Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mirena Spiraal, Misschien Zwanger????

Pagina's : [1] 2

Tafersit_2007
07-12-2009, 14:13

Haai Dames, Ik heb sinds 5 weken ongeveer een Mirena Spiraaltje. Maar sinds 1,5 week heb ik krampen onderin me buik, en baarmoeder is ook gevoelig, voel ook weleens krampen. Het is zeg maar precies hetzelfde gevoel alsof je baarmoeder groeit tijdens een zwangerschap. Daarnaast is mijn buik ook ronder geworden, ook weer als in een zwangerschap. Heb ook minder eetlust en ben snel uitgeput, tijdens het eten moet ik steeds zuchten na elke hap, alsof er een of andere Rots zit in me buik! Al deze symptomen had ik tijdens mijn zwangerschap ook:eek: Dus vroeg me af of er weleens iemand zo iets mee heeft gemaakt?? Of gaat dit nog over?? Want ik bedoel ben al 5 weken verder, daarvoor had ik alleen maar beetje kramp de 1e week en daarna niets meer van gemerkt, nu voel ik dit!!! Ik denk steeds meer aan een zwangerschap, want als je bij google kijkt lees je me toch een verhalen:wow: Nou dames help mij uit de brand en vertel mij jullie ervaringen:o

gekke_mama
07-12-2009, 14:41
die klachten horen er bij. had ik in het begin ook. ze gaan wel over, maar bij iedereen zijn de klachten wisselend.

Raniyah_Sunsine
07-12-2009, 14:44
Hé lieve meid, Ik heb zelf ook de Mirena, de eerste 3 maanden waren echt een drama voor mij. krampen, misselijkheid en geen eetlust. Ikhad hem bijna weg gehaald. Maar Alhamdoulilah nu gaat het goed, helemaal nergens meer last van. Ik denk dat jou lichaam gewoon moet wennen. En al zou je 5 weken zwanger zijn, dan groeit je baarmoeder nog niet hoor :)

Tafersit_2007
07-12-2009, 15:00
Bedankt voor de reacties meiden, ik hoop dat jullie gelijk hebben. Moet deze week een afspraak maken voor een controle, want na 4 of 6 weken moet je toch terug komen, nou daarvoor moet ik dus trg. En dan vertel ik ze wel hoe ik me voel en vraag meteen een echo, denk je dat ze dat doen??? Wat hebben ze bij jullie gedaan toen je voor controle ging??

gekke_mama
07-12-2009, 15:42

ik ben vaker terug gegaan voor controle, ook omdat die touwtjes te lang waren en erg verveelden tijdens het vrijen, ze heeft ze daarna korter geknipt en sindsdien geen last meer, maar iedere keer op controle kreeg ik een echo om te kijken of het spiraaltje goed zat.

Tafersit_2007
07-12-2009, 15:55
ooh ja, ik heb daar ook weleens last van, niet van de touwtjes, maar met name bepaalde standjes doen pijn, omdat ie dan mijn baarmoedermond raakt en krijg dan kramp in me onderbuik :( die touwtjes heeft me man een paar keer gevoeld, maar geen last van gelukkig. dus ik hoef niet om een echo te vragen, krijg t al? ging jij naar je huisarts of naar een gynacoloog?

gekke_mama
07-12-2009, 17:25
ik ga altijd naar een gynacoloog in het ziekenhuis, vrouwelijke.

Tafersit_2007
07-12-2009, 19:40
Mijn spiraaltje heb ik bij mijn huisartsenpraktijk laten zetten, heb zelf een mannelijke huisarts, maar kreeg een vrouwelijke om het te plaatssen. Dus misschien krijg ik een doorverwijsbrief naar het ziekenhuis.... voor de echo dan he. Bloedt jij nog?

gekke_mama
07-12-2009, 20:07
ik heb nu langer dan 1 jaar. ik word het nog elke maand wel,maar bloed niet zo erg als eerst. duurt meestal 3dagen. ik heb de eerste 4 maanden dat ik het kreeg veel bloed verloren, maar het wordt wel minder.

Tafersit_2007
07-12-2009, 20:14
ik heb nu langer dan 1 jaar. ik word het nog elke maand wel,maar bloed niet zo erg als eerst. duurt meestal 3dagen. ik heb de eerste 4 maanden dat ik het kreeg veel bloed verloren, maar het wordt wel minder. ooh okey, ik heb m 5 weken en maar 8 dagen beetje gebloed(spotting) that's all, verder niks!

zanoeba
07-12-2009, 21:19
Het klinkt allemaal zo eng...:( mag ik vragen waarom jullie ervoor hebben gekozen om een spiraal te laten zetten?? ik zou gewoon lekker makkelijk de pil slikken:D

Tafersit_2007
08-12-2009, 13:58
ja, de pil klinkt lekker makkelijk, maar de bijwerkingen zijn moeilijk :maf: ik had last van migraine, huilbuien, moeheid, misselijkheid, kwam aan(vocht vasthouden), depressief voelen.... en ga zo maar door. sinds ik het spiraaltje heb geen last meer gehad van hoofdpijn!!!! dat is ook de hoofdreden, een spiraal heeft minder hormonen en is goed voor de genen die last krijgen van migraine tijdens pilgebruik. met de pil kan je net zo goed zwanger worden schat, mijn schoonzus slikte de pil en werdt toch zwanger, helaas werd dat een miskraam. dus nogmaals, pil heb ik 1 jaar geslikt, niets voor mij, een en al rotzooi die je slikt! wat gebruik jij als anti-conceptie meid?

zanoeba
08-12-2009, 21:13
ja, de pil klinkt lekker makkelijk, maar de bijwerkingen zijn moeilijk :maf: ik had last van migraine, huilbuien, moeheid, misselijkheid, kwam aan(vocht vasthouden), depressief voelen.... en ga zo maar door. sinds ik het spiraaltje heb geen last meer gehad van hoofdpijn!!!! dat is ook de hoofdreden, een spiraal heeft minder hormonen en is goed voor de genen die last krijgen van migraine tijdens pilgebruik. met de pil kan je net zo goed zwanger worden schat, mijn schoonzus slikte de pil en werdt toch zwanger, helaas werd dat een miskraam. dus nogmaals, pil heb ik 1 jaar geslikt, niets voor mij, een en al rotzooi die je slikt! wat gebruik jij als anti-conceptie meid? ooh zo dat klinkt inderdaad wel erg al die bijwerkingen, je hebt bij niets 100% garantie. Maar denk niet dat iedereen last heeft van die bijwerkingen. Ik ben niet getrouwd, maar heb wel ongeveer een jaar de pil geslikt wel voor iets anders. Maar ik had dus nergens last van. Dus vandaar dat ik me afvroeg waarom vrouwen zoveel moeite doen terwijl het ook makkelijk kan. Ik blijf het nog wel een gek idee vinden om rond te lopen met iets in je..En vooral hoe je het beschrijft dat je het gewoon voelt tijdens het vrijen..:confused:

Tafersit_2007
08-12-2009, 21:47
hahahaha ja ik voel het niet elke keer tijdens het vrijen, maar soms als ie erg diep gaat zeg maar :o voor de rest vind ik m beter dan de pil, welke pil slikte jij als ik vragen mag? ikzelf slikte eerst mycrogynon 30 die was te zwaar, kreeg daarna dezelfde maar dan 20 i.p.v. 30.

zanoeba
08-12-2009, 23:05

hahahaha ja ik voel het niet elke keer tijdens het vrijen, maar soms als ie erg diep gaat zeg maar :o voor de rest vind ik m beter dan de pil, welke pil slikte jij als ik vragen mag? ikzelf slikte eerst mycrogynon 30 die was te zwaar, kreeg daarna dezelfde maar dan 20 i.p.v. 30. ooh oke:) ik slikte ook die mycrogyn 30 en ook een tijdje de diana 35 pil, en bij allebei geen bijwerkingen gehad. ik had het voorgeschreven gekregen voor acne(niet dat het echt hielp)..:maf:

Pagina's : [1] 2