Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie o wie...!??!!!! IK WORDT ER PSYCHISCH VAN!!!!!!!

Pagina's : [1] 2

LZN
25-11-2002, 14:51

asaal ou-3leikum allemaal, ik heb een GIGANTISCH probleem... elke dag heb ik er koppijn van, ik kan niet meer normaal eten, ik slaap slecht, nix interesseert me meer, ik kan aan nix anders denken dan dit..!!! Ik hoop dan ook op raadvolle reacties. Ik ben een jongen van 21 en ben bijna klaar met mijn school... Mijn probleem is namelijk dit... Ik heb sinds ongeveer anderhalf jaar een vriendin in Tanger, en het was/is de bedoeling dat zij mijn vrouw wordt. Iedereen weet er vanaf, mijn ouders en broers, haar ouders en broertjes en nog wat ooms en tantes... MAAR... ik heb ook een NL vriendin (normale vriendin) waar ik helemaal verliefd op ben en zij ook op mij... Zij weet van mijn vriendin in Tanger af. Maar ik was van plan om in de kerstvakantie naar Marokko te gaan en misschien te verloven..., maar ik ben er zo onzeker van geworden sinds ik me besefte dat ik misschien wel met die NLse verder wil. Zij is is ook moslim geworden, is goed opgeleid, ik ken haar zoals ik niemand anders ken (behalve m'n ouders dan) en ze kent mij zoals niemand mij kent... ik hoef meestal niet eens te zeggen wat ik wil en ze begrijpt het al. Net als de vorige keer, waren we in een cafe van een vriend van mij, en ze trok haar jas uit. Daaronder had ze een wollen jurk aan. En er was een hele groep met marokkaanse jongens daar een beetje aan het poolen enzo. Maar toen ik haar aankeek op het moment dat ze haar jas uit wilde doen, begreep ze dat ik dat niet erg op prijs stelde en hield ze de jas aan, hoe warm ze t ook had. Ze zegt dat ze niet zou weten hoe ze verder moet als ik voor de ander koos en dat ik de enige ben met wie ze verder wil. Een NLse jongen wil ze niet, zeker als hij geen moslim is, en bij een andere moet ze weer helemaal opnieuw beginnen, zegt ze. Dus zou ik voor haar moeten kiezen. Ik heb dit alles ook tegen mijn moeder verteld en zij heeft gezworen dat ze het mij niet zou vergeven als ik voor de NLse koos. Dat andere meisje is namelijk ook helemaaaal verliefd op mij (niet om mijn papieren!!), ook hoog opgeleid (studeert Economie), maagd, ik ken haar ook goed (ze is me nichtje... :eek: ), kent mij goed, en ze is het oog van mijn moeder, als ik haar niet kies wordt mijn moeder ECHT HELEAAAAAAALLLLL GEKK!!! Dat springt ze liever van een flat dan dat ze haar ziet lijden... Dat NLse meisje heeft ook met mijn broer gepraat en uitgelegd hoe het zat en alles en die zei dat hij er helemaal 100% achter ons zou staan, ware het niet dat ik een famillierelatie verbreek en het feit dat ik zolang gewacht heb. Dit omdat ik al veel langer twijfel. Ik heb ook met een andere broer van me gepraat en hij heeft meegemaakt hoe het is om 'gedumpt' te worden. Hij heeft nu nog veel pijn. En bij hem was het al 4 jaar geleden, ik wil me dan niet eens voorstellen hoe me vriendin dan zich zal voelen. Daar komt ze echt nooit overheen!!! Hij zei ook dat hij er helemaal achter zou staan als ik niemand anders mijn woord had gegeven. En dat begrijp ik ook wel. HELP ME, VAAK LIG IK GEWOON IN M'N BED TE HUILEN VAN ONZEKERHEID!!!!! Ik wil geen dingen met m'n lichaam doen die haram zijn, maar soms kom ik aardig in de buurt..!! Maar die hoge flat lijkt soms wel mijn enige oplossing, maar denk bedenk ik me dat ik dan nog verder van huis ben....

jawhara1
25-11-2002, 15:01
Die nl vriendin volgt ze de islam voor jou of voor haar zelf ??? En hoe wil je je kinderen opvoeden op zijn nederlands of marokaans (islam) .Zouden je ouders het aanvaarden als je toch voor de nl meisje kiest . Hoe gaan ze met elkaar praten ??? Ik denk dat je gewoon moet beginnen met een aantal vragen aan jezelf te stellen en kijk hoe wat het antwoord daarvan zal zijn . mijn keuze zou gaan voor het marokaans meisje . Maar het is jij die beslist . Ik wens je veel moed toe

mimi_tangaouia
25-11-2002, 15:08
dit is een hele moeilijke situatie je moet voor je zelf kijken wat je er aan hebt zet alle goede en slechte puntne op een rijtje van beide dames en maak de balans op rn probeer daarmee je ouders en je omgeving ervan te overtuigen dat dat gene het beste voor je uiteindelijk trouw jij en niet je ouders ik zou zeggen volg je hart trouwens als je nietmoslim bekeerd tot moslim krijg je alleen maar azhar van aalah (swt), omdat je iemand bekeerd heb tot de islam vergeet dat niet ik wens je veel succes en die flat is helemaal geen oplossing liefs mimi

stardust
25-11-2002, 15:09
Wauw egt een moeilijke keuze en dat op jouw leeftyd je bent nog veelste jong man. Maar ja als jij denkt dat je er aan toe bent........... ZUcht ja wat moeten we je adviseren echt supermoeilijk.. MAar ik moet wel eerlijk toegeven dat als je naar andere multi relaties gaat kijken dat de maroc. man het niet uithoudt bij de vrouw van andere afkomst. Kijk naar al die halfbloedjes nix op tegen maar het is wel sneu voor die kinderen Check alleen al op deze site die mensen zijn m3sken verdwaald als het ware (Figuurlijk) Je moet met veel dingen rekening houden en ik zou je adviseren om de keus uit te stellen je bent ook maar pas 21 En iedereen is er van op de hoogte dus je hoeft niet sneaky te doen nou veel courage en luck

somisandkomis
25-11-2002, 15:14

salaam Wat een ellende allemaal, ik zou als ik jou was voor dat Nederlandse meisje kiezen , is toch moslima geworden. Het is tegenwoordig heel erg moeilijk om een meisje uit Marokko te halen , je moet een baan hebben en een hoog inkomen en nog veel meer. Als ze komt is het maar de vraag of ze wel gelukkig wordt in Nederland zonder ouders .de meeste vrouwen die ik ken zijn zeer ongelukkig, ze denken steeds maar aan hun familie die ze hebben achtergelaten. Je moeder is tegen een huwelijk met een nl. meisje maar ze vergeet wel dat dat nl. meisje moslima is geworden ! De meeste meiden uit Marokko zijn niet praktizerend, dat is al een minpunt. Het belangerijkste is dat je jij gelukkig wordt , je moeder draait wel bij als hij haar uitlegd dat het zeer moeilijk is om een vrouw uit Marokko haalt en het kost ontzettend duur, bruidschat , bruiloft enz.. En de vraag is of ze wel gelukkig wordt hier????????? Ze kan de taal niet , ze moet de taal leren en er zijn veeeeel moeilijkheden die ze zal ondervinden in dit land. Trouw met dat nl meisje en wacht af als het helemaal niet gaat tussen jullie Bv, cultuurverschil , dan kan je altijd een vrouw uit Marokko halen , je bent nog jong en je hebt een heel leven voor je. het komt ook vaak voor dat als je met een nicht trouwt bv. volle nicht dat je zieke kinderen krijgt , erfelijke ziektes b.v stofwisselingsziektes en fouten in de genen. Denk aan je zelf en als je moeder een echte moslima moet je jou niet chanteren , want dat is haram , chantage en onderdrukking is haram in de islam!!!! Ik hoop dat ik je een beetje wegwijs heb gemaakt. Moge ALLAH je leiden en beschermen tegen het kwade. Wa salaam

jawhara1
25-11-2002, 15:16
Dus met andere woorden ze volgt ze de islam alleen als met u is? Tenzij ik het verkeerd begrepen heb. En je zegt zelf toch dat je voor haar wil kiezen . Bekijk het zo wie gaat er met haar trouwen jij of je ma .Maar je moet je ma natuurlijk de rug niet toekeren .Je begrijpt toch waarom ze niet wil dat je met een nl meisje trouwt. Trouw pas met haar als je zeker weet dat je moeder het je zal vergeven. Want stel je voor dat ze het je nooit vergeeft ????

stardust
25-11-2002, 15:18
Chill gewoon je doet alsof je de keus vandaag moet maken (hoop t niet voor) Luister als het maktoeb is dat je met je nl. vriendin het leven deelt dan zal dat gebeuren en anders niet. Ik denk/hoop dat deze gedachte je in elk geval een beetje gerust moet stellen.

riffiwarior
25-11-2002, 15:23
nou belisma ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt alleen wisten er bij mij nog niet zoveel mensen er vanaf, mijn mening is als volgt: ik raad je aan om met dat nl. meisje te gaan als ze echt vannuit haar hart wil bekeren dus niet alleen omdat ze van je houdt. ik raad je dit aan omdat jullie elkaar beter zullen begrijpen omdat jullie in hetzelfde land opgegroeid en delen de nederlandse cultuur, terwijl meisjes uit marokko een heel ander denkbeeld hebben en het verschil in cultuur vaak te groot is.

MrEsco
25-11-2002, 15:43
Sorry als het zo onbeleefd over komt, maar als er al bepaalde dingen zijn gebeurd waardoor het NL-meisje de indruk heeft gekregen dat er een toekomst is tussen jullie dan moet je gewoon eens wakker worden en je verantwoordelijkheid nemen. Je keuze staat al vast maar door je angst voor moeilijke tijden houdt het je tegen om verder te gaan. Maar dat is het leven, moeilijke beslissingen, moeilijke tijden. De test die Allah ons laat doen is niet gemakkelijk maar met een sterke Dien (geloof) van de islam wordt het gemakkelijker. Geef je over aan Allah swt en hij helpt je. Ga van het goede uit, als NL-meisje echt een moslima wilt worden moet je haar ook zo zien en haar helpen om er eentje te worden. Tegenover je ouders moet je niets anders dan eerlijkheid zelfe zijn. Door te praten met een imam zal het je al een rugsteun geven om tenminste al duidelijk te maken dat het niets zal worden met de MA-meisje. Als je het goed en eerlijk overbrengt dan hebben je ouders niets anders dan het te accepteren wat mischien niet meteen zal gebeurden maar... Dat is een probleem minder... Volgende probleem is het afvragen of NL-meisje aan de eisen voldoet a) Neem een vrouw die de religie praktiseert (religieuse standvastigheid) b) Haar schoonheid c) Welvaart d) Naam (goede familie) Als zij aan deze eisen kan voldoen staat er niet veel in de weg om niet te trouwen. Er zijn heel veel hadith's over het huwelijk dus ik zou zeggen, zoek het eens uit... Dan komen we bij het derde probleem en ik kan je niet zo helpen met deze advies behalve dat je veel zal moeten praten met je ouders en familie... De cultuur verschil, we weten allemaal dat de marokkaanse cultuur niet een van de gemakkelijkste is en we weten dat sommige tradities geen oorsprong kennen in de islam maar wat we zeker wel moeten doen is het RESPECTEREN van de ouders. Wat betreft het instemmen van je ouders of haar ouders, Als ouders van het meisje weigeren en het meisje stem in, dan is er momenteel geen oplossing daarvoor. In een islamitische staat wel, het meisje kan haar zaak aan de rechter voorleggen. In het westen is het gebruik van een imam het beste, deze kan de ouders meer over de rechten van de vrouw in de islam vertellen en hun proberen over te halen om het recht van hun dochters na te streven. Ouders die wat kennis beschikken over de islam, zullen nooit het wil van hun dochter weigeren. Dit integendeel tot anderen. Nou dat was het een beetje, ik heb je hopelijk niet al te veel verveeld en Inscha Allah komt alles goed... Moge Allah je helpen bij moeilijke beslissingen MrEsco

dinara
25-11-2002, 15:57
Salaam, wat een pijnelijke verhaal zeg! Het is een moilijke verhaal, maar iets met jezelf doen dan ben je zeker zwak, er is iets groots waavoor we hier in deze wereld staan en leven, namelijk de liefde voor Allah, ik weet hoe moilijk het is, ik voel mee gewoon, Je moet eerlijk zijn tegen jezelf en anderen, je zal pijn doen zowel aan die Nederlandse als je nichtje als je iemand van hun kiest, Kies wat je hart wil, maar ik zou zeggen dan zou je je moeder pijn doen, ik weet zelf niet wat ik moet zeggen, ik weet wat ons ouders voor ons betekenen, maar probeer een keer alles aan je moeder uit te leggen, mischien als ze je tranen ziet dan ziet ze wat je precies voelt, probeer met haar te praten en alles uit te leggen, ik hoop van harte je te geven wat je wil, en doe alstublieft geen gekke dingen, je weet voor wie we leven ; voor Allah en niemand anders, het beste toegewenst, en laat van je horen wanneer ensallah het allemaal voorbij is, wallah ik zie het voor me, ensallah komt het goed,

sherine
25-11-2002, 16:05
je bent echt stupid ik vind het een beetje verdrient denk ik.je had je trouw beloofd aan een marokkaanse en dacht dat je wel even een avontuurtje kan hebben met de nederlandse..zo te horen is dat helemaal verkeerd uitgepakt...ik hoop dat andere van jouw leren. zo te horen is het echte liefde tussen jouw en je meissie jullie hebben veel voor elkaar over.....ik zou voor haar gaan...je kwetst jezelf en haar.je kwetst nu je familie en je nichtje........maar het is jouw toekomst!!!!!!!!!!..je nichtje heb jouw liefde nooit gekend en zou het dus ook niet missen..zo te horen is ze een goeie meid...dus zou ze nog genoeg mannen aan de deur krijgen.je moeder die gaat eerst lijp worden,maar als ze ziet dat jij gelukkig bent komt het vanzelf wel goed. we kunnen wel allemaal gaan reageren op jouw verhaal maar dit is echt een levenskeuze wat je zelf moet oplossen en beslissen.STERKTE !

islamgirl
27-11-2002, 15:17
Is je nederlandse vriendin bekeert? Maar jullie spreken wel gewoon af en zo? Dat hoort dan ook niet. Denk goed na en ik denk dat je beter voor de NL moslima kan gaan

Pagina's : [1] 2