat het hiernamaals voor de gelovigen een paradijs wordt, en voor de ongelovigen een gevangenis. (omgekeerde wereld, met 1 verschil. Het hiernamaals is eeuwig, het leven niet)
Origineel gepost door Najib26
de koran zegt wa ma al7ayatoe adoenya ila mata3oe alroeroer.
vert: geluk op aarde is niets meer dan schijn.
God heeft de ogen van moslims geopent en liet hun zien dat alle geluk op aarde nie meer is dan schijn.Watdat betreft zijn wij geen gevangen van t geluk op aarde.
de ongelovigen integendeel wel, zij zien nix anders dan het aardsgeluk.
in die zin ben ik het nie met die uitspraak of het nou een hadit is of nie.
andere argumment tegen deze uitspraak is het vasten.
het doel van het vasten is jou geest te bevrijden van de aardse lusten.
BentDagilia
26-11-2002, 20:33
hey Tnawie daar zit wat in...;)
Bent Dagilia
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.