Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe denken jullie over de DOOD!

Pagina's : [1] 2

Berberia83
15-06-2004, 13:50

Velen hebben een heel negatief beeld over dit onderwerp, dat het alleen maar negatief uitpakt, dat het eng is, dat ons eind een angstaanjagend eind zal zijn…dat is het heersende beeld. Maar waarom eigenlijk? En hoe denken jullie erover?

Farkoessa
15-06-2004, 13:53
de dood is iets net als geboren worden.. je word geboren en je gaat dood wanneer ALLAH swt wil, en wanneer je tijd is gekomen... je moet altijd op de dood voorbereid zijn.. en leven met de gedachte dat dit je laatste dag is... en goed voorbereiden op de dag des oordeels inshaALLAH... dat hoef je niet bang te zijn voor de dood... inshaALLAH... kawtar

Farkoessa
15-06-2004, 14:56
Origineel gepost door AnneSophi Ze is van harte welkom. wie dan :confused:

Berberia83
15-06-2004, 14:58
Origineel gepost door Farkoessa wie dan :confused: De dood!

Farkoessa
15-06-2004, 15:05

Origineel gepost door Berberia83 De dood! jeeh 3la raar mens... wie is zij

Farkoessa
15-06-2004, 15:32
Origineel gepost door AnneSophi Waarom vindt u mij raar? Omdat ik niet bang ben om dood te gaan? nee annesophi was niet mn bedoeling om het te zeggen mijn excuus.. :o

Angel
15-06-2004, 15:35
Zonder de dood is het leven niet compleet. ze kunnen beiden niet zonder elkaar. ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden Ina lilahi wa ina li ilahi raj3oen. als de dood niet bestond, dan zouden wij er ook niet zijn. je moet huilen als iemand geboren wordt en blij zijn als iemand dood gaat, hoe hard dat ook klinkt.

Omar17
15-06-2004, 17:19
Je moet niet negatief over de dood denken....waarom zou je zo denken je gaat pas zo denken als je zondigt en niet bid enz..maar kijk Wie bang voor de dood is wil Allah niet zien en als je Allah niet wilt zien dan wilt hij jou ook niet zien wallah..ik heb de bron voor dit stukje wie het wil..maar dan is het ff uitgebreider... Het leven op deze wereld is maar een examen.....zonder herkansing

Echie
15-06-2004, 17:21
Origineel gepost door Berberia83 Velen hebben een heel negatief beeld over dit onderwerp, dat het alleen maar negatief uitpakt, dat het eng is, dat ons eind een angstaanjagend eind zal zijn…dat is het heersende beeld. Maar waarom eigenlijk? En hoe denken jullie erover? De dood....daar ben ik als de dood voor! ben egt bang voor de dood.... maar ik denk dat er veel mensen bang zijn voor de dood!

Omar17
15-06-2004, 18:39
Dit is overgeleverd door Al- Boechari Hadith 30 Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die zei dat de Boodschapper van Allah(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei: Allah (de Almachtige, de Verhevene) heeft gezegd: Als Mijn dienaar Mij wil ontmoeten, dan wil Ik hem ontmoeten; als hij Mij niet wil ontmoeten, wil Ik hem niet ontmoeten. Dit is overgeleverd door Al-Boechari en Malik.Een profetische versie van Moeslim verduidelijkt de betekenis van de hierboven genoemde Heilige Hadith [67] : Op gezag van Aishah(moge Allah tevreden met haar zijn) die zei dat de Boodschapper van Allah (moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen)zei: Hij die Allah wil ontmoeten, Allah wil hem ontmoeten; en hij die Allah niet wil ontmoeten, Allah wil hem niet ontmoeten.Ik zei: O Profeet van Allah, komt dit door de afkeer van de dood, want iedereen heeft toch een afkeer van de dood? Hij zei: Dat is niet zo, maar het is zo dat als een gelovige het nieuws van Allahs genade, Zijn instemming en Zijn paradijs, hoort, dan wil hij Allah ontmoeten en Allah wil hem ontmoeten; maar als de ongelovige het nieuws van Allahs straf en Zijn onvrede hoort, dan wil hij Allah niet ontmoeten en Allah wil hem niet ontmoeten. ____________

alhoceimachaima
15-06-2004, 19:47
ik vind het egt eng:verdriet: wil er neit aan denken wajouw so eng

mocro_sammy
15-06-2004, 19:54
Origineel gepost door Berberia83 Velen hebben een heel negatief beeld over dit onderwerp, dat het alleen maar negatief uitpakt, dat het eng is, dat ons eind een angstaanjagend eind zal zijn…dat is het heersende beeld. Maar waarom eigenlijk? En hoe denken jullie erover? Er wordt gezegd dat als je een echte moslim bent en je weet dat je goed hebt gedaan, dan zul je wachten op de dood en er niet bang van zijn. Ik ben in ieder geval wel bang, weet niet wat dat wil zeggen :D Hoe dan ook, ik zie het niet als geheel negatief, soms kan de dood komen als verlossing en soms als kroon op het leven. Ik bedoel maar, ik zou echt niet zo lang willen leven dat ik mijn kinderen overleef. Ik wil sterven als mijn kinderen een middelbare leeftijd hebben bereikt (35 of zo).

islamicgirl3
17-06-2004, 19:24
Ik ben niet zozeer bang voor de dood zelf, maar ik ben bang dat ik zal sterven als een slecht mens! Of erger zelfs, als kafir! Moge Allah Ta3la ons doen sterven als moslims, AMIN!

BaNdEd_EsSiE
29-06-2004, 10:51
de dood... Geen ontkomen Aan! kolloe nefsin daa-ieqatoe elmowt (elke ziel zal de dood beproeven.) duS bereid jezelf voor!

DOUNYAtje
01-07-2004, 21:22

Hoezo eng??? Als je goed hebt geleefd hoef je je geen zorgen te maken. Het komt er toch aan sowieso, misschien morgen, misschien overmorgen, misschien pas over 80 jaar. Je zou eigenlijk blij moeten zijn als je leven eindigd...Alsof het hier op aarde nou altijd Leuk is. Na de dood begint het pas bij Allah s.w.t Dit is slechts een proef. So Allah s.w.t can figure out where you belong.. Right or Wrong.. !! he maar als je slecht geleeft hebt.. VREEESS DAN BE AFFRAID BE VERRY AFFRAIDD!!! Nee hoor grapje:maf3:, je weet trouwen niet of je slecht geleeft hebt, Allahoe3alem (Allah swt weet het). Misschien denk je dat je juist heel goed hebt geleefd... en is dat misschien Niet het geval. maarja dat je bang bent.. kan ik toch wel begrijpen, bang hoe het dan eigenlijk zal zijn Of is dat meer nieuwsgierigheid? Hm.. Ik ben nog jong, ik hoop dat Allahytawel lya 3amri (Allah swt mij nog lang in leven zou houden). amien.

Pagina's : [1] 2