Bekijk volle/desktop versie : Ook wat je denkt behoort tot het afleggen van het rekenschap



Pagina's : [1] 2

13-06-2004, 14:54
Niet alleen onze daden moeten wij verantwoorden. Ook hetgeen wat wij denken:

284. Aan Allah behoort wat in de hemelen en wat op de aarde is; en indien gij openbaart hetgeen in uw innerlijk is of het verborgen houdt, Allah zal u er rekenschap voor vragen; dan zal Hij vergeven wie Hij wil en straffen, wie Hij wil. Allah heeft macht over alle dingen.

Bron: Sura Albakara 283

13-06-2004, 19:34


masha allah...djazaak allahoe gayran

16-06-2004, 15:16
ik begrijp hem niet so kan je hem meschien uitleggen

16-06-2004, 16:45

Citaat:
Origineel gepost door alhoceimachaima
ik begrijp hem niet so kan je hem meschien uitleggen
Tuurlijk komt ie: Vangen he

Hoe ik het zie is dat mensen zeggen dat ze geloven, hoewel ze in hun hart niet geloven. Met andere woorden ze zeggen dit om goed over te komen. Maar ze weten niet dat Allah rekenschap ervoor zal vragen, immers Hij weet wat je verbergt en openbaart.

Maar het gaat ook niet alleen om het geloof! Jaloersie valt er ook onder. En zo zijn er veel dingen die een mens verbergt maar die je niet kan zien. Maar Allah is de Alziende, Hij weet wat iemand verbergt.

Ik hoop dat je het een beetje hebt kunnen volgen, als je nog wat wilt weten...stel je vragen maar chaima

Wasalaam

16-06-2004, 17:48


Ik heb daar een hele mooie hadith over gelezen!

16-06-2004, 18:51

Citaat:
Origineel gepost door mel3oqa
Ik heb daar een hele mooie hadith over gelezen!
Kun je die misschien hiero plaatsen?

16-06-2004, 19:06
Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd.

16-06-2004, 19:09

Citaat:
Origineel gepost door Screech_Bep
Kun je die misschien hiero plaatsen?
Ja is goed, ik heb het uit een boek.. Ik zal het vanavond plaatsen als ik thuis ben inshaallah.

16-06-2004, 22:11

Citaat:
Origineel gepost door mel3oqa
Ja is goed, ik heb het uit een boek.. Ik zal het vanavond plaatsen als ik thuis ben inshaallah.
inchallah

17-06-2004, 14:11

Citaat:
Origineel gepost door Screech_Bep
Niet alleen onze daden moeten wij verantwoorden. Ook hetgeen wat wij denken:

284. Aan Allah behoort wat in de hemelen en wat op de aarde is; en indien gij openbaart hetgeen in uw innerlijk is of het verborgen houdt, Allah zal u er rekenschap voor vragen; dan zal Hij vergeven wie Hij wil en straffen, wie Hij wil. Allah heeft macht over alle dingen.

Bron: Sura Albakara 283
Af en toe denk ik wel aan slechte dingen maar dat doe ik niet expres dat gaat onbewust (dat zijn denk ik de influisteringen van de shaitaan).Maar moet ik daar ook verantwoording voor afleggen?

17-06-2004, 14:44

Citaat:
Origineel gepost door mel3oqa
Ik heb daar een hele mooie hadith over gelezen!
hey plaats hier ik heb er ok over gelezen maar die boek was niet
van mij anders hat ik hem wel geplaats en dat meisje is jamer genoeg verhuist

17-06-2004, 14:53

Citaat:
Origineel gepost door Classy_Saloua
Af en toe denk ik wel aan slechte dingen maar dat doe ik niet expres dat gaat onbewust (dat zijn denk ik de influisteringen van de shaitaan).Maar moet ik daar ook verantwoording voor afleggen?
Salaaam,

Ik denk dat influisteringen van Satan niet worden afgestraft. Dat is denk ik normaal, als je er tegen verzet toon je denk ik hiermee je Imaan en godvrees aan. IK heb dat ook Saloua

Waslaam.

17-06-2004, 16:14



Citaat:
Origineel gepost door aamal
hey plaats hier ik heb er ok over gelezen maar die boek was niet
van mij anders hat ik hem wel geplaats en dat meisje is jamer genoeg verhuist
ik heb dat ook dat shitan in mijn oor vluistert maar ik verzet mee daar van heb jij dat ook en je heb gelijk dat het de shitan is

17-06-2004, 16:26

Citaat:
Origineel gepost door Screech_Bep
Salaaam,

Ik denk dat influisteringen van Satan niet worden afgestraft. Dat is denk ik normaal, als je er tegen verzet toon je denk ik hiermee je Imaan en godvrees aan. IK heb dat ook Saloua

Waslaam.
In nederland is daar een spreekwoord voor:

De wens is de vader der gedachten.

De mens is zondig, ook jij.

17-06-2004, 16:49

Citaat:
Origineel gepost door Screech_Bep
Salaaam,

Ik denk dat influisteringen van Satan niet worden afgestraft. Dat is denk ik normaal, als je er tegen verzet toon je denk ik hiermee je Imaan en godvrees aan. IK heb dat ook Saloua

Waslaam.
Gelukkig maar :jeweetog:,

Djazzak Allaahoe Ghairan agie

Pagina's : [1] 2