Bekijk originele versie : wie weet er een leuke cadaeu?????????
soumayagirl
14-06-2004, 21:39
a salaam oea3ikom
ik ga binnenkort inschallah op vakantie naar marokko en ik heb daar een nicht die getrouwd is.....nou weet ik echt niet wat ik moet geven als cadeau
wie van jullie heeft leuke ideetjes???????
alle tips zijn welkom
wa salaam oeala3ikom
misstomatisch
14-06-2004, 22:02
Origineel gepost door soumayagirl
a salaam oea3ikom
ik ga binnenkort inschallah op vakantie naar marokko en ik heb daar een nicht die getrouwd is.....nou weet ik echt niet wat ik moet geven als cadeau
wie van jullie heeft leuke ideetjes???????
alle tips zijn welkom
wa salaam oeala3ikom
Hoe duur mag het zijn???????????????????
Met geld zijn ze in marokko altijd blij ;) . Je kunt ook denken aan mooie zilveren/gouden sieraden. Of een takshita :) . Vinden de meiden in MAROC altijd leuk.
:zwaai:
miss_mimi
15-06-2004, 11:06
wat vinden ze in marokko nou niet leuk!!
Soumya_88
15-06-2004, 15:43
Inderdaad, sieraden zijn daar erg in trek, vooral als het uit Europa komt!!! Wat ik zelf heel mooi vind is een zilver kettinkje met een naamplaatje of tegenwoordig kun je er ook een foto op laten drukken, je kan het zo gek niet bedenken. Op z'n verjaardag kreeg mijn broer een t-shirt met een foto van hem en z'n vrouw (van hun bruiloft) erop, klein maar wel leuk. gebruik gewoon je fantasie, daar vinden ze alles toch mooi....
Soumya_88
15-06-2004, 15:45
dat shirt mag je ff achterwege laten hoor, het was maar om je een beetje inspiratie te geven :maf3:
tetouan_girls
15-06-2004, 16:33
een gouden hanger, of gewoon geld. Daar zeggen ze in marokko echt geen nee tegen :D
soumayagirl
15-06-2004, 16:45
a salam oelaikom
bedankt voor jullie reacties.....maar geld geef ik zekr niet( dat vind ik persoonlijk niet leuk)
En helaas sieraden kan ik ook nier geven omdat zij niet van sieraden houdt ....dus geld en sieraden valt zekr af!!!!!!!
inschallah hebben jullie nog andere leuke tips/ideetjes....!!!!!!!
wa salaam oe3alikom,
Misschien een mooie beeld met koraan er op?
Of zo een schilderij ?
Of een leuk thee servies ?
soumayagirl
15-06-2004, 16:56
Origineel gepost door Fadilah
Misschien een mooie beeld met koraan er op?
Of zo een schilderij ?
Of een leuk thee servies ?
ja dat is best leuk ja....... !!!!
thx girl
nog meer leuke ideen dames....de leukste pik ik eruit en zal ik inschallah mee naar marokko meenemen....!!!!
ps. zelf dacht ik aan schoonheidsppullen, is dat iets??????????/
wa salaam oealaikom
Ja je zou natuurlijk ook een lekker ruikertje kunnen geven ...... wat dan ook in een mooi flesje zit :)
Uhm wat zou ik zelf mooi vinden.... Uhm typisch marokkaanse spulletjes voor in huis/keuken .......
Blijft moeilijk....
Ik wens je heel veel succes met het kiezen van het perfecte kado :)
hennaaja
15-06-2004, 18:00
cadeautips (Bericht #)
Salaam alaikoem dames,
Wat Ontzettend ONorigineel allemaal. Je geeft toch geen geld of sieraden aan iemand als huwelijksgeschenk? Je geeft toch iets persoonlijks. Wat weet je van haar? Waar houdt ze van? Wat heeft ze nodig.
Koop (bij de V&D) zo'n leuke cadeautas of cadeaudoos en vul die met alles wat ze kan gebruiken. Of een grote wasmand (achteraf ook nog handig) en vul die met allemaal kleine of grote dingen.
Koop een mooie nachtjapon, een badjas met haar naam erop, een boek over het huwelijk in de Islam !!! Dan weet ze waar ze mee bezig is. In het arabisch is genoeg te vinden. Een leuk dekbedovertrek (niét die met al die franjes, alhoewel... in Marokko zullen ze dat prachtig vinden). Bedenk wat ze nodig kan hebben, en geef er een persoonlijk tintje aan door er een gedicht bij te doen, een kaartje, een verhaal in een fotolijstje, of door er een naam op te laten borduren of ergens in te laten graveren. Gebruik je fantasie!! Wees origineel. Geef GEEN geld. Zo saai.
Geef iets, wat over 10 jaar nog ergens in haar huis te vinden is, waarvan ze kan zeggen: Dit heb ik van mijn nichtje gekregen toen ik ging trouwen. Geen geld!!!
Succes!!
hennaaja
15-06-2004, 18:10
Origineel gepost door Fadilah
Ja je zou natuurlijk ook een lekker ruikertje kunnen geven ...... wat dan ook in een mooi flesje zit :)
Uhm wat zou ik zelf mooi vinden.... Uhm typisch marokkaanse spulletjes voor in huis/keuken .......
Blijft moeilijk....
Ik wens je heel veel succes met het kiezen van het perfecte kado :)
Precies!! Een geurtje erbij (in de mand of cadeaudoos en dan mooi inpakken) En een mooie vaas voor thuis, een mooi kunstwerk (Arabische Kalligrafie is prachtig) Een (kleine) keukenmachine, een servies, weet ik veel. Bedenk het maar. Wat kan iemand in zn huis/ keuken gebruiken?
Ik weet dat de twee favoriete cadeaus van mijn getrouwde nicht de volgende waren: een snelkookpan en een mooi handgeblazen glazenset. Prachtig dat laatste. En een geurtje is altijd goed voor ERBIJ!! Ik zou zeggen, loop de stad in en bereken hoeveel geld je kwijt wilt, en ga dan inkopen doen!!!
SUCCESSSSSSSSS
hennaaja
de ideeen van jou zijn ook super!
denk dat de topic startster hier vast wel wat mee kan .......
Nadia_Antwerpen
15-06-2004, 19:37
of een mooi sexy satijnen negligé? daar heeft de man dan ook wat aan! :haha:
soumayagirl
17-06-2004, 19:49
Origineel gepost door hennaaja
cadeautips (Bericht #)
Salaam alaikoem dames,
Wat Ontzettend ONorigineel allemaal. Je geeft toch geen geld of sieraden aan iemand als huwelijksgeschenk? Je geeft toch iets persoonlijks. Wat weet je van haar? Waar houdt ze van? Wat heeft ze nodig.
Koop (bij de V&D) zo'n leuke cadeautas of cadeaudoos en vul die met alles wat ze kan gebruiken. Of een grote wasmand (achteraf ook nog handig) en vul die met allemaal kleine of grote dingen.
Koop een mooie nachtjapon, een badjas met haar naam erop, een boek over het huwelijk in de Islam !!! Dan weet ze waar ze mee bezig is. In het arabisch is genoeg te vinden. Een leuk dekbedovertrek (niét die met al die franjes, alhoewel... in Marokko zullen ze dat prachtig vinden). Bedenk wat ze nodig kan hebben, en geef er een persoonlijk tintje aan door er een gedicht bij te doen, een kaartje, een verhaal in een fotolijstje, of door er een naam op te laten borduren of ergens in te laten graveren. Gebruik je fantasie!! Wees origineel. Geef GEEN geld. Zo saai.
Geef iets, wat over 10 jaar nog ergens in haar huis te vinden is, waarvan ze kan zeggen: Dit heb ik van mijn nichtje gekregen toen ik ging trouwen. Geen geld!!!
Succes!!
wa al3aikom a salam
maschallah... echt leuk bedacht
ik ga inschallah zoiets doen....thx girl
wa salaam oe3laikom
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.