Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Anderhalf jaar werkloos

Monroe
07-12-2009, 17:49

Ik solliciteer me echt dood, maar de afwijzingen stromen maar binnen. Is het handig in mijn sollicitatiebrief te schrijven, dat ik al anderhalf jaar werkloos ben en dat ik graag een kans zou willen krijgen om mezelf te bewijzen mbt de functie in het bedrijf?

niesj
07-12-2009, 17:57
Nee dat zou ik er niet in zetten meis...komt een beetje wanhopig over... Je moet ze het gevoel geven dat ze een flater slaan als ze jou laten gaan...

Karima_X
07-12-2009, 17:59
Je kunt mischien via een uitzendbureau beginnen, wie weet mag je bij de desbetreffende bedrijf blijven daarna. En je kan beter niet schrijven dat je anderhalf jaar werkloos bent, want ze hebben er geen sympathie voor. Wel kan je bij zetten dat je graag een kans wilt omdat het jouw een geweldige baan vindt met motivatie natuurlijk. Succes ermee

ouafaetoen
07-12-2009, 19:08
Je moet nie twanhopig overkomen meid Begin inderdaad bij een uitzendbureau, je kan altijd nog doorgroeien, of binnen het bedrij fiets nieuws opbouwen!!!! bewijs je dan zelf, door eerst ergens te plaatsen, en zonodig ga je onder je niveau zoeken, dus heb je hbo, doe dan eermbo en werk jezelf dan omhoog!!! succes meid

noona
07-12-2009, 19:13

nee, moet je er juist NIET in zetten:hihi: dan gaan ze zich alleen maar afvragen waarom je niet aan de bak komt ik zou juist een bezigheid bedenken/verzinnen waar je nu mee bezig bent zodat het eerder overkomt dat je altijd bezig wilt zijn. ondanks dat je geen baan hebt, je hebt nog die en die hobby/vrijwilligerswerk om je bezig te houden

Monroe
07-12-2009, 20:00
Thanx meiden. Maar ik heb een gat in mijn cv van bijna 2 jaar. Ik heb al 3 jaar ervaring. De laatste 2 jaar heb ik niet kunnen werken door privé omstandigheden. Ik denk dat ik daarom afwijzingen binnen krijg. Ik weet het wel zeker. Hoe los ik dat op? Zelf uitzendbureau's zeggen dat ze me niet kunnen helpen, omdat ik te lang werkloos ben geweest. Ik wil nu echt mijn cv veranderen hierdoor, dus doen alsof ik meer werkervaring heb.

AbouRfissa
07-12-2009, 20:09
3 zinnetjes waarin ik zei wat ik doe en waarom mijn interesse en heb het afgesloten met dit : Ik ben niet iemand die te lange sollicitatiebrieven stuurt maar meer iemand die aan tafel durft te praten , ik hoop dat ik word uitgenodigd voor een gesprek om zowel mijn motivatie als mijn cv (zie bijlage) verder toe te lichten. Met vriendelijke groeten, Abourfissa :lol: heb het gesprek morgen , en heb geen flauw idee hoe en wat er gaat gebeuren hahaha

Karima_X
07-12-2009, 20:14
Thanx meiden. Maar ik heb een gat in mijn cv van bijna 2 jaar. Ik heb al 3 jaar ervaring. De laatste 2 jaar heb ik niet kunnen werken door privé omstandigheden. Ik denk dat ik daarom afwijzingen binnen krijg. Ik weet het wel zeker. Hoe los ik dat op? Zelf uitzendbureau's zeggen dat ze me niet kunnen helpen, omdat ik te lang werkloos ben geweest. Ik wil nu echt mijn cv veranderen hierdoor, dus doen alsof ik meer werkervaring heb. Je moet niet alles geloven wat uitzendbureau's zeggen. Je kan 1 iemand daar tegen komen die jou wel wilt helpen. Mischien kan je wel de gat in je cv uitleggen. Zeggen dat je vanwege prive omstandigheden niet aan het werk kon maar dat je nu weer klaar voor bent om aan het werk te gaan en dat je het dol graag wilt.

Monroe
07-12-2009, 20:43
Je moet niet alles geloven wat uitzendbureau's zeggen. Je kan 1 iemand daar tegen komen die jou wel wilt helpen. Mischien kan je wel de gat in je cv uitleggen. Zeggen dat je vanwege prive omstandigheden niet aan het werk kon maar dat je nu weer klaar voor bent om aan het werk te gaan en dat je het dol graag wilt. Het punt is dat ze me toch niet uitnodigen vanwege die gat in mijn cv. Ik krijg dus niet eens de kans uit te leggen waarom ik zo lang werkloos ben geweest. En vaak denken werkgevers, dat er iets gebeurd is waardoor ik werkloos ben geweest. Denk aan bijvoorbeeld een ziekte. Ik denk dat ik toch maar mijn werkervaring in mijn cv ga veranderen. Dan maar liegen:jammer:

Monroe
07-12-2009, 20:43
3 zinnetjes waarin ik zei wat ik doe en waarom mijn interesse en heb het afgesloten met dit : :lol: heb het gesprek morgen , en heb geen flauw idee hoe en wat er gaat gebeuren hahaha Haha wel slim hoor:goedzo: Veel succes!