Bekijk originele versie : een relatie voor het huwelijk is geen gerantie voor een goed huwelijk!!
ik zie het vaak gebeuren met de mensen in mij omgeving die een harram relatie hebben gehad met hun man of vrouw dat het slecht gaat met hun huwelijk iemand die ik ken is na twee jaar huwelijk gescheiden van haar man dus denk goed na voordat een harram relatie begint je kunt toch gelijk verloven daar is een verloving voor om elkaar beter te leren kennen door af te spreken met een mahram erbij en als het klikt gelijk trouwen zo ga ik het inshallah aanpakken :zwaai: :Iluvu:
Ik heb het eerste gekozen. Een relatie voor het huwelijk is inderdaad géén garantie op een goed huwelijk. De ENIGE zekerheid die je in je leven hebt, is de ONZEKERHEID.
In 9 van de 10 gevallen gaan haramrelaties voortijdig uit. En gaat dat gepaard met veel liefdesverdriet (in de meeste gevallen bij de vrouwen). Bovendien doen velen zich anders voor. Ze zien elkaar 1 uur per dag en dan gaan ze heel aardig tegen elkaar doen. Meestal zie je de ware aard pas als je onder één dak leeft, elkaar op de huid zit. En je ziet pas de ware aard als iemand in een moeilijke situatie ziet. Hoe reageert die persoon?
Het beste huwelijk is het huwelijk dat door Allah is gezegend.
Origineel gepost door Najib26
In 9 van de 10 gevallen gaan haramrelaties voortijdig uit. En gaat dat gepaard met veel liefdesverdriet (in de meeste gevallen bij de vrouwen). Bovendien doen velen zich anders voor. Ze zien elkaar 1 uur per dag en dan gaan ze heel aardig tegen elkaar doen. Meestal zie je de ware aard pas als je onder één dak leeft, elkaar op de huid zit. En je ziet pas de ware aard als iemand in een moeilijke situatie ziet. Hoe reageert die persoon?
Het beste huwelijk is het huwelijk dat door Allah is gezegend.
je hebt het FANTASTISCH goed in woorden omgezet !
tarifisht
14-06-2004, 12:02
ik ben het niet helemaal mee eens....
ik ken veel mensen die zijn getrouwd na dat ze een lange relatie hebben gehad en die zijn nu lang en nog steeds gelukkig getrouwd..
dus het gaat niet om of ze relatie hebben gehad of niet maar het gaat om de personen zelf....
dus als er iemand om je hand komt vragen en je kent die gene niet eens is dat dan wel wat???????
hoeveel meisjes zijn er uitgehuwelijk??????? ik denk niet dat die echt gelukkig zijn in hun huwelijk en die zijn meestal die weglopen van hun mannen
Origineel gepost door tarifisht
ik ken veel mensen die zijn getrouwd na dat ze een lange relatie hebben gehad en die zijn nu lang en nog steeds gelukkig getrouwd..
dus het gaat niet om of ze relatie hebben gehad of niet maar het gaat om de personen zelf....
dus als er iemand om je hand komt vragen en je kent die gene niet eens is dat dan wel wat???????
hoeveel meisjes zijn er uitgehuwelijk??????? ik denk niet dat die echt gelukkig zijn in hun huwelijk en die zijn meestal die weglopen van hun mannen
Waarom praten mensen een haramrelatie goed door te wijzen op uithuwelijkingen? Een relatie voor het huwelijk is net als uithuwelijken haram. Altijd maar weer praten in uitersten. Alsof praktiserende moslims die het op een halalwijze doen, altijd worden uitgehuwelijkt :rolleyes:
het geldt voor ALLE huwelijken. NOOIIIITTTT heb je een garantie op een goed huwelijk. NOOIT, want je weet NOOIT wat de toekomst brengt. Onzekerheid is de enige zekerheid in dit leven
Origineel gepost door Najib26
Waarom praten mensen een haramrelatie goed door te wijzen op uithuwelijkingen? Een relatie voor het huwelijk is net als uithuwelijken haram. Altijd maar weer praten in uitersten. Alsof praktiserende moslims die het op een halalwijze doen, altijd worden uitgehuwelijkt :rolleyes:
je hebt gelijk Najib!
door een relatie te nemen, raak je op den duur uitgekeken op elkaar..
Origineel gepost door Zaroka
door een relatie te nemen, raak je op den duur uitgekeken op elkaar..
En bij een huwelijk niet dan? Het gaat er gewoon om dat je geen relatie neemt voor je huwelijk, omdat je huwelijk op voorhand is begonnen met een haram relatie, en dus niet gezegend is. En Allah is Alwetend.
Niet alle huwelijken die op een halalmanier tot stand komen, verlopen goed. En het is ook niet zo dat alle huwelijken die op een harammanier tot stand zijn gekomen, verkeerd aflopen. Misschien hebben ze Allah wel om vergiffenis gevraagd en die gekregen. En misschien ook niet. Soms kan het in de wereld goed gaan, maar komt in het hiernamaals een verschrikkelijke afrekening. Dus als moslim moet je alleen proberen de dingen op een halalmanier te doen. En als je huwelijk dan verkeerd afloopt, dan dien je sbar te hebben, door te gaan met je leven en door te gaan met praktiseren.
Khair inchallah.
tarifisht
14-06-2004, 12:18
Origineel gepost door Rabat1
En bij een huwelijk niet dan? Het gaat er gewoon om dat je geen relatie neemt voor je huwelijk, omdat je huwelijk op voorhand is begonnen met een haram relatie, en dus niet gezegend is. En Allah is Alwetend.
wie zegt dat relatie voor het huwelijk haram is??????
als je van jezelf weet dat je niks verkeerd doet met die gene en dat je het in ieder geval niet STIEKEM doet dan is het toch niet haram!!!!
je komt veel dingen over elkaar te weten...en dan is het minder eng voor je waneer je je gaat trouwen met die gene
...wel haram lieve schat....jmmr genoeg :D...ach ja tenzij je ouders toestemming geven...dus verloven met andere woorden...
wie zegt dat relatie voor het huwelijk haram is??????
als je van jezelf weet dat je niks verkeerd doet met die gene en dat je het in ieder geval niet STIEKEM doet dan is het toch niet haram!!!!
je komt veel dingen over elkaar te weten...en dan is het minder eng voor je waneer je je gaat trouwen met die gene
Kom maar met bewijzen uit koran en/of hadith :)
Origineel gepost door minga
...wel haram lieve schat....jmmr genoeg :D...ach ja tenzij je ouders toestemming geven...dus verloven met andere woorden...
Je vindt het jammer? Dus je vindt dat de islam niet compleet is? Heeft Allah volgens jou een fout gemaakt?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.