Bekijk originele versie : Ik kan maar niet van haar houden
siemsiem
13-06-2004, 18:32
He mensen ik heb een vraagje!!
Ik heb namelijk een probleem en dat is dat ik heel moeilijk van een meid kan houden. Ik was vroeger een keer verliefd geweest en dat heeft me veel verdriet gekost, waardoor ik heel moeilijk verliefd kan worden nu (denk ik). Ik heb nu al een paar maanden relatie met een hele lieve meid, ik was verliefd geworden op haar in het begin, maar ik kan maar niet van haar houden....wat moet ik nou doen?????????????????Moet ik het uitmaken en haar (ook) veel verdriet leveren of is er nog een andere oplossing voor mijn probleem.
ik hoop dat jullie met goede/verstandige suggesties zullen komen..........
alvast bedankt.
misz_bella
13-06-2004, 18:38
ja je kunt et beter nu uitmaken, dan later dan komt het mischien alleen maar harder aan als je het later uitmaakt.
en als je niet van haar houd dan is het toch logisch als je het uitmaakt, en ja de waarheid is hard daar moet ze maar mee leven dan.
bniznessnia
13-06-2004, 18:53
Nou ik vind wat er in het verleden is gebeurd dat is gebeurd snap je...je kunt het niet meer terugdraaien..Je moet gewoon de ware nog tegenkomen.Maar weet je wel zeker of dat je haar kwijt wil of niet? Maar als je niet zeker bent van deze relatie met dat meisje dan zou ik als ik jou was gauw met haar gaan overleggen in plaats van.. (bent nes) aan het lijntje te houden.
Maar ja jongen heel simpel je komt de ware nog tegen, dit kan ook gewoon een momentopname in je leven zijn. Je weet maar nooit wie er in jou elmektab zit.
Wa Salamoe3aleikom Warahmatoallah..
Allereerst.. "Wa Allahoe A3lem!"..
Iemand kan niet verwachten dat iets goed zal lopen als de persoon niet op het pad van Allah swt wandelt.. Een relatie hebben voor het huwelijk is niet toegestaan.. Als je het beste wil broeder; richt je dan tot Allah swt en Toon oprechte berouw.. Keer niet terug naar de zonde en vraag vergiffenis aan het meisje...
Wil je je leven met haar delen.. Vraag haar adres of huistelefoon.. En neem contact op met haar Ouder (voogd)...
Gair Insha'Allah..
Wa Salaam Warahmatoallah
ik wil je een goede raad geven, mijn raad is gratis en ik wil er niets voor terug.
ik vind dat je in een relatie beter eerlijk tegen elkaar kunt zijn. dus bij deze kan je haar beter de waarheid vertellen en zeggen dat je haar erg aardig en aantrekkelijk, lief en zorgzaam vind, maar dat je vind dat je haar niet in de maling wilt nemen. dan zeg je erbij dat je niets meer voor haar voelt hoe graag je dat ook zou willen en dat je erg graag vriendschap met haar zou willen.
kijk dit alles beter dan dat je maar met haar blijft gaan en steeds vreemd zou gaan bij wijze van.
wees eerlijk, want een meisje die heeft daar veel meer respect voor dan dat ze achteraf erachter komt hoe je werkelijk inelkaar zit terwijl je eigenlijk al lange tijd wist dat je dan eigenlijk met haar omgaat om haar niet te kwetsen.
geloof me ze zal een tijdje boos zijn en je voor alles uitschelden uit kwaadheid en je met woorden pijn doen, maar je zult zien dat ze je uiteindelijk zal zeggen dat ze blij is dat je eerlijk tegen haar bent geweest en geen haatgevoelens voor je zal hebben als ze je ooit tegen zou komen. en nog een tip als je haar de waarheid hebt verteld laat haar dan een tijdje met rust en bel haar ook niet op 1 a 2 maanden want daar zit ze niet op te wachten.
tenslotte zou je het ook niet leuk vinden als je erachter zou komen dat je liefde aar bij je bleef omdat ze je zielig vond, toch?
veel succes en ik heb t vermoeden dat je best een lieve en eerlijke jongen bent en dat je haar t liefst niet wilt kwetsen maar jah t leven is hard en soms moet je wel om zelf weer verder te kunnen gaan met je eigen leven en de ander te laten leven. xxx LAYNA
sweety101
13-06-2004, 21:33
Ik las jou berichtje en begon gelijk tranen te krijgen omdat ik nu ongeveer ook in zo een fase zit. Althans niet ik maar een jongen die ik leuk vind. Ik weet hoe erg het is dus ik zal proberen je zo goed mogelijk advies te geven. Ten eerste je vraagt advies over dit aan andere mensen. andere mensen geven jou advies wat goed is. maar is dit de juiste advies?? je moet je hart volgen. denk goed erover na, wil je verder met je leven en dat doen zonder dit meisje of zal je dan beseffen dat wanneer zij iemand anders heeft dat je dan spijt hebt dat je haar hebt laten gaan. niemand kan je hierbij helpen alleen Allah, dat is zeker. vraag Allah om hulp je kan vaak de doe'a lezen en bidden en misschien zal je dan een teken krijgen isha allah. ik hoop insha allah dat je het beste zult beslissen en mocht je niet kiezen voor dat meisje waardoor haar hart misschien helemaal gebroken zal zijn dan hoop ik alsnog dat dit de beste keuze is voor jullie allebei. Je kan me altijd pmen als je steun nodig hebt. Moge allah je helpen en steunen hierbij en insha allah komt alles goed. insha allah ik hoop het echt voor jullie beiden...
saida.
ruziezoeker
17-06-2004, 01:34
ik heb de andere reacties niet gelezen. ( lui).
maar zo ie zo moet je dingen met elkaar meemaken , die bepaalde gevoelens losmaken waar " houden van " , uit bestaat.die gevoelens komen met der tijd. niet als je elkaar 1 keer per week ziet .
Shahinez
17-06-2004, 22:57
Ik snap het niet .. je bent verliefd maar je houdt niet van haar?
Houden van een persoon komt pas als je ermee getrouwd bent ... maar je bent toch al verliefd?Is toch al een goede teken of niet?
IkBenSaliha
17-06-2004, 23:02
Origineel gepost door siemsiem
Ik heb namelijk een probleem en dat is dat ik heel moeilijk van een meid kan houden. Ik was vroeger een keer verliefd geweest en dat heeft me veel verdriet gekost, waardoor ik heel moeilijk verliefd kan worden nu (denk ik). Ik heb nu al een paar maanden relatie met een hele lieve meid, ik was verliefd geworden op haar in het begin, maar ik kan maar niet van haar houden....wat moet ik nou doen?????????????????Moet ik het uitmaken en haar (ook) veel verdriet leveren of is er nog een andere oplossing voor mijn probleem.
alvast bedankt.
Je kunt niet verliefd zijn als je niet van diegene houdt.
Verliefd... Daar komt het word liefde in voor... En liefde heeft te maken met houden van.
Dus je vind haar alleen maar leuk....
:ego:
Merjoema
17-06-2004, 23:58
Origineel gepost door Nasee7a
Wa Salamoe3aleikom Warahmatoallah..
Allereerst.. "Wa Allahoe A3lem!"..
Iemand kan niet verwachten dat iets goed zal lopen als de persoon niet op het pad van Allah swt wandelt.. Een relatie hebben voor het huwelijk is niet toegestaan.. Als je het beste wil broeder; richt je dan tot Allah swt en Toon oprechte berouw.. Keer niet terug naar de zonde en vraag vergiffenis aan het meisje...
Wil je je leven met haar delen.. Vraag haar adres of huistelefoon.. En neem contact op met haar Ouder (voogd)...
Gair Insha'Allah..
Wa Salaam Warahmatoallah
Salamwa3alaykoem
Van al hetgeen dat ik heb gelezen vind ik hetgeen wat hierboven de beste raad! De andere raden zijn ook wel interessant, maar niet als moslim-zijnde... Zoals onze zuster hier al zegt: het beste pad dat je moet bewandelen, is het pad van Allah swt. En Allah swt heeft relaties voor het huwelijk verboden... Je zegt zelf dat je zoveel verdriet hebt gehad, nadat je relatie is stukgelopen. En je hebt bang dat je niet meer van een ander zal kunnen houden. Begrijp je nu dan ook waarom relaties verboden zijn ;)??? Moest je je aan de regeles van het geloof gehouden hebben, dan had dit je ook niet kunnen overkomen. Maar we zijn maar mensen, en mensen maken fouten. Allahswt is vergevensgezind en Genadevol... Maar jah, de boete moeten we dan ook nog betalen hé....
Allahswt weet het Beste...
Salamwa3alaykoemoe wr wb
Je kent haar pas een paar maanden zeg je, hoe kan je nou van iemand houden na een paar maanden????
je hoort verliefd te zijn, gek op elkaar, leuke tijd, etc maar houden van kan pas na jaaaaren komen!
ik zou wel met haar over je twijfel praten en kijken of je er samen uit kan komen, maar als je wel gevoelens voor haar hebt knok dan voor deze relatie, want het is logisch dat je eens gekwetst bent en dan je gevoel niet zo makkelijk meer bloot stelt, maar jah dan zou je met niemand meer kunnen zijn, laat niet iets moois verpestten door t verleden!
Kanimana
18-06-2004, 09:42
selam,
Houden van kan inderdaad niet in de eerste maanden al aanwezig zijn ;) Tenminste zo is het ook bij mij gegaan (relatie) .. Aan het begin interesseerde hij mij eigenlijk helemaal niet. Voordat ik op vakantie ging in dat jaar heb ik nooit geweten dat er bepaalde gevoelens aanwezig waren bijmij .. Pas toen ik in Marokko was miste ik hem zo erg en wist ik dat hij de juiste was voor mij, En ben nu al 2 jaar verder en het houden van is nu zeer zeker aanwezig... Dus maak geen overhaaste beslissingen je kan niet al bij de eerste blik met iemand van diegene houden. Als het goed is krijg je bij de eerste blik een aantrekkingsgevoel in haar manier of zijn manier van kijken en doen.. Houden van komt van ruzies die jullie weer bijleggen dingen die jullie samen meemaken, gevoel die jullie elkaar geven. enz..
Sram
chouroek
19-06-2004, 20:41
alvast bedankt.
Ik kan me goed terug vinden in jouw situatie. Je moet eerlijk zijn tegen haar en vooral tegen jezelf ! je zegt "ik heb eemn probleem ik kan heel moeilijk vaan een meid 'houden" ik vragme wel af of je uberhaupt wel over jouw Ex heen bent?? Zo niet, zorg ervoor dat je eerst in je eentje(geen derde)jouwn EX vergeet en dus echt bessefen dat er geen WIJ bestaat! En je moet ook eerlijk tegen jouwn huidige vriendin zijn zeg dat je haar respecteerd en waardeerd en juist daarom wil ej haar niet aan de lijntje houden,maakt niks uit wat de consequenties zullen zijn. Uineindelijk zal ze het begrijpen en zelf op prijs stellen datej zo eerlijk bent geweest :) !
Ben je over jouw Ex heen, neem dan niet de eerste beste meid dei je tegenkomt! Neem je tijd je bent nog lekker jong pas en weet vooral dat jullie niet voorniets uitelkaar zijn! Het is mektaab die jullie bij elkaar heeft gebracht en weer mektaab die jullie uitelkaar heeft gehaald puur omdat jullie niet voor elkaar zijn bestemd en ook omdat er een andere VROUW rondloopt die speciaal voor jou is geschappen(inscha'ALLAH)
Poesycat
19-06-2004, 20:45
alvast bedankt.
Niet jij moet het uit maken ZIJ moet het uit maken....
Niemand mag jou pijn doen en jij wel iemand.....
:jammer: :jammer:
kamillia83
19-06-2004, 20:56
Origineel gepost door moi21
Je kent haar pas een paar maanden zeg je, hoe kan je nou van iemand houden na een paar maanden????
je hoort verliefd te zijn, gek op elkaar, leuke tijd, etc maar houden van kan pas na jaaaaren komen!
ik zou wel met haar over je twijfel praten en kijken of je er samen uit kan komen, maar als je wel gevoelens voor haar hebt knok dan voor deze relatie, want het is logisch dat je eens gekwetst bent en dan je gevoel niet zo makkelijk meer bloot stelt, maar jah dan zou je met niemand meer kunnen zijn, laat niet iets moois verpestten door t verleden!
Hier ben ik het volkomen mee eens.. Als je om iemand geeft dan hoor je voor diegene te knokken en je niet vast te houden aan het verleden. Dat doet jou ook geen goed(nu niet en in de toekomst niet). Je moet toch verder en het verleden loslaten. Iedereen zal wel eens in z'n leven gekwetst zijn, maar dat betekent niet dat je de rest van je leven daarin moet blijven hangen.Misschien is zij ook wel gekwetst voor jou. Als het een goede meid is, wees er dan zuinig mee en doe je best om het verleden los te laten. Houden van komt met de tijd en niet na een aantal maanden. Dat komt met de tijd en nadat men een aantal dingen met elkaar heeft meegemaakt die hen band versterkt..dus na het vallen en opstaan, maar ga er niet van uit dat je nu al van haar moet houden, maar je moet het wel willen en om haar geven. Ik hoop dat je de juiste beslissing zult nemen en dat je het verleden niet de kans geeft om je iets af te pakken dat je nu (nog) bezit. Ik zou je wel adviseren om er met haar over te praten, ze weet ongetwijfeld wel dat er is iets mis is en dat is ook geen fijn gevoel om mee te zitten, wees wat dat betreft niet egoïstisch door haar in het donker te laten. Veel sterkte verder...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.