Bekijk originele versie : Afvallen en borstvoeding
oum7oudayfa
11-12-2009, 20:01
titel zegt het al. Ik wil dus afvallen , maar ik geef ook borstvoeding. Tot nu toe lukt het mij niet echt:( . Wil graag sporten, maar een sportschoolzit er niet in, zorg voor de kids ed
wie heeft er tips voor me????
en wie heeft precies hetzelfde misschien kunnen we het samen doen
moslimaaatjuh
12-12-2009, 21:56
Dit is het ergste wat je kunt doen als je borstvoeding geeft. Als je afvalt maakt je lichaam meer afvalstoffen aan en die zitten dan in heel je lichaam. En alles wat je eet of drinkt gaat naar je kind. Dus omdat jij niet meer goed eet gaan er nu ipv voedingstoffen, afvalstoffen naar je baby. En dat is heel ongezond voor je baby. Dus stop met afvallen of geef geen borstvoeding meer. Want ik heb het in mijn omgeving gezien, een tante van mij begon gelijk met afvallen en haar baby is nu 1,5 jaar en hij word vaak in het ziekenhuis opgenomen. De reden hiervoor is nog niet bekend maar ik durf te wedden dat het door haar komt, vooral omdat ze in een korte tijd heel skinny is geworden. Dus ik geef je een tip stop met afvallen of stop met borstvoeding geven.
Dit is het ergste wat je kunt doen als je borstvoeding geeft. Als je afvalt maakt je lichaam meer afvalstoffen aan en die zitten dan in heel je lichaam. En alles wat je eet of drinkt gaat naar je kind. Dus omdat jij niet meer goed eet gaan er nu ipv voedingstoffen, afvalstoffen naar je baby. En dat is heel ongezond voor je baby. Dus stop met afvallen of geef geen borstvoeding meer. Want ik heb het in mijn omgeving gezien, een tante van mij begon gelijk met afvallen en haar baby is nu 1,5 jaar en hij word vaak in het ziekenhuis opgenomen. De reden hiervoor is nog niet bekend maar ik durf te wedden dat het door haar komt, vooral omdat ze in een korte tijd heel skinny is geworden. Dus ik geef je een tip stop met afvallen of stop met borstvoeding geven.
Wilde precies hetzelfde zeggen. Het is verschrikkelijk slecht voor je kind.
Je kan wel gezond blijven eten en zo afvallen en als je gezond eet en afvalt dan komen er geen schadelijke afvalstoffen opspelen, zoals dat wel gebeurd bij dieeeten en slecht voedsel/weinig voedsel.
Tijdens de borstvoedingsperiode is extra energie nodig voor de productie van melk. Voor een deel wordt deze energie gehaald uit het extra aangelegde vet uit de zwangerschap. Het blijkt echter, dat veel vrouwen een heel efficiƫnte manier hebben om nu met hun energie om te gaan. Erg veel meer eten dan normaal hoeft dan ook niet.
Om af te vallen moet altijd minder energie genuttigd worden dan er nodig is. In het geval van borstvoeding wordt een limiet aangehouden van 1 pond per week. Door zo – geleidelijk – af te vallen, komt de melkproductie niet in gevaar. Te snel vermageren zou de melkproductie kunnen doen verminderen. De kwaliteit van de melk blijft echter altijd gehandhaafd.
Een ander nadeel van sterk afvallen in deze periode, naast vermindering van de melkproductie, kan zijn dat er extra afvalstoffen uit het vetweefsel in de bloedbaan van de moeder kunnen komen, waarna ze uiteindelijk in de melk terecht kunnen komen. In hoeverre dit schadelijk is voor de baby is niet helemaal te zeggen. De hoeveelheid afvalstoffen die opgeslagen is in vetweefsel verschilt van persoon tot persoon en is afhankelijk van het voedingspatroon in het verleden. Wel blijkt uit onderzoek dat het geven van borstvoeding bescherming biedt tegen de schadelijke effecten van afvalstoffen in de moedermelk.
Toch is het verstandig om ervoor te zorgen dat de hoeveelheid afvalstoffen in de melk niet toeneemt door extreem afvallen. De effecten op lange termijn zijn nog niet onderzocht. Overigens vindt de grootse belasting van schadelijke stoffen bij de baby plaats tijdens de zwangerschap.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.