Bekijk originele versie : Begraven worden in Nederland
Berberia83
14-06-2004, 15:36
Zouden jullie in Nederland begraven willen worden en zoja onder welke wensen?
Wil je het niet, dan zou ik je willen vragen waarom niet?
Farkoessa
14-06-2004, 16:14
Origineel gepost door Berberia83
Zouden jullie in Nederland begraven willen worden en zoja onder welke wensen?
Wil je het niet, dan zou ik je willen vragen waarom niet?
hoe bedoel je onder welke wensen????
Farkoessa
14-06-2004, 16:22
want je mag in nederland pas begraven worden als het een islamitische begraafplaats is... maar dat wist je volgens mij wel
Berberia83
14-06-2004, 16:23
Origineel gepost door Farkoessa
want je mag in nederland pas begraven worden als het een islamitische begraafplaats is... maar dat wist je volgens mij wel
Maar ook al is het een Islamitische begrafenis, blijft het een Westerse/ niet Islamitishe land. Mag je dan wel begraven worden?
Liever in land van herkomst. Daar word je na 10 jaar niet in gezamelijk graf gedumpt.
Farkoessa
14-06-2004, 16:41
Maar ook al is het een Islamitische begrafenis, blijft het een Westerse/ niet Islamitishe land. Mag je dan wel begraven worden?
jah schat... ookal is het een westerse land... is marokko dan een islamitisch land???? Dacht het ff niet... maar hier mag je mits het een islamtische begraafplaats is... en die hebben weer eigen regels... een ervan is dat ze bijvoorbeeld niet na een aantal jaar weer opgegraven worden.. want dan is het niet islamitisch als je begrijpt wat ik bedoel... mijn zus haar kind is ook begraven in een islamitische begraafplaats... ik laat je wel weten wat de voorwaardens zijn enzoo..
kus kawtar
Berberia83
14-06-2004, 16:44
Origineel gepost door Farkoessa
jah schat... ookal is het een westerse land... is marokko dan een islamitisch land???? Dacht het ff niet... maar hier mag je mits het een islamtische begraafplaats is... en die hebben weer eigen regels... een ervan is dat ze bijvoorbeeld niet na een aantal jaar weer opgegraven worden.. want dan is het niet islamitisch als je begrijpt wat ik bedoel... mijn zus haar kind is ook begraven in een islamitische begraafplaats... ik laat je wel weten wat de voorwaardens zijn enzoo..
kus kawtar
Maar hoe zit het nou met opgravingen?
na 10 jaar wegwezen? Of moet je ervoor betalen?
Ik zou niets anders willen dan in Fes begraven te worden naast mijn oma (lah ir7emha).
Farkoessa
14-06-2004, 17:30
ik ga voor je vragen en laat je inshaALLAH weten... ALLAH ayraham jedatik en jamah lmoeslimin.. ik wist by the way niet dat je uit fes kwam... :D
Maar hoe zit het nou met opgravingen?
na 10 jaar wegwezen? Of moet je ervoor betalen?
Ik zou niets anders willen dan in Fes begraven te worden naast mijn oma (lah ir7emha).
na 10 jaar word je hier opgegraven. Mits je andere regelingen hebt getroffen. Het is volgens mij mogelijk om een stuk grond te kopen waar je wordt begraven, zodat je niet wordt opgegraven.
GeenLeven
14-06-2004, 21:25
Origineel gepost door Angel21
Liever in land van herkomst. Daar word je na 10 jaar niet in gezamelijk graf gedumpt.
Ik heb gehoord dat dit soort dingen ook in bijv. Marokko gebeuren :confused:
Ik heb niet gestemd omdat ik nog twijfel. Waar maakt denk niet uit, alle grond is van Allah (swt). Ik vraag me alleen af hoe Islamitisch het hier allemaal is.
Saartje20
14-06-2004, 21:46
Na TIEN jaar? Waar heb je dat fabeltje in hemelsnaam gehoord? Fabeltjeskrant? Na 10 JAAR, dat is toch je reinste onzin zeg. Een begraafplaats wordt altijd bij de gemeente geregeld voor minstens 100jaar. En daarna wordt het mits met toestemming van nakomelingen verlengd. 10 jaar is praktisch gezien compleet onmogelijk.
En je hebt hier Christelijke begraafplaatsen, burgerlijike en ookr Islamitische, net zoals er in Marokko ook Christelijke begraafplaatsen zijn. So what's the diff.?
mocro_sammy
15-06-2004, 19:42
Ik snap het echt niet. Wij wonen echt minstens tweederde ons hele leven in Nederland en dan als je dood gaat, wil je per se begraven worden in Marokko. Sorry hoor, maar ik vind dat echt schijnheilig. Dus de Nederlandse grond is wel goed genoeg om op te leven, maar het is te goed voor je dood? En Allah en de engelen zijn zeker alleen op de Marokkaanse grond.
alhoceimachaima
15-06-2004, 19:45
nee liever niet wil ik alhoceima begraven worden waar me ouders familie en de rest is begraven omdat ik denk dat het beste is als moslim om in een moslim land begraven e worden
mocro_sammy
15-06-2004, 19:57
Origineel gepost door alhoceimachaima
nee liever niet wil ik alhoceima begraven worden waar me ouders familie en de rest is begraven omdat ik denk dat het beste is als moslim om in een moslim land begraven e worden
maar het is wel goed om als moslim in een niet-moslim land te wonen? Kijk ik wil niet dat je mij verkeerd begrijpt, ik ben zelf ook volbloed Marokkaan en ik ben ook moslim en ik draag hijaab en ik bid en alles en nog wat. Maar ik wil daar begraven worden waar ik sterf, of het nu in Maroc of in Nl is. Allah is overal!
soukara123
16-06-2004, 16:37
omdat ik bij mijn opa, oma en de rest wil liggen we hebben een eigen fam graf waar de hele fam ligt en daar hoor ik ook bij en ben er ook voor verzekert. en in nederland als er na 10jaar niet wordt betaald voor je graf wordt je daar weg gehaald en weggegooid
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.