Bekijk originele versie : Ligt het aan mij of is gewoon Vlaanderen erg Racistisch?
Bizar dat het Vlaams Blok zo'n overwinning haalt. En dit is al jaren gaande. Wat is er daar gaande? Iemand uit Vlaanderen toevallig?.
sidiahmed
14-06-2004, 14:03
geloof me maar vrij vlaanderen is de meest racistische stuk land in de wereld. in europa in ieder geval bleek uit onderzoek van de europese commisie.
en to skusmals1 dat mensen zich niet willen veranderen tot eenheidsworst (assimileren ) is geen reden om voor een neonazi partij te stemmen. vlaanderen heeft gewoon door de eeuwen heen een minderwaardigheidscomplex. voelen zich altijd aangevallen in hun o zo safe wereldje. wat bizar is adt het vlaamsblok veel stemmen haalt in boerengehuchten waar men zelf nooit een vreemdeling zag :confused:. de rol van de media is dan hier ook niet te onderschatten.
sidiahmed
14-06-2004, 14:16
Origineel gepost door skutsje
Gaat er dan geen belletje rinkelen??
Makkelijk hoor om de vlamingen als racisten te betitelen.
Ben jij wel een beetje op de hoogte van de politiek in België en de reden waarom zoveel mensen voor het vlbl stemmen.
Of ben jij ook zo'n meeloper die maar wat meekletst alsof ie er alles van weet, wijl hij er nou net niets van weet.Daar ben ik 100% zeker van.
ik weet heel goed genoeg dat zo veel mogelijk problemen op de kap van de vreemdelingen worden geschoven. het vreemdelingestemrecht is zogezegd een struikelblok voor de vlaming. dus vlaanderen is niet racistich? waarom heeft wallonie geen problemen mee en vlaanderen wel?
waarom mogen europese 'burgers' wel gemeentelijk stemrecht hebben terwijl ze geen frank bijdragen aan de staatskas? terwijl de 'vreemdelingen' belastingen betalen als een ander. ho maar belasting betalen moet je doen maar meebeslissen wat er mee gebeurt op gemeentelijk vlak mag niet van de vlaming want het is zijn bevoegdheid de 'vreemdeling' mag enkel betalen en zwijgen.
de zin van ik ben geen racist maar .... heb ik al genoeg in mijn leven gehoord ik kijk er dwars doorheen. van geen racist zijn en op vlamas blok stemmen is passé want het vlaams blok drijft op de rug van de 'vreemdeling'.
Eens te meer blijkt maar weer je gebrek aan kennis en je verlangen om het slachtoffer te zijn en de vlaming racist te noemen.
Als je de situatie tussen Wallonië en Vlaanderen niet eens kent kan je maar best zwijgen, had ik dat al niet eerder gezegd?
Maar een goede raad die ik zelf ook altijd in gedachten hou.
Ik ken de Nederlandse politiek niet zo goed, en zal me er dan ook niet in mengen, maar als Belg ken ik de situatie in België beter, veel beter dan jij.
Als jij nou hanteert wat ik hanteer kan je 1: er in de toekomst voor zorgen dat je jezelf eens degelijk gaat informeren ( en dat betekent niet van horen zeggen)..voor je dingen beweert waar je niets van weet.
Of 2: Zwijg als je onwetend bent.
Met vriendelijke groeten van een Vlaming, geen racistische.
ik zeg: touchee!!!!
En uit pure nieuwsgierigheid, wat heb je zelf gestemd?
Eén van de grootste redenen dat de belgen op vlaams blok stemden is omdat ze tegen de migrantenstemrecht zijn.
De andere partijen die in de vorige regering stond zoals vld wou de migrantenstemrecht invoeren met tegenzin van velen belgen.De gevolg ervan dat vele belgen massaal op vlaams blok stemden omdat vlaams blok tegen de migrantenstemrecht is.
En niet alleen dat tijdens de campagne werd er geen debatten gevoerd tussen de partijen maar meer gekibbeld, andere partijen zwart gemaakt,... en wat deed vlaams blok die hield zich gedeinsd en kalm en natuurlijk hebben ze er van geprofiteerd.
Men kreeg de indruk van andere partijen dat België bijna geen geld meer had en de geldkas op was en dat België richting ging van een ontwikkelingsland tja nu dragen ze de gevolgen heel veer verlies voor de meeste partijen.
sidiahmed
14-06-2004, 16:32
Eens te meer blijkt maar weer je gebrek aan kennis en je verlangen om het slachtoffer te zijn en de vlaming racist te noemen.
Als je de situatie tussen Wallonië en Vlaanderen niet eens kent kan je maar best zwijgen, had ik dat al niet eerder gezegd?
Maar een goede raad die ik zelf ook altijd in gedachten hou.
Ik ken de Nederlandse politiek niet zo goed, en zal me er dan ook niet in mengen, maar als Belg ken ik de situatie in België beter, veel beter dan jij.
Als jij nou hanteert wat ik hanteer kan je 1: er in de toekomst voor zorgen dat je jezelf eens degelijk gaat informeren ( en dat betekent niet van horen zeggen)..voor je dingen beweert waar je niets van weet.
Of 2: Zwijg als je onwetend bent.
Met vriendelijke groeten van een Vlaming, geen racistische.
voor jou informatie ik woon in vlaanderen niet in nederland. en ik ken de problematiek rond vlaanderen en wallonie de zogenaamde miljaardenstroom en de kiesdistrict halle-vilvoorde. wie voelt zich hier altijd het slachtoffer? de vlaming toch met wat zijn we zielig de walen profiteen van ons. na de taalstrijd heeft de vlaming nog altijd zijn minderwaardigheidscomlpex tegenover de waal niet verwerkt.
sidiahmed
14-06-2004, 16:34
Origineel gepost door Najiha
Eén van de grootste redenen dat de belgen op vlaams blok stemden is omdat ze tegen de migrantenstemrecht zijn.
De andere partijen die in de vorige regering stond zoals vld wou de migrantenstemrecht invoeren met tegenzin van velen belgen.De gevolg ervan dat vele belgen massaal op vlaams blok stemden omdat vlaams blok tegen de migrantenstemrecht is.
En niet alleen dat tijdens de campagne werd er geen debatten gevoerd tussen de partijen maar meer gekibbeld, andere partijen zwart gemaakt,... en wat deed vlaams blok die hield zich gedeinsd en kalm en natuurlijk hebben ze er van geprofiteerd.
Men kreeg de indruk van andere partijen dat België bijna geen geld meer had en de geldkas op was en dat België richting ging van een ontwikkelingsland tja nu dragen ze de gevolgen heel veer verlies voor de meeste partijen.
vld was niet voor de migrantenstemrecht maar juist tegen. maar het stond eenmaal in de regeringsakkoord dus de vld kon zich daar niet onderuit lullen. deed ze dat wel blies ze de regering op.
sidiahmed
14-06-2004, 16:35
Origineel gepost door bisses
ik zeg: touchee!!!!
En uit pure nieuwsgierigheid, wat heb je zelf gestemd?
niets te toucheren ik heb juist de indruk dat ik meer weet over wat politiek gaande is in vlaanderen dan deze 'rasechte vlaming'.
sidiahmed
14-06-2004, 16:45
Mijn stem ging tot nu toe steeds naar de liberalen, maar ik begin er ernstig over na te denken om als er niets ernstigs gebeurt met deze uitslag, ik in de toekomst het vlblfront mee zal verstevigen.
Het hangt zoals ze hier zeggen mijn voeten uit..die onbekwame arrogante politici. :rolleyes:
yep de vlaamsblokkers zijn bekwame nederige politici :rolleyes:
je hebt al de gedachtegang van de een vlaams blokker ik zou zeggen wie houd je tegen. je mag wel jezelf liberaal noemen maar ik zou je zo bij het kamp van coveliers zetten. een maskerade van een vlamasblok nest. als coveliers zeker zou zijn dat vlams blok mee aan de macht kan komen was hij al lang bij het vlaams blok maar hij weet nu eenmaal dat die kans klein is dus wacht hij af.
sidiahmed
14-06-2004, 16:54
Het is niet omdat je in Vlaanderen woont dat je ook degelijk op de hoogte bent.
Er is geen zogenaamde miljardenstroom.. er is een miljardenstroom. Maar mij stoort dat niet, want de communautaire problemen zijn er enkel op politiek vlak waar vooral de Waalse politici zich gedragen zoals het dier op hun vlag.
Maar jan met de pet heeft geen probleem met Wallonië en vice versa.
Er gaan meer Vlamingen in verlof naar Wallonië dan andersom.
En van de taalstrijd ben je ook al niet op de hoogte.
Je blijft zowaar maar doen of je er alles van weet, maar telkens weer blijkt dat je wel ergens de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.
Niet opgeven jongen, verdiep je er eens wat verder in, en je zal met de tijd een helderder zicht krijgen. ;)
Trouwens, waarom zou de Vlaming een minderwaardigheidscomplex hebben, weet jij dan niet dat Vlaanderen het meest welvarende deel van België is?
Daarom ook die miljardenstroom naar Wallonië.
De groeten
de tijd dat ik jongen werd genoemd is al een tijdje geleden. maar soit doet zeemzoete herineringen opflakeren. het is niet dat een land welvarend is dat men geen minderwaardigheids complex heeft. belgie behoort bijvoorbeeld tot de top 10 welvaarendste landen in de wereld toch hoort men dag in dag uit de mensen klagen, van wat hebben we het hier in belgie toch slecht. ik zou zeggen trek effe jullie oogkleppen af en zie hoe het in de wereld aan toe gaat.
dat vlaanderen de joke is van de europese unie op dit moment kan je blijkbaar je niet schelen. een aantal jaren geleden gingen de heren belgische politici eventjes de oostenrijkers bekritiseren over haider. haider is afgestraft geweest en zijn partij is aan het downsizing. waar bevindt zich het grootste racistich gebied in europa? juist ja vlaanderen ....
bron european rapport
sidiahmed
14-06-2004, 17:01
Nederigheid is niet jouw beste punt hé. :hihi:
Jij l.ult maar wat aan zonder eigenlijk echt inhoudelijk ergens op in te gaan, jij wilt enkel afgeven op Vlaanderen en het vlbl.
Meer niet, en als je dan moet doen alsof je van iets op de hoogte bent wijl je het niet bent..so be it.
I know better. ;)
ik zou zeggen ieder zijn mening. ik weet wat ik weet jij zult wel weten wat jij weet. :)
ik geef niets af op vlaanderen of vlaamsblok ik geef je mijn mening en probeer te vatten waarom mensen op het vlaams blok stemmen.
laten we het zo stellen als ik op straat ben weet ik dat 1 op de 4 vlamingen die ik tegenkom me liever arm is dan rijk dan voel je je zeker niet thuis. dus vraag ik me dan ook af waarom ik me uperhaupt zou inspannen om iets constructief te doen in vlaanderen.
nu effe mijn diploma halen en dan zien waar ik terecht kan gaan mss is wallonie of buitenland wel een optie. heb ik van vlaanderen tenminste een universitaire opleiding gehad. toch iets om dankbaar voor te zijn.
sidiahmed
14-06-2004, 19:36
En toch nog zeuren over het racisme van de Vlaming...ondankbaar stuk vreten. :D
En probeer het maar niet te vatten, want jouw universitaire opleiding heeft niet veel aarde aan de dijk gebracht.
Je simplisme komt bovendrijven als een rot ei. ;)
Of dacht jij nou echt dat Vlaanderen op mensen als jij zit te wachten om iets constructiefs te verrichten?
Tracht dan eerst maar eens diep na te denken, en iets constructievers dan je tot nu doet.
Want neen, je geeft niet af op Vlaanderen, alleen heb je problemen met 25% van de Vlamingen die met jou geen probleem hebben.
Als je naar het buitenland vertrekt met de schamele kennis die je hier hebt opgedaan, laat je het me weten.
Ik zal voor je bidden. :D
ik zou zeggen ieder zijn mening ;). die 25% van die vlamingen hebben wel degelijk een probleem met mij aangezien ze tegen mij( zogezegde vreemdeling) stemmen. en bij nader inzien heeft vlaanderen mij niets gegeven die opleiding is betaald door het belastingsgeld dat men ouders hebben afgedragen door zich rot te werken met als resultaat dat men ze nu shit als dank geeft.
maar goed ik kan evengoed in discussie gaan met een leeg vat dus zeg ik je ook :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.