Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De straat ven Gibraltar...

Pagina's : [1] 2

rahmona
25-11-2002, 18:23

Ergens in Marokko, Mohammed zit op en stoel in een café, hij heeft vandaag weer niets te doen. Hij zucht als hij zijn glas thee oppakt en hem naar zijn mond breng. Wat is dit toch voor leven? heb ik hiervoor zolang moeten studeren? geen werk, geen inkomen, waarom is het leen zo hard. Hij dacht aan een van zijn vrienden. Deze was vorig jaar met eeb floekah(bootje) naar Spanje. Hij is daar goed aangekomen elhamdoulilah, en werkt daar nu. Hij belt me af en toe op om even bij te kletsen. Hij had het goed daar, even wennen in het begin maar nu gaat alles goed. Dit jaar zou hij naar Marokko komen, hij had z'n papiertjes op zak. Mohammed denkt de laatste tijd vaak om ook maar zijn geluk te beproeven in Spanje. Hij zou dan kunnen werken en voor zijn ouders, broers en zussen kunnen zorgen. Nadat hij zijn thee op had stond hij op en liep richting huis. Hij zag dat zijn buren waren aangekomen, deze komen uit Nederland....Zou Rachid weer een nieuwe auto hebben? vorig jaar had hij een splinter nieuwe mercedes..Hij vertelde me dat hij volgend jaar een nieuwe zou halen, ik dacht bij me zelf, tuurlijk koop jij maar een nieuwe auto terwijl je broeder hier al blij is als hij nieuwe schoenen kon kopen. Mohammed baalde hier ontzettend van, Rachid was een jaar jonger, en kijk wat hij allemaal heeft, en wat heb ik? Vandaag kwam de vriend van Mohammed als het goed is aan. Mohammed was verheugd om zijn vriend weer te zien. Zou hij veranderd zijn? Na uren te hebben gewacht voor de deur ag hij eindelijk een auto aanrijden. Tot zijn grote verbazing stapte zijn beste vriend Said uit. Zo die had het gemaakt in Spanje, moet je eens kijken wat voor auto hij had meegenomen, hij zag er verzorgd uit....Mohammed voelde een steek van jalouzie opkomen... Zijn vriend bleef vier weken, het was gezellig.ze gingen veel uit samen, hij hoefde voor niets te betalen, Said stond erop om alles te betalen, als ze ergens met de auto lang reden, keken er nieuwsgierige meiden om en glimlachte naar mijn vriend, terwijl ik..nou ik wat heb ik? Na dat Said vertrok, bleef Mohammed weer alleen. Alles werd weer hetzelfde, de hele dag zitten niksen...... Na maanden kreeg Mohammed eindelijk goed nieuws, zijn oom uit Frankrijk stuurde hem geld zodat hij met een floeka(bootje) naar Spanje kon gaan. Helemaal opgewonden van blijdschap wachtte hij af op de dag dat hij hier wek kon, weg uit dit land, waar niets te doen is. Op naar het land die mijn dromen waar zullen maken.......... Vandaag was het dan zover....s'avonds vertrokken ze met een stuk of twintig man.....na uren op zee...ze bestierven zowat van de kou, begon het bootje hevig te schudden, het was heel slecht weer....Mohammed wist niet wat er gebeurde.......... De volgende dag, op het Spaanse kust......lagen er lijken van sommige pasagiers...Mohammed was daar een van.....

berbertje00
25-11-2002, 18:27
AH, wat erg, maar het is de waarheid Een kennis van mij is miskien ook omgekomen, onder weg. Dat allemaal omdat ze een goede toekomst willen, ik heb er geen woorden voor

Tnawie
25-11-2002, 18:48
Toen ik de boot uitkwam in Tanger, moest ik al huilen, toen ik de situatie van de bedelende kinderen daar zag. toen ik in aankwam in warzazat, bleef ik twee en halve weken thuis(nie naar buiten geweest) door wat ik onderweg zag, ik durfde nie meer naar buiten, ik durfde nie te zien hoe slecht die mensen t daar hebben. k kon het daar nie volhouden, en vloog gelijk terug naar nederland, en nu durf ik nie meer naar maroc te gaan.

rahmona
25-11-2002, 18:56
Het is echt vreselijk, ik bedoel sommige van ons doen echt oogkleppen op of zien het wel en hebben er schijt aan....wat er daar gebeurt is gewoon met geen woorden te beschrijven, mensen daar worden tot het uiterste gedreven door mensen die vanuit het buitenland komen met hun dure auto's en kleding, ze kiezen er dan voor om ook hun geluk te beproeven.........en helaas heeft dit niet altijd goeie gevolgen

flexiegirl
25-11-2002, 20:14

Salaam, Elhamduliallah kijk wat wij allemaal hebben en nog is men niet tevreden of doet z'n best niet en gaat de verkeerde kant op. Machallah. Ma3a salamaaa :zwaai:

rahmona
25-11-2002, 23:54
Ik hoop dat god osn vergeeft dat wij onze broeders en zusters tot dit drijven........het gebeurt helaas te veel

RaZer
26-11-2002, 00:39
Daarom vind ik het ook niet zo leuk om naar Marokko te gaan. De meeste gaan daar met mooiste auto waarmee ze hier niet eens rijden, Kopen kleren die ze alleen in Marokko dragen en ga zo maar door. Ik kan daar niet tegen. En dat allemaal om maar op te vallen ofterwijl KIJK wat ik heb.. SCHANDE vind ik het. Als je naar Marokko ga doe dan normaal. Ok misschien nieuwe auto maar ga niet met keiharde muziek en raam open rondrijden (of dak open) Doe gewoon normaal. Verschil tussen ons en hen is al groot maak die niet groter maar probeer kleiner te maken door gewoon normaal te doen. Ik hoor hier veel Marokkanen zeggen van ik ben trots op dat ik marokkaan ben etc. De echte marokkanen zitten niet hier in nederland maar in Marokko. Zij zijn pas HARD. Wij hebben geluk dat we tenminste een toekomst kunnen bouwen en nog zijn er mensen die daar niet van proftiteren. Door toch voor de verkeerde pad te kiezen, maar dat is een ander verhaal. Zo dat is eruit!! :zwaai:

Tnawie
26-11-2002, 00:48
Origineel gepost door RaZer Daarom vind ik het ook niet zo leuk om naar Marokko te gaan. De meeste gaan daar met mooiste auto waarmee ze hier niet eens rijden, Kopen kleren die ze alleen in Marokko dragen en ga zo maar door. Ik kan daar niet tegen. En dat allemaal om maar op te vallen ofterwijl KIJK wat ik heb.. SCHANDE vind ik het. Als je naar Marokko ga doe dan normaal. Ok misschien nieuwe auto maar ga niet met keiharde muziek en raam open rondrijden (of dak open) Doe gewoon normaal. Verschil tussen ons en hen is al groot maak die niet groter maar probeer kleiner te maken door gewoon normaal te doen. Ik hoor hier veel Marokkanen zeggen van ik ben trots op dat ik marokkaan ben etc. De echte marokkanen zitten niet hier in nederland maar in Marokko. Zij zijn pas HARD. Wij hebben geluk dat we tenminste een toekomst kunnen bouwen en nog zijn er mensen die daar niet van proftiteren. Door toch voor de verkeerde pad te kiezen, maar dat is een ander verhaal. Zo dat is eruit!! :zwaai: eidelijk iemand die mij begrijpt, ik loop ook meestal in mn djelaba daar in maroc omdat ik niemand wil jaloes maken met mn kleren. k vind het gewoon moeilijk daar, als k met vrienden uit ga en wat ga drinken dan weet k al nie wat ik moet doen. Als ik ga tracteren dan denken zij, shit die man heeft geld en als k hun laat betalen dan vind k het weer zielig. k weet gewoon nie wat te doen, daarom was k de laatste keer dat k in maroc was 2,5 weken alleenmaar thuis gebleven en nie naar buiten geweest.

RaZer
26-11-2002, 00:53
Origineel gepost door TNAwie eidelijk iemand die mij begrijpt, ik loop ook meestal in mn djelaba daar in maroc omdat ik niemand wil jaloes maken met mn kleren. k vind het gewoon moeilijk daar, als k met vrienden uit ga en wat ga drinken dan weet k al nie wat ik moet doen. Als ik ga tracteren dan denken zij, shit die man heeft geld en als k hun laat betalen dan vind k het weer zielig. k weet gewoon nie wat te doen, daarom was k de laatste keer dat k in maroc was 2,5 weken alleenmaar thuis gebleven en nie naar buiten geweest. waarom ga je niet naar Internet Cafe :D nee geintje.. Ik snap wat je bedoel!! Het hele jaar door zijn ze hier niks en week voor Marokko kopen ze een nieuwe auto en kleren en zijn ze DE MAN. Tenminste dat denken ze dan. Te triets voor woorden vind ik het.

RaZer
26-11-2002, 00:54
Origineel gepost door Kadir Ff serieus, ik laat hun altijd betalen:p wat is er, ik ben toch de gast:D Jij hebt geen keus :D zij moeten wel voor je betalen :D

rahmona
26-11-2002, 10:50
He he einedlijk, iemand die het achterliggende gedachte van dit verhaal begrijpt, dit verhaal heb ik maar verzonnen maar het gebeurt in werkelijkheid helaas........Toppie Tnawie en Raza, ben trots op julie...:zwaai:

RaZer
26-11-2002, 13:08
Origineel gepost door rahmona He he einedlijk, iemand die het achterliggende gedachte van dit verhaal begrijpt, dit verhaal heb ik maar verzonnen maar het gebeurt in werkelijkheid helaas........Toppie Tnawie en Raza, ben trots op julie...:zwaai: Dank je Dank je :) maar nogmaals en ik zie dat dat vaker gebeurt het is RaZer en niet Raza. :D Of bedoelde je het als een bijnaam :D :zwaai: Ps: wel goed verzonnen :goedzo:

Liefste
26-11-2002, 13:44
Mooi verhaal. Ik heb daar ook zo'n hekel aan. Dan gaan effe die marokanen stoer en zogenaamd rijk zijn. Terwijl ze hier in Nederland ook niks hebben. En meestal van een laag loontje leven of een uitkering. ALs ik met me ouders naar marokkko gaan dan nemen we juist allemaal kleren en zo mee voor de kinderen. Zodat we ze ook een beetje gelukkiger worden. En niet te pronken met onze spullen wat schiet ej daar nou mee op?????

RaZer
26-11-2002, 13:45
Origineel gepost door Nesma Mooi verhaal. Ik heb daar ook zo'n hekel aan. Dan gaan effe die marokanen stoer en zogenaamd rijk zijn. Terwijl ze hier in Nederland ook niks hebben. En meestal van een laag loontje leven of een uitkering. ALs ik met me ouders naar marokkko gaan dan nemen we juist allemaal kleren en zo mee voor de kinderen. Zodat we ze ook een beetje gelukkiger worden. En niet te pronken met onze spullen wat schiet ej daar nou mee op????? Te laat hahaha :haha: Alleen ik en TNAwie mogen met de eer strijken nee geintje... je heb helemaal gelijk ;) :D En goed dat jullie dat doen :goedzo:

Liefste
26-11-2002, 13:51

Oke dan, ik dacht al maar hoor ik er nu ook bij????? please ik wil ook.

Pagina's : [1] 2