Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Helup helup, ik weet niet wat ik moet geloven!!

Maimana
14-06-2004, 00:59

Ik heb een vraagje, ik doe een letterenstudie en daarbinnen bestudeer ik de talenfamilies, germaanse latijnse talen afroaziatische talen etc. Iedereen kent vast wel het bijbelse verhaal de toren van babel, de mensen wouden een hele hoge toren bouwen waarmee ze tot aan de hemel bij Allah swt. wouden komen. Allah werd heel boos en zorgde ervoor dat ze elkaar niet meer konden verstaan door een ieder een andere taal te geven. Hierdoor konden ze niet meer met elkaar communiceren, ze begrepen elkaar niet en het verder bouwen van de toren lukte niet meer. De bijbel is een boek van Allah swt. dus in feite zou ik er vanuit moeten gaan dat dit klopt alleen weet ik door de vervormingen van de mensen mede dankzij shitan niet meer welke verhalen en verzen betrouwbaar zijn. Ik weet ook niet of de Islam het verhaal de toren van babel als echt erkend, andere bijbelse verhalen worden wel door de Islam erkend denk aan Solomon(Suleyman) Loth(Idriss), maar dat waren profeten dus daar is veel meer over bekend. Daarom vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen of het "verhaal" de Toren van babel wel of niet door de Islam erkend wordt? Het zou me een end op weg helpen. Verwijs websites waar ik naar dit probleempje zou kunnen vragen en andere tips zouden me een end op weg helpen. Alvast bedankt!!!!!

Moeskiela
14-06-2004, 13:20
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, wellicht dat jou vraag op de volgende website kan worden beantwoordt: http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php Succes!

PowerQueen
14-06-2004, 19:35
Ik weet het echt niet.. :confused:

MuzzyAA
19-06-2004, 12:51
Origineel gepost door Maimana Loth(Idriss), maar dat waren profeten dus daar is veel meer over bekend. loth = gewoon lot in de qoraan enoch is idriss 3alayhiema asalaam en ik weet neit waarom je zoeveel waarde hecht aan babel stoory? is het van grote waade om te weten?

stardust
19-06-2004, 19:22

Interessant, mag ik vragen of je dit in Utrecht of Leiden studeert?

Maimana
29-06-2004, 11:18
In amsterdam :D

Maimana
29-06-2004, 11:22
Origineel gepost door MuzzyAA loth = gewoon lot in de qoraan enoch is idriss 3alayhiema asalaam en ik weet neit waarom je zoeveel waarde hecht aan babel stoory? is het van grote waade om te weten? sorry vergist in dat van loth-idriss, ik bedoel het volk van loth, een homofiel ranzig volk dat loth moest redden. De dode zee etc. gaat er al een belletje rinkelen?? Ik wil het graag weten omdat ik het heel intressant vind, en er zowieso veel theorietjes zijn waarvan ik niet weet of ik ze nou wel of niet moet/kan/mag geloven vanuit islamitisch oogpunt. Ik vroeg me gewoon af of er islamitische sites zijn met wetenschappelijke stukken/discussies Vandaar dat ik ernaar vraag.

MuzzyAA
29-06-2004, 11:25
waarom ga je niet de qoraan lezen? (zou elke moslim gedaan moeten hebben) www.redouan.nl