Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoofdoek of niet

lovesalah
14-12-2009, 00:58

Dag dames, Ik ben een nl meisje die al heel lang met de islam bezig is.... al vanaf 12 jarige leeftijd eigenlijk! Het begon in groep 8 er zat een turks meisje in de klas die niet naar de kinder disco mocht en ook niet op kamp, ik wou weten waarom en ging toen al boekjes uit de bieb halen! begon er steeds meer te lezen het was verslavend ik wilde steeds meer weten! toen kreeg ik mijn vriend...(marokkaans) ik vroeg of hij mij wou helpen! Hij wou dat niet omdat hij het allemaal onzin vond omdat hij zei ik ben op en nl meisje gevallen dus blijf ook zo! (ik vind dat afkomst wat anders is dan geloof!maar goed) (je kan gewoon op en top nl blijven en toch geloven in de islam) Ik bleef nog wel veel lezen maar had het een beetje aan de kant geschoven! heel fout!!!! uit eindelijk wou ik trouwen omdat een relatie haram is en al veel te lang had geduurd! (4,5 jaar) doordat ik mij steeds meer er in ging verdiepen kregen wij steeds meer ruzie! Wat uiteindelijk helemaal fout is afgelopen! Door veel te bidden heb ik weinig verdriet gehad in haalde daar rust en troost uit! IK heb mijn shahada nog altijd niet officieel gedaan ik heb met een paar vrouwen gedaan en vond dat altijd genoeg! ik doe het voor mij zelf en de meningen zijn daar over verdeeld of dit wel of niet word geaccepteerd! Nu mijn probleem: Ik wil heel graag een hijab dragen... ik ben er helemaal klaar voor! maar mijn ouders zullen het nooit nooit accepteren! voor jullie marokkaanse dames is dat moeilijk voor te stellen! maar mijn ouders hebben het mij heel duidelijk gemaakt en mijn papa heeft er heel veel om gehuild! en mij gevraagd dat nooit te doen! hij zou het zo erg vinden! ik weet niet wat ik hier mee moet!ik wil hun geen verdriet doen en pijn! het is echt heel rot om je vader die nooit huild om zoiets te zien huilen! zoveel doet het hem! dames advies svp.....

Tunes27
14-12-2009, 01:00
interessant verhaal, maar verkeerde hoekje...

pikantje_
14-12-2009, 08:37
als hij van je houdt, dan hoort zo'n keuze's van zijn dochter te accepteren.... leg het hem uit.. zeg dat dit is wat je wilt.... en dat dit je ook gelukkig maakt. en dit het geloof is waar in gelooft.. ga een serieus gesprek met hem aan en leg het hem allemaal uit.. je bent zyn dochter, uiteindelijk wil hy ook dat je gelukkig wordt. ik ken trouwens ook vele nederlandse meiden die bekeerd zyn en hoofddoek dragen.. ouders deden eerst moeilijk maar daarna accepteren ze het. hun band met hun ouders is nog steeds goed.. in het begin was het wel ff commentaar en het niet te willen accepteren maar uiteindelijk veranderd dat wel geloof me, het is een bekend probleem;)

alhoceima_maroc
14-12-2009, 10:03
Dag dames, Ik ben een nl meisje die al heel lang met de islam bezig is.... al vanaf 12 jarige leeftijd eigenlijk! Het begon in groep 8 er zat een turks meisje in de klas die niet naar de kinder disco mocht en ook niet op kamp, ik wou weten waarom en ging toen al boekjes uit de bieb halen! begon er steeds meer te lezen het was verslavend ik wilde steeds meer weten! toen kreeg ik mijn vriend...(marokkaans) ik vroeg of hij mij wou helpen! Hij wou dat niet omdat hij het allemaal onzin vond omdat hij zei ik ben op en nl meisje gevallen dus blijf ook zo! (ik vind dat afkomst wat anders is dan geloof!maar goed) (je kan gewoon op en top nl blijven en toch geloven in de islam) Ik bleef nog wel veel lezen maar had het een beetje aan de kant geschoven! heel fout!!!! uit eindelijk wou ik trouwen omdat een relatie haram is en al veel te lang had geduurd! (4,5 jaar) doordat ik mij steeds meer er in ging verdiepen kregen wij steeds meer ruzie! Wat uiteindelijk helemaal fout is afgelopen! Door veel te bidden heb ik weinig verdriet gehad in haalde daar rust en troost uit! IK heb mijn shahada nog altijd niet officieel gedaan ik heb met een paar vrouwen gedaan en vond dat altijd genoeg! ik doe het voor mij zelf en de meningen zijn daar over verdeeld of dit wel of niet word geaccepteerd! Nu mijn probleem: Ik wil heel graag een hijab dragen... ik ben er helemaal klaar voor! maar mijn ouders zullen het nooit nooit accepteren! voor jullie marokkaanse dames is dat moeilijk voor te stellen! maar mijn ouders hebben het mij heel duidelijk gemaakt en mijn papa heeft er heel veel om gehuild! en mij gevraagd dat nooit te doen! hij zou het zo erg vinden! ik weet niet wat ik hier mee moet!ik wil hun geen verdriet doen en pijn! het is echt heel rot om je vader die nooit huild om zoiets te zien huilen! zoveel doet het hem! dames advies svp..... als je er klaar voor bent moet je het doen;) het is groote stap die je neemt. en moge allah s.w.t je daarbij helpen. en je leiden, met de gene die allah s.w.t heeft geleid. je staat idd voor een moeilijke keuze, hellemaal omdat je je ouders geen pijn wil doen. maar mischien als je eenmaal je keuze hebt gemaakt. en jij gewoon even de verdriet negeert, en toch beleefd en meegegaand blijft met je ouders dat ze van gedachten veranderen. als ze zien dat jij er gelukkig mee bent zullen ze dat met de tijd vast accepteren. je moet ook weten dat het moeilijk voor je ouders is omdat zij niet islamitisch zijn en ineens hun dochter wel islamitisch is geworden. het is een proces. en blijf vooral goed contact hebben met je ouders;) ik wens je veel succes, en geduld met jouw keuze.

TISSEM.-
14-12-2009, 11:23

Als jij vind dat jouw tijd is gekomen meid, dan moet je het gewoon doen! Zoals Pikantje al zei: Als je vader echt om je geeft en suppeer veel van je houd zal hij hoe dan ook, vroeg of laat accepteren. Nu is het even wennen om te zien dat zijn bloedeigen dochter en hoofddoek draagt en gelooft in een geloof waar hij niet in gelooft maar met de tijd mee zal jij zelf ook merken dat er verandering zal komen. Dus als jij er klaar voor bent en het echt wilt gaan dragen. Gewoon doen meid!! Commentaar zul je krijgen van allerlei kanten maar daar moet je mee leren omgaan en op een gegeven moment zullen ze vanzelf ophouden vooral als ze merken dat het jouw toch niets doet wat anderen zeggen/vinden.. Geduld is een schone zaak.Veel succes!!

.Q.
14-12-2009, 12:30
Dag dames, Ik ben een nl meisje die al heel lang met de islam bezig is.... al vanaf 12 jarige leeftijd eigenlijk! Het begon in groep 8 er zat een turks meisje in de klas die niet naar de kinder disco mocht en ook niet op kamp, ik wou weten waarom en ging toen al boekjes uit de bieb halen! begon er steeds meer te lezen het was verslavend ik wilde steeds meer weten! toen kreeg ik mijn vriend...(marokkaans) ik vroeg of hij mij wou helpen! Hij wou dat niet omdat hij het allemaal onzin vond omdat hij zei ik ben op en nl meisje gevallen dus blijf ook zo! (ik vind dat afkomst wat anders is dan geloof!maar goed) (je kan gewoon op en top nl blijven en toch geloven in de islam) Ik bleef nog wel veel lezen maar had het een beetje aan de kant geschoven! heel fout!!!! uit eindelijk wou ik trouwen omdat een relatie haram is en al veel te lang had geduurd! (4,5 jaar) doordat ik mij steeds meer er in ging verdiepen kregen wij steeds meer ruzie! Wat uiteindelijk helemaal fout is afgelopen! Door veel te bidden heb ik weinig verdriet gehad in haalde daar rust en troost uit! IK heb mijn shahada nog altijd niet officieel gedaan ik heb met een paar vrouwen gedaan en vond dat altijd genoeg! ik doe het voor mij zelf en de meningen zijn daar over verdeeld of dit wel of niet word geaccepteerd! Nu mijn probleem: Ik wil heel graag een hijab dragen... ik ben er helemaal klaar voor! maar mijn ouders zullen het nooit nooit accepteren! voor jullie marokkaanse dames is dat moeilijk voor te stellen! maar mijn ouders hebben het mij heel duidelijk gemaakt en mijn papa heeft er heel veel om gehuild! en mij gevraagd dat nooit te doen! hij zou het zo erg vinden! ik weet niet wat ik hier mee moet!ik wil hun geen verdriet doen en pijn! het is echt heel rot om je vader die nooit huild om zoiets te zien huilen! zoveel doet het hem! dames advies svp..... Assalaam aleykoem warahmatullaahi wabarakatu. Alhamdulilaah, hoe vreemd dat ook klinkt misschien, dat jouw relatie met deze jongen is verbroken. Ik weet niet of je een goede band met je ouders hebt, maar wat ik jou aanraad is om met je ouders om tafel te gaan zitten en hen uit te leggen dat dit iets is wat jou gelukkig maakt en dat dit jouw karakter niet zal veranderen. Ook met hoofddoek blijf je hun kleine meid. Dit zou je tegen hen kunnen zeggen, Insha Allaah draaien ze dan een beetje bij, of denk je van niet?

lovesalah
14-12-2009, 13:04
dag dames, echt lief jullie reacties, maar praten is niet echt mogelijk met hun! als ze nou boos zouden reageren was het makkelijker maar als ze gaan huilen is het alleen maar moeilijker! ze willen er niks over horen! ik weet het voor jullie is dat mischien moeilijk voor te stellen! maar het is echt moeilijk!

.Q.
14-12-2009, 13:17
dag dames, echt lief jullie reacties, maar praten is niet echt mogelijk met hun! als ze nou boos zouden reageren was het makkelijker maar als ze gaan huilen is het alleen maar moeilijker! ze willen er niks over horen! ik weet het voor jullie is dat mischien moeilijk voor te stellen! maar het is echt moeilijk! Zuster, ik snap je heel goed. Ik droeg tijden een Hidjaab maar toen ik over ging naar een Khimar vond me moeder dat erg moeilijk. Ze werd er heel verdrietig van, Subhan Allaah. Nu, na ruim 2 jaar vind ze het nog steeds niet heel leuk maar ze heeft het wel geaccepteerd. Hoe oud ben je?

.Q.
14-12-2009, 16:19
21 Is het voor jou mogelijk om op jezelf te wonen indien je nog thuis woont? Misschien hebben je ouders wat ruimte nodig om aan het idee te wennen. Het is natuurlijk niet niks, zo'n verandering. Als je verhuizen te drastisch vindt, zou je eventueel bij een vriendin kunnen verblijven. Of lijkt je dit niks?

mstangerina
22-12-2009, 19:20
je hoeft niet persee een hijab te dragen om een goede moslima te zijn , natuurlijk is het aanbevolen maar je kan bijvoorbeeld ook een gewone hoofdoek dragen misschien vinden je ouders dat beter ? en anders moeten zij het accepteren

TISSEM.-
22-12-2009, 19:34
dag dames, echt lief jullie reacties, maar praten is niet echt mogelijk met hun! als ze nou boos zouden reageren was het makkelijker maar als ze gaan huilen is het alleen maar moeilijker! ze willen er niks over horen! ik weet het voor jullie is dat mischien moeilijk voor te stellen! maar het is echt moeilijk! Nee, voor mij ( ik spreek voor mezelf dan:p) is het eerlijk gezegd niet moeilijk voor te stellen. Er zijn ook veel dingen wat jullie normaal vinden en wij eigenlijk helemaal niet mogen binnen ons geloof maar door met elkaar te praten en niets vaan aan te trekken heeft het wel geholpen. Bij ons is het weer omgekeerd meestal WAS het zo dat het echt van belang was om een hoofddoek te dragen maar omdat ze het gewend zijn is het nu ook een beetje normaal geworden om een Marokkaande of Turkse zonder hoofddoek te zien.. Ik kan wel begrijpen dat je het moeilijk vind om je echt helemaal open te stellen aan je ouders, en ik weet ook dat als je ouders erom gaan huilen dat het je dan ook veel meer doet dan als ze er alleen maar boos om worden. Maar ach ja, het ligt eigenlijk ook een beetje aan jezelf. Ik denk dat je eens met Nederlandse dames moet gaan praten die dezelfde stap hebben genomen als jij. Want ik kan je wel begrijpen maar nooit helemaal precies. Heb jij ooit gehoord van de Palastijnse conferenties die worden gehouden? Je kan eens een keertjE even googlen wanneer er eentje plaats vind. Want ik ben daar eens een keertje geweest en dan kwamen er daar Nederlandse meisjes die dan gingen bekeren en de stap hebben genomen om een hoofddoeK te dragen en hun ouders daar echt moeite mee hadden. Sommigen werden zelfs verstoten! Misschien dat hun je kunnen helpen en je stimuleren.. Ik wens je echt heeeeeel veeel succes meid!:goedzo:

Roosje79
22-12-2009, 19:41
Om een goede moslima te zijn is niet alleen een hoofddoek belangrijk, vind ik. Maar ik begrijp wel dat je als Hollandse meer kracht wilt laten zien door een hoofddoek te dragen en zo te laten zien dat je 'een echte moslima' bent. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je ouders zich zorgen maken. Tegenwoordig wordt het meiden niet makkelijk gemaakt om hun hoofddoek overal te kunnen dragen, denk aan bepaalde branches in bepaalde werkvelden. En Hollanders zien de hoofddoek nog steeds als iets van onderdrukking, wat natuurlijk in veel gevallen niet klopt. Overtuig je ouders dat de Islam een goed geloof is en vrouwen niet onderdrukt bijvoorbeeld. Als ze er heel veel moeite mee hebben, wacht dan nog even met het dragen van een hoofddoek, maar blijf je wel bezighouden met het geloof. Trouw met een Islamitische man en begin daarna met het dragen van je hoofddoek. Ik denk dat je ouders er dan minder moeite mee zullen hebben. Je hebt dan je eigen leventje en kunt eigen keuzes maken.. Veel succes en sterkte... xx

Experience
23-12-2009, 00:34
Stuur eens een pm'tje naar dutchsaliha.

City_Sister
23-12-2009, 01:18
Dag dames, Ik ben een nl meisje die al heel lang met de islam bezig is.... al vanaf 12 jarige leeftijd eigenlijk! Het begon in groep 8 er zat een turks meisje in de klas die niet naar de kinder disco mocht en ook niet op kamp, ik wou weten waarom en ging toen al boekjes uit de bieb halen! begon er steeds meer te lezen het was verslavend ik wilde steeds meer weten! toen kreeg ik mijn vriend...(marokkaans) ik vroeg of hij mij wou helpen! Hij wou dat niet omdat hij het allemaal onzin vond omdat hij zei ik ben op en nl meisje gevallen dus blijf ook zo! (ik vind dat afkomst wat anders is dan geloof!maar goed) (je kan gewoon op en top nl blijven en toch geloven in de islam) Ik bleef nog wel veel lezen maar had het een beetje aan de kant geschoven! heel fout!!!! uit eindelijk wou ik trouwen omdat een relatie haram is en al veel te lang had geduurd! (4,5 jaar) doordat ik mij steeds meer er in ging verdiepen kregen wij steeds meer ruzie! Wat uiteindelijk helemaal fout is afgelopen! Door veel te bidden heb ik weinig verdriet gehad in haalde daar rust en troost uit! IK heb mijn shahada nog altijd niet officieel gedaan ik heb met een paar vrouwen gedaan en vond dat altijd genoeg! ik doe het voor mij zelf en de meningen zijn daar over verdeeld of dit wel of niet word geaccepteerd! Nu mijn probleem: Ik wil heel graag een hijab dragen... ik ben er helemaal klaar voor! maar mijn ouders zullen het nooit nooit accepteren! voor jullie marokkaanse dames is dat moeilijk voor te stellen! maar mijn ouders hebben het mij heel duidelijk gemaakt en mijn papa heeft er heel veel om gehuild! en mij gevraagd dat nooit te doen! hij zou het zo erg vinden! ik weet niet wat ik hier mee moet!ik wil hun geen verdriet doen en pijn! het is echt heel rot om je vader die nooit huild om zoiets te zien huilen! zoveel doet het hem! dames advies svp..... Mijn ouders vonden het verschrikkelijk toen ik hoofddoek ging dragen. Maar uiteindelijk zien ze wel in dat je er echt achter staat en dat er verder weinig veranderd. Ze zijn het nu gewoon gewend geraakt.

.CoCo.
23-12-2009, 01:28

als hij van je houdt, dan hoort zo'n keuze's van zijn dochter te accepteren.... leg het hem uit.. zeg dat dit is wat je wilt.... en dat dit je ook gelukkig maakt. en dit het geloof is waar in gelooft.. ga een serieus gesprek met hem aan en leg het hem allemaal uit.. je bent zyn dochter, uiteindelijk wil hy ook dat je gelukkig wordt. ik ken trouwens ook vele nederlandse meiden die bekeerd zyn en hoofddoek dragen.. ouders deden eerst moeilijk maar daarna accepteren ze het. hun band met hun ouders is nog steeds goed.. in het begin was het wel ff commentaar en het niet te willen accepteren maar uiteindelijk veranderd dat wel geloof me, het is een bekend probleem;) Precies :goedzo: