Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ben je nog een moslim als je niet bidt?

Berberia83
15-06-2004, 13:29

Persoonlijk vind ik dat als je niet bidt, een van de grootste zondes hebt begaan. Maar of je een KAFIR bent, laat ik dat aan Allah swt over. Ik zelf denk van niet want je gelooft wel, en je weet dat je het gebed moet verrichten alleen je gehoorzaamt niet. Maar hier heb je een overlevering die wat anders zegt: Djaabir (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalt dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: Tussen een moslim en ongeloof staat het gebed. (overgeleverd door Ahmad, Moeslim, Aboe Dawad, at-Tirmidzi en Ibn Majah)

Farkoessa
15-06-2004, 13:35
Origineel gepost door Berberia83 Persoonlijk vind ik dat als je niet bidt, een van de grootste zondes hebt begaan. Maar of je een KAFIR bent, laat ik dat aan Allah swt over. Ik zelf denk van niet want je gelooft wel, en je weet dat je het gebed moet verrichten alleen je gehoorzaamt niet. Maar hier heb je een overlevering die wat anders zegt: Djaabir (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalt dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: Tussen een moslim en ongeloof staat het gebed. (overgeleverd door Ahmad, Moeslim, Aboe Dawad, at-Tirmidzi en Ibn Majah) dat is waar maar moslim ben je als je gelooft in ALLAH en in zijn boodschapper Mohammed... en alle andere wat je ernaast doet... dus de haram dingen.. zal ALLAH op de dag des oordeels over bepalen.... inshaALLAH...

Berberia83
15-06-2004, 13:36
Origineel gepost door Farkoessa dat is waar maar moslim ben je als je gelooft in ALLAH en in zijn boodschapper Mohammed... Klopt dit wat je zegt? Waarom de 5 zuilen dan?

Farkoessa
15-06-2004, 13:37
Origineel gepost door Berberia83 Klopt dit wat je zegt? Waarom de 5 zuilen dan? dat is waar jah... dat zijn ook onderdelen van edien.. en de 6 zuilen ... wat dacht je daarvan

Berberia83
15-06-2004, 13:43

Origineel gepost door Farkoessa dat is waar jah... dat zijn ook onderdelen van edien.. en de 6 zuilen ... wat dacht je daarvan Je hebt 5 faraiedoe Al-Islam 1 Shahadah 2 Gebed 3 Het vatsen 4 De Zakaat 5 De bedevaart Als moslim moet je aan de 5 faraied houden. Je hebt ook 6 faraiedoe Al-Imaan 1 Het geloven in Allah swt 2 In zijn engelen 3 In zijn boeken 4 In zijn profeten 5 In het hiernamaals 6 En in het Lot

Farkoessa
15-06-2004, 13:45
Origineel gepost door Berberia83 Je hebt 5 faraiedoe Al-Islam 1 Shahadah 2 Gebed 3 Het vatsen 4 De Zakaat 5 De bedevaart Als moslim moet je aan de 5 faraied houden. Je hebt ook 6 faraiedoe Al-Imaan 1 Het geloven in Allah swt 2 In zijn engelen 3 In zijn boeken 4 In zijn boeken 5 In het hiernamaals 6 En in het Lot ewaaa tbarkelllah 3lik .... :D

Omar17
15-06-2004, 17:22
kijk het eerste waarop we berecht worden met de dag des oordeels is het Gebed dat is onze eerst vraag die we krijgen van onze Schepper...als het Gebed goed is dan is de rest goed...en Insha allah komt diegene dan in het Paradijs

mocro_sammy
15-06-2004, 19:47
Origineel gepost door Berberia83 Persoonlijk vind ik dat als je niet bidt, een van de grootste zondes hebt begaan. Maar of je een KAFIR bent, laat ik dat aan Allah swt over. Ik zelf denk van niet want je gelooft wel, en je weet dat je het gebed moet verrichten alleen je gehoorzaamt niet. Maar hier heb je een overlevering die wat anders zegt: Djaabir (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalt dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: Tussen een moslim en ongeloof staat het gebed. (overgeleverd door Ahmad, Moeslim, Aboe Dawad, at-Tirmidzi en Ibn Majah) De ergste misdaad die je kan begaan is doen alsof je moslim bent, terwijl je geen moslim bent (monafiq of zo). En als je volwassen bent, ben je pas echt moslim als je bidt. Punt uit.

MuzzyAA
16-06-2004, 00:36
effe voor de duidelijkheid: De grootste Zonde is shirk - het toekennen van deelgenoten aan Allah Verder hebben de geleerder de niet (wel gelovig) bidders in 2 catagorieen verdeelt nl: 1 die niet bid maar erkent dat hij/zij fout zin en diep van binnen toch ooit wil beginnen met bidden- deze persoon word door hun niet als kafit beschouwd maar speelt wel met vuur 2e is iemand die bidden onzinnig vind en er maling aan heeft, deze persoon word gezien als kaffir

Yousraaa
16-06-2004, 10:51
Bismillah assalaamu alaikum diegene die zijn gebed nalaat is wel degelijk een kafir(a). zoals we kunnen zien in deze hadith van Rasulallah sallallahu allaihi wa sallam: Buraydah radiyallahu 'anh heeft gezegd: "Ik hoorde de boodschapper van Allah zeggen": "De verplichting welke ons van hen scheidt is het gebed. Hij die er afstand van doet is een ongelovige geworden". Djaabir radiyallahu 'anh verhaalt dat de profeet sallallahu allaihi wa sallam zei: Tussen een moslim en ONGELOOF staat het gebed. (overgeleverd door Ahmad, Muslim, Abu Dawud, at-Tirmidhi en Ibn Majah) wallahu alam, het is natuurlijk uiteindelijk bij Allah om daarover te oordelen insha'Allah. Maar mij zeggen deze ahadith al genoeg... wasalaamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh, Yousra

islamicgirl3
17-06-2004, 19:18
Assalaam Aleikom Wara7mtoelah Dat je geen kafier bent als je niet bidt, betwijfel ik: Het gebed: Allah ta3la zegt: “Toen heeft hen een nageslacht opgevolgd dat de gebeden opgaf (ze lieten de gebeden verloren raken, door het niet verrichten ervan of in het niet juist verrichten ervan of het niet op de goede tijd verrichten ervan) en hun lusten volgden. Dus worden zij in de hel gegooid. Behalve degene die spijt betuigen….” (Qor’aan 19:59-60) Allah ta3la zegt: “Wat heeft er voor gezorgd dat jullie de hel binnenkwamen?” Zij zullen zeggen: “Wij behoorden niet tot degene die hun gebeden verrichtten” (Qor’aan 74:42) Oemar (RA) zei: “Waarlijk, degene die de gebeden verliest (d.w.z. ze niet verricht of ze niet op de juiste tijd verricht) heeft geen deel (in de beloning) van de islam.”Ibrahiem An-Nakhi zei: “Iedereen die het nalaat om de gebeden te verrichten, is ongelovig (in de islam). “Ayyoeb As-Soektiyani is het met Ibrahiem eens. Allahoe 3lem, Allah is de Alwetende Ma3a Salama

BaNdEd_EsSiE
18-06-2004, 10:38
Allah swt zegt: fawaylon lilmoesalliena..alladhiena hom 3en salaatiehim sahoen. elwayl (rivier in de hel) voor degene die bidden..maar hun gebeden zeg maar uitstellen of dan weer wel bidden en dan niet. laat staan degene die helemaal niet bid. teken van een moenafiq (huichelaar): als het tijd is voor salaat al-fadjr staat ie lui op of helemaal niet. Laat staan degene die helemaal niet bid. aan de moezjriemoen in de hel wordt gevraagd..wat doen jullie daar ze zullen antwoorden: lam nakon min almoesallien. wij behoorde niet totdegene die het gebed verrichten. Als moslim hoor je blij te zijn dat je het gebed mag verrichten.. als dankbaarheid.. tevreeheid.. voor het feit Hij De Allemachtige jou de islam heeft gegeven. Bovendien houd de salaat je van het slechte af inna assalaata tanha 3enie elfa7shaa-ie wa almon-kar En het gumt je zonden weg inshAllah :)

chaima14
18-06-2004, 11:10
tuur lijk niet

chaima14
18-06-2004, 11:11
bidden is het belangerijkste

chaima14
18-06-2004, 11:12

anders ben je een kofar kan niet anders heh????