Bekijk originele versie : Stel dat..
Moraliste
13-06-2004, 10:32
Je zoon/dochter/of andere dierbare teveel drinkt of een leefstijl eropna houd die zwaar indruist tegen de Islam/(of andere vormen van religie:), aangezien ook niet-moslims ons forum bezoeken) en haar gewoonten en zeden.
Wat doe jij dan?
- Verstoten
- Altijd geduld blijven houden en het contact absoluut niet verbreken ( al zou het jaren of decennia duren, met de eventuele! kans dat die persoon niet verandert)
- Overige: Wat is dat dan zoal
ik denk dat ik hem niet zal verstoten maar wel contact zal blijven houden, want het is toch je kind!! ik zal hem natuurlijk zo veel mogelijk helpen om daarvan af te komen..
Screech_Bep
13-06-2004, 13:37
Origineel gepost door soumiaa
ik denk dat ik hem niet zal verstoten maar wel contact zal blijven houden, want het is toch je kind!! ik zal hem natuurlijk zo veel mogelijk helpen om daarvan af te komen..
Ja precies verstoten zal resulteren in een verdere toename van ongelovig gedrag van degene.
Ik zou dan een Dua doen.
En wie Allah leidt zal niemand kunnen doen afdwalen. Is Allah niet Machtig, de Heer der Vergelding? Bron: Sura Az-Zomar:39
Doe'a doen en contact houden en hopen dat hij/zij op t rechte pad komt..
Moraliste
13-06-2004, 13:47
Hoe ga je deze persoon actief van raad en advies voorzien?
Ga je ook naar jezelf kijken? Zelfreflectie?
Over de islam vertellen...
en zo opbouwen
wat bedoelje met zelfreflectie dat k naar me zelf kijk
Over de islam vertellen...
en zo opbouwen
wat bedoelje met zelfreflectie dat k naar me zelf kijk
Kdenk dat ze met t laatste bedoelt zelfreflectie in de zin van kijken naar je eigen daden en manier van leven, zowel op dit moment als eerder in je leven. Nagaan of iets hierin misschien heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van je kind op zo'n manier. Door deze reflectie analyseer je de situatie beter en kan je je oplossingen op n effectievere manier inzetten. Vaak ligt de fout ook deels bij de ouder. Zij het in meer of mindere mate.
Ik zou veel praten en t contact tussen mij en mn zoon/dochter eerst proberen te versterken. Zo kan datgene wat je tegen hem/haar zegt ook beter doordringen en Incha Alalh lukt t met veel geduld en de hulp van Allah om dit kind weer op het goede pad te krijgen.
Verstoten , daar bereik je niets mee behalve dat het een slecht afgesloten hoofdstuk wordt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.